Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anoniem

Anoniem

03-09-2013 om 13:02

Last van zenuwen - bepaald tekort aan stoffen?

Ik heb de laatste tijd snel last van mijn zenuwen: is er iets waar ik me zenuwachtig of boos of bezorgd om maak dan is dat niet even een emotie maar veel extremer dan normaal met angstklachten als hartkloppingen, trillen, nerveus gevoel.

Ik ben 45, heb dit soort lichamelijke reacties nooit zo gehad, zeker niet in deze mate. Mijn moeder is van een oudere generatie maar riep gelijk toen ik dit vertelde dat ik naar de dokter moet om bloed te controleren of ik mogelijk geen tekort heb aan een of andere vitamine of andere stof.

Zou dat een mogelijke verklaring kunnen zijn?

Misschien...

Hormoonschommelingen door de overgang? Ja ja, zou kunnen hoor met 45 Ik herken het een beetje, maar het klinkt bij jou wat heftiger. Heb je het vaak? Ik maar enkele dagen per maandDan ben ik sneller van de leg, beetje zweterig, sneller verhit en wat opgejaagd.

Knurf

Knurf

03-09-2013 om 15:06

Kan

het kan een tekort zijn aan vitame B. Maar ook 'gewoon' de overgang.

een te snel werkende schildklier. Mijn moeder gebruikt Thyrax wegens een te traag werkende schildklier. De dosering luistert erg nauw en moet soms worden aangepast. Zit ze net even te hoog dan wordt niet alleen haar schildklier opgejaagd, maar ook zijzelf.

Dit soort vage klachten kan van alles zijn. De kans dat het op 'de overgang' geschoven wordt is overigens enorm, vziw.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

03-09-2013 om 16:23

Tekort aan vitamine D, of iets anders, of de overgang, of nog iets anders. Zou idd even met je klachten naar de huisarts gaan.
Temet: toen ik bij mijn huisarts kwam met overgangsklachten vond hij mij nog veel te jong met 45, raar toch? Uiteindelijk blijken het wel degelijk overgangsklachten te zijn.

Mamvantwee

Mamvantwee

04-09-2013 om 13:57

45 is niet te jong voor de overgang

Ik merk het nu al, het rommelt al een jaar. Ben 41. Navraag bij mijn moeder leerde me dat zij met 45 van de menstruaties af was. Toen vond de huisarts dat ook 'wel erg vroeg', maar er was toch weinig 'mening' bij hoor....

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

04-09-2013 om 13:58

En over de zenuwen

Inderdaad, daar heb ik nu ook sneller last van. Hartkloppingen ook. Soms onrustig slapen, stemmingswisselingen.

groet, Mamvantwee

Wokkel

Wokkel

11-09-2013 om 21:05

Magnesium

Magnesium en goede multivitamine (ivm hoge dosis Bvit zou ik kiezen voor multi van Solgar) kunnen je lichaam een extra duwtje in de rug geven.

bertje1

bertje1

13-09-2013 om 10:20

schildklier?

kun je ook vreemde gewaarwordingen van krijgen als ie niet goed werkt! zoals trillen en zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.