Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maria

Maria

28-05-2013 om 11:13

Kun je voor het ene ras kat allergisch zijn en het andere niet?

Ik had een Europese korthaar (en ooit een Main coon) daarbij had ik nergens last van. Nu heb ik sinds een week een Heilige Birmaan en telkens als ze in de buurt is krijg ik een hele ruwe tond en een naar gevoel in mijn mond (krijg ik ook in sommige stoffige ruimtes ben ook als allergisch getest voor huisstofmijt).
Maar waarom bij deze kat wel en andere niet? Ze is niet erg langharig (maar een beetje langer dan kortharige en de main coon had echt heel lang haar).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

28-05-2013 om 11:55

Ooit

heb ik eens gelezen dat langharige katten minder allergische reacties oproepen, omdat zij de huidschilfers en stof vasthouden met hun haren. Geen idee meer waar ik dat heb gezien.

Annika

Annika

28-05-2013 om 13:13

Daarbij

kun je natuurlijk op latere leeftijd een allergie ontwikkelen (zoals mijn zus, altijd katten gehad en opeens bij weer een nieuw katertje na een tijd geen katten gehad te hebben bingo!)

Heb je het ook bij katten van vrienden/buren oid?

Huid en schilfers

Wat ik ooit begrepen heb van de dierenarts is dat de allergie niet zozeer door de kat an sich komt, maar door de huid en de schilfers, als deze erg droog is. Dus het kan dan kloppen dat je voor de ene kat wel en voor de andere kat niet allergisch bent.

Sawo

Sawo

29-05-2013 om 13:06

Mannetje/vrouwtje

Ik ben vooral allergisch voor poezen en minder voor katers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.