Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-01-2022 om 17:13
In 2020 heb ik in een ooglift kliniek in Maarssen een boven ooglidcorrectie laten uitvoeren waar ik ontzettend veel spijt van heb. Je leest voornamelijk dat men binnen 10 dagen tot 14 weken weer toonbaar is, maar bij heel veel mensen duurt het herstel maanden. Het had een subtiele correctie moeten worden, maar ik vindt dat er teveel huid verwijderd is en nu heb ik holle ogen gekregen. Het ene ooglid is breder dan het andere. Ook heb ik bij mijn rechter oog links een strengetje waardoor het oog daar een scherpe punt maakt, waardoor het oog een rare vorm heeft. Bij mijn linker oog heeft het bijna een jaar geduurd voordat het litteken in de Arcade boog kwam. De arts die mij geopereerd heeft is geen plastisch chirurg, maar een oogarts en omdat hij alleen ooglidcorrectie uitvoert dacht ik dat ik in goede handen was.Ik voel me zo stom en schaam mij diep. Deze ooglidcorrectie is voor mij een ware nachtmerrie geworden en ook voor de mensen om mij heen die mij liefhebben is het verschrikkelijk. Over een paar maanden krijg ik een correctie op mijn ooglidcorrectie dmv lipofilling en wordt er ook iets aan het strengetje gedaan. Wanneer je een cosmetische ingreep overweegt doe een grondig onderzoek naar de chirurg, zoek op verschillende forums, maak afspraken bij verschillende chirurgen. Kijk filmpjes op you tube, hierdoor zie je hoe de artsen werken en de behandeling voorbereiden, de operatiekamer. Je zal zien dat dit per arts een wereld van verschil is.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en ik hoop dat ik met deze topic mensen kan behoeden voor een fout. Natuurlijk zitten er aan alle operaties risico’s en iedereen hersteld anders, maar doe grondig onderzoek.
16-07-2024 om 10:20
goedendag, ik heb 6 weken geleden een ooglidcorrectie ondergaan, ik heb vel littekens en de ogen zijn helemaal strakgetrokken door het littekenweefsel, ik smeer en masseer. nu heb ik aan weerszijden van de ogen strengetjes overgehouden, kunnen deze worden weggehaald en hoe? wat zijn de ervaringen? blijf ik er verminkt uitzien?
07-08-2024 om 22:01
Het is afschuwelijk te lezen dat er zoveel mensen zijn die dezelfde ervaring hebben met deze arts. Alle reviews van deze arts zijn destijds allemaal verwijderd van zorgkaart Nederland vanwege redactioneel onderzoek en nooit meer terug geplaatst. Op klinieketrvaringen heb je vanaf de operatie maar 1 jaar de tijd om een review te schrijven. Het advies van de arts is om het herstel 1 jaar de tijd te geven. Zijn oplossing om de holle oogleden te corrigeren is om dmv Botox de wenkbrauwen ( nog meer) te verlagen. De inspectie doet alleen onderzoek wanneer er meerdere meldingen binnengekomen…
27-09-2024 om 12:48
Deze arts doet zich voor als plastisch chirurg, maar is een oogarts. Een oogarts mag ook ooglidcorrecties uitvoeren, maar het is zorgelijk om je voor te doen als plastisch chirurg. De foto’s op zijn site laten bij de voor en na foto’s, maar 1 oog zien. Ik heb een klacht ingediend bij inspectie, maar er word alleen actie ondernomen wanneer er meerdere klachten zijn over deze arts. Als patiënt sta je nergens. Als er geen informed consent heeft plaatsgevonden, maar de arts schrijft dit wel in zijn medisch dossier, dan wordt dit voor waar aangenomen…
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.