Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

05-06-2013 om 13:53

Kiezen eruit

Vrijdag worden er twee kiezen bij mij getrokken, aan elke kant eentje.
Waar moet ik rekening mee houden v.w.b. pijn en eten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

05-06-2013 om 14:00

Tips

slik op tijd een paracetamolletje (niet wachten tot pijn (evt) heel erg wordt, dan werkt het slechter). Dus gewoon zodra de verdoving een beetje begint uit te werken, direct een paracetamol.
Sterkte!
Bibi

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-06-2013 om 21:32

Rietjes

Haal rietjes in huis. Een verdoving voor kiezen trekken kan best lang doorwerken en het is onmogelijk om dan normaal te drinken. En
vrijdag is het erg warm.
En idd. niet te karig doen met paracetamol.

In aanvulling op bibi

Voor paracetamol, lees: twee paracetamol (ik mag graag de huisarts citeren die ooit tegen mij zei: van paracetamol moet je er altijd twee nemen anders doet het niets).

Verder geen taaie dingen of dingen met stevige korst te eten nemen. Maar die had je vermoedelijk zelf al bedacht.

Sterkte ermee

Temet

Angela67

Angela67

05-06-2013 om 22:58

Inderdaad pijnstilling

hoi Vera,
laatst werd bij mij 1 kies getrokken. Die verdoving werkte binnen 2 seconden, super!
De kies was er ook heel snel uit (was nog een melkkies.. dus dat kan bij jou misschien langer duren), maar de verdoving was ook heel snel weer uitgewerkt.
Ik zou als ik jou was twee paracetamol nemen net van te voren, en volgens mij mag je er 8 per dag en kun je ook nog wat afwisselen met ibuprofen .
Ik moet zeggen dat eind vd dag was de pijn veeel minder dus dat was fijn.
Tandarts zei dat ik slechts 1 kwartier een watje erop moest 'vastbijten' en dat daarna weg moest halen; daarna niets meer hoefde te doen want dat het laagje wat erop gevormd wordt is de beste bescherming. Het ging inderdaad heel snel dicht, en genas snel. Eten vond ik wel fiks ingewikkeld (zeker als het aan beide kanten is) want je wilt niet dat het gaat bloeden. Na een paar dagen is het vast niet meer zo kwetsbaar, maar het is fijn als het genezen goed verloopt. Ik vond het wel moeilijk om voorzichtig te poetsen, enzo, was toch wat bang de boel te raken. Maar ook dat ging goed.
Muesli is definitely geen aanrader maar dat klinkt ook wel logisch . Dus soepjes met stukjes brood erin geweekt, lekkere toetjes, bananen, dat soort dingen daar moet je even van hebben de eerste paar dagen.
Sterkte,
Angela

Vic

Vic

05-06-2013 om 23:12

Welke kiezen

Bij mij zijn in de puberteit 8 kiezen getrokken. Van de voorste kiezen heb ik amper last gehad, na een dag kon ik alweer normaal eten. Van het trekken van mijn verstandskiezen (2 per keer) heb ik twee keer twee weken met een opgezwollen gezicht rondgelopen en kon ik amper eten. Je mag niet onbeperkt pijnstillers slikken omdat die bloedverdunnend (kunnen) werken. Ik zou vooraf nog even de tandarts bellen en vragen wat je in huis moet halen.

Raar 2 kanten

Oudste moest 2 verstandskiezen trekken omdat die scheef eruit groeien en er ook nog een scheve wortel aanzit (haakse wortel). Maar dat 'mocht' niet tegelijkertijd. Nou ja, ze drongen bij kaakchirurg wel erg aan op niet 2 tegelijk. Dat wilde oudste eigenlijk wel want ze zit in haar eindexamenjaar en het was al 'lastig' genoeg om een dag te plannen en dat ze de dag erna (voor de zekerheid) ook nog vrij had. Toch maar gedaan wat kaakchirurg eigenlijk wilde. Kies 1 is er 2 maand geleden uitgegaan. 2 dagen toch behoorlijk last. Maar ze had dus nog 1 kant 'over'. Volgende week kies 2 eruit. Veel paracetemol, beetje jezelf laten verwennen dat helpt allemaal en eventueel een ibuprofen als de paracetemol niet genoeg werkt.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

06-06-2013 om 08:13

Maar

het kan ook zomaar zo zijn dat je helemaal nergens last van hebt, zoals bij mij. 2 verstandskiezen eruit (geen paracetamol geslikt) weinig last van verdoving en gewoon weer alles eten en doen.
Als ik dit allemaal lees heeft iedereen er in mindere of meerdere mate last van, maar het hoeft niet.

Kan erg meevallen inderdaad

Bij mij viel het ook erg mee hoor, de laatste keer (twee maanden terug) Het advies van de tandarts was om direct bij thuiskomst 2 paracetamol te slikken (geen ibuprofen) en dat heb ik braaf gedaan, maar daarbij is het geloof ik ook gebleven.

Gewoon eten ging niet zonder meer, want soms prikte er dan iets in dat gat en dat was hinderlijk. Kauwen met beleid dus. Bij mij was het maar 1 kant trouwens.

Groeten,

Temet

100%mama

100%mama

06-06-2013 om 13:44

Ook hier

Geen enkele keer last gehad en totaal 4 verstandkiezen laten trekken. Meestal doen ze niet aan beider kanten ivm de verdoving, je tong verdoofd namelijk mee en dat geeft kans op inslikken (lees stikken). Boven en onder aan 1 kant is wel normaal.

Ibuprofen mag gewoon, enkel pijnstilling met asperine werkt bloedverdunnend. Heb je veel last neem dan een paracetamol en Ibuprofen tegelijk in, het versterkt de werking. Niet enkel nemen als je pijn hebt, maar 2 dagen om de 4-6 uur. De 1e dag mag je niet spoelen (haalt het stolseltje weg wat het "korstje" vormt) en de dag daarna spoelen met Perio-aid voor 3 dagen. Daarna kan je gewoon met water spoelen of een zachte mondwater. Sterkte en succes!

Vera*

Vera*

06-06-2013 om 14:03

Bedankt

Bedankt voor jullie tips. De pijnstilling is al geregeld. Ik heb voor de pijn aan mijn stuitje na val (week geleden) Diclofenac gehad en slik daarnaast paracetamol.
Er worden in mijn bovenkaak twee kleine kiezen getrokken wegens ruimtegebrek.
Over twee weken ga ik aan de beugel.

Vic

Vic

07-06-2013 om 13:54

Die kleine kiezen dat is vast een fluitje van een cent Heb je het al achter de rug? Sterkte ermee!

Vera*

Vera*

07-06-2013 om 16:01

Geweest

Ik had er heel erg tegen opgezien maar het was een fluitje van een cent. Ze waren er zo uit gelukkig.
Nu mag het helen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.