Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emanu

Emanu

07-07-2018 om 11:54

keel- en oorpijn; ha vindt niks?

Hallo,
Zojuist ben ik met mijn 13 jarige zoon bij de ha geweest omdat hij vanochtend erge keel- en oorpijn had. Slikken en geeuwen doet overal pijn. Nu heb ik geen hoge pet op van deze arts, en vooral als ze hem vlug nakijkt en zegt dat er niks is. Ja zeg, zoon kan amper zijn tranen bewingen, zo ellendig voelt hij zich. En het is echt geen huilebalk of zacht eitje! Hoe kan je nou zo'n pijn hebben en dan toch 'niks hebben'?

Triva

Triva

07-07-2018 om 11:59

oorpijn

Ik heb ook eens zo'n gigantische oorpijn gehad dat ik alleen nog maar kon huilen, het was echt niets vergeleken met mijn bevallingen. Ze zagen toen ook niets. Ik kreeg druppels ter verdoving in de gehoorgang maar dat hielp ook niks. Het duurde anderhalve dag, de ergste uren van mijn leven en toen ging het beter.

Dus ja, zeker als het net begonnen is kan het zijn dat ze niets zien. Moest je niet naar een huisartsenpost? Waarom kreeg je niet gewoon een pijnstiller?

Len

Len

07-07-2018 om 12:03

Mijn ervaring

Mijn ervaring met huisartsen is dat ze oor en keelontstekingen nooit zien.
Hier al te vaak meegemaakt dat we met onze kinderen bij de KNO-arts kwamen en op ons “donder” kregen omdat we niet eerder gekomen waren.
Zo waren we ooit bij de huisarts met een kind dat het uitgilde van de oorpijn waar volgens de huisarts niks mee was, kwamen we de volgende dag bij de KNO-arts (afspraak stond al) en die constateerde een fikse dubbele oorontsteking.
Hij vertelde dat het te vaak gebeurd dat huisartsen oor en keelontstekingen missen, dus wij gaan tegenwoordig meteen naar hem ipv de huisarts als er weer eens problemen met de oren zijn.
Sterkte, ik weet hoe frustrerend het is als je kind zo’n pijn heeft en niet serieus genomen wordt.

Emanu

Emanu

07-07-2018 om 12:26

neem maar een aspirientje

Ik ben zelf iemand van 'neem eerst maar een pilletje' en ren niet zo snel naar en dokter. Maar omdat zoon maandag een week op kamp gaat, wilde ik wel weten of hij zich er mag verheugen of niet. We zullen zien hoe het afloopt.
Bedankt voor de reacties!

40er

40er

07-07-2018 om 14:20

Neusspray

Wat mij helpt bij oorpijn, neusspray en ormela oordruppels. Maar als hij nu nog zoveel pijn heeft ging ik even bellen met de huisartsenpost

Wat ook kan.

Een probleem met een kies, een ontsteking(?), die pijn kan ook flink uitstralen naar nek en oor.

Half a twin

Half a twin

07-07-2018 om 21:18

Kiespijn inderdaad

Flinke zenuwontsteking. Heb ik ook eens gehad. Toen de huisarts niets vond stuurde hij mij door naar de tandarts met de mededeling dat als hij niks kon vinden ik naar KNO moest.
Een dag voor kerst.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2018 om 22:27

Dochter

Wat toevallig, dit onderwerp. Een verstandskies van mijn dochter is dinsdag verwijderd en ze is er de hele week al ziekig van. Keelpijn, pijn bij de wond, gister en eergister koorts, nu ook oorpijn, misselijk (net kwam het eten er weer uit). En maandag móet ze naar school.. met de auto... Ik ben er niet gelukkig mee. Ze spoelt braaf haar mond, neemt al antibiotica omdat ze geen milt heeft en toch zo ellendig.

Ik heb net gezegd dat ze naar de huisartsenpost moet als het morgen nog zo is.

40er

40er

08-07-2018 om 09:43

Kaaskopje

Is er wel alles uit? Ik heb nml 1x gehad dat er een stukje kies was blijven zitten, wat ben ik daar beroerd van geweest. Na 2 weken hebben ze het restje verwijdert (ziekenhuis, 1e keer was bij de tandarts) en daarna knapte ik heel snel op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.