Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 14:43

Kaakchirurg: roesje of medicatie?

Ik moet binnenkort naar de kaakchirurg om (weer) een verstandskies te laten verwijderen. Nu ben ik al behoorlijk angstig voor de tandarts, maar de vorige keer bij de kaakchirurg raakte ik erg in paniek en viel naderhand bijna flauw. Ik zie er zó enorm tegenop, ben bang dat ik weer een paniekaanval zal krijgen. Nu adviseerde een vriendin om te vragen voor een roesje. Zou dat kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand anders had de suggestie om te vragen voor kalmerende medicijnen. Heeft daar iemand ervaring mee?
Help!

Mogelijk

Helpt het als je vooraf wat Oxazepam mag innemen. Vraag ernaar bij de kaakchirurg en haal zonodig een recept bij je huisarts.
Neem iemand mee die jou kalm houdt en in de wachtkamer op je wacht zodat je niet alleen naar huis hoeft.
Regel een taxi om naar huis te gaan.
Oefen ontspanningsoefeningen. Actief je ademhaling rustiger laten worden. Actief al je spieren ontspannen voor als je in de stoel ligt.
Vraag of er iemand mee naar binnen mag.
Of inderdaad vraag om een roesje.
Bel de kaakchirurg met een briefje met deze en je eigen vragen.

Sukran

Sukran

03-09-2013 om 01:01

Gehad maar

ik heb bij twee wortelkanaalbehandelingen roesjes gehad maar dat was in het buitenland, weet niet of ze dat in Nederland ook doen maar ik vond het heel fijn (ben een enorme bangerd). De extra kosten wogen helemaal op tegen het ongemak van de angst. Het voorstel van AnneJ, Oxazepam, zou ik zeker navragen. Tandarts kwam ermee bij een andere behandeling en het heeft mij heel erg geholpen. Wel op tijd innemen, die fout wordt nog wel eens gemaakt. Dus niet pas 10min van te voren en even in de wachtkamer wachten, want dan heb je er niets aan! Succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.