Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-05-2011 om 10:40
Ik gebruik sinds een aantal jaren een paar keer per week mondwater. Vooral omdat ik implantaten heb en daaronder slecht bij kan. Ik flos daar ook, maar ik heb zelf het idee dat het mondwater het net effe nog schoner maakt. Niet op advies, maar eigen inzicht.
Nu hoorde ik laatst iemand beweren dat mondwater heel slecht is. Hij had niet echt een onderbouwing ervoor...
Maar gek genoeg hoorde ik later weer iemand iets in die trant zeggen...
Dus wat is nu waar??? Ik wil natuurlijk het beste voor mijn tandjes
21-05-2011 om 09:01
100% mama
Hier worden ze met kleine groepjes van 3 kinderen uit de klas gehaald na groep 3, maar als je als ouder erbij wilt zijn kan dat echt nog steeds, hoor ik om mij heen.
Zou het misschien per tandarts verschillen bij de jeugdtandzorg?
22-05-2011 om 12:03
Slecht
Het is gewoon slecht, bijv Listerine is 90% alcohol. Je mond word er schraal van. Moet je je voorstellen dat je dagelijks over je huid gaat met alcohol dan word het ook droog
Mensen die dagelijks alcohol gebruiken hebben meer kans op mondkanker, dus dagelijks spoelen met alcohol geeft het zelfde effect.
22-05-2011 om 16:46
Pelle
Omdat deze gegevens vaak niet kloppen.
Listerine is in america om die reden niet meer FDA approved. Ze doen maar wat met de hoeveelheden namelijk
De waren-autoriteit in America heeft om deze reden het in 2006 afgeraden nog langer te gebruiken.
Sindsdien richt listerine zich op de europese markt, waarbij ze een enorme bult geld hebben neergelegd bij het noodlijdende Ivoren kruis.. (wat vroeger toch een buro was wat goede adviezen gaf)
Tegenwoordig word het ivoren kruis gesponsord door Listerine en heeft Listerine weer een leuke afzetmarkt
Alle onderzoeken die aangeven dat listerine werkelijk wat kan betekenen voor de mond zijn zogenoemde "Case-Studies" dus ondezoeken op onafhankelijke delen van het product.
Een volledig onderzoek over het hele product willen ze nog steeds niet afgeven
Listerine bestaat uit diverse olieen, die allemaal bewezen zijn dat ze werken, echter wil je olie mengen dan moet je ze in alcohol gooien. Olien mengen immers niet in water
Heel tandheelkundig nederland is al over listerine heen-gevallen. Neem dat maar aan van mij
We hebben een jaar of 2 geleden met een groep tandartsen en mondhygienistes iemand van listerine uitgenodigd en die is het vuur aan de schenen gelegd en uiteindelijk bijna huilend naar huis gegaan.
23-05-2011 om 07:17
Bruine ogen
Ben er altijd al geweest maar ben vandaag te lui om een andere nick te gebruiken
Ik zal eens zoeken...