Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Even anoniem

Even anoniem

09-02-2016 om 23:28

Inwendige aambeien en de elastiekjes schieten ingreep

Sinds een paar jaar lukt het me niet na de toiletgang alles goed schoon te maken en daardoor veel jeuk en een niet schoon gevoel. Nu ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis en er zouden inwendige aambeien zitten, dus heb een behandeling gehad net elastiekjes schieten zodat de aambeien afsterven.ik merk echter geen verbetering , eerder is het erger geworden . Als ik moet poepen is het een afvegen een klus. Het schiet overal heen, naar boven, beneden,dus het is een heel gesmeer en heb dan wel een halve closetrol,nodig. Ik vind het praktisch zo'n gedoe en vraag me af of zo'n ingreep met die elastiekjes nu wel goed was om te doen. Kan hetnook iets anders zijn?
Ik hoor van anderen dat ze dit bv al 5 keer hebben laten doen zonder verbetering.
Wie heeft dit ook en heeft tips?
Dank!!!!!!!

Puck

Puck

12-02-2016 om 09:31

Huh?

Geen ervaring met aambeien maar ik lees: "Als ik moet poepen is het een afvegen een klus. Het schiet overal heen, naar boven, beneden,dus het is een heel gesmeer en heb dan wel een halve closetrol,nodig."
Ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen. Hoe kan t nu overal heen schieten? Zoals ik t nu lees lijkt het eerder dat een cursus billen afvegen misschien al verbetering kan geven. Vochtig toiletpapier of gewoon wassen met een (wegwerp)washandje misschien ook een optie?

Nimbo

Nimbo

12-02-2016 om 11:13

puck

Daar moet je niet denigerend over doen, want dat afvegen bij mensen met aambeien is dat lastig. Als die aambeien op een bepaald moment niet meer actueel zijn zeg maar, dan worden het losse velletjes rondom de anus. Als je dan van de ene kant naar de andere kant veegt blijft het tussen de velletjes zitten en veeg je het weer weg als je van de andere kant af veegt. Dat is inderdaad best lastig, zeker als je niets ziet. Ik heb dat in de zorg wel veel gezien, dus dan zie je waar het mis gaat....bah. Sorry voor de vieze poeperige praatjes.

Anoniempje, sterkte met je probleem. Totdat je eventueel geholpen wordt is nat afnemen wel een oplossing of babydoekjes (pas op, niet in toilet) Mocht het zo zijn dat je gevoelig bent voor bepaalde stofjes in de natte veegdoekjes dan kan het een oplossing zijn om dit na te vegen met een natte washand. Wat een gedoe he.
Zelf heb ik goede ervaringen met page, die zijn ook biologisch afbreekbaar dus door te spoelen, Let daar op!
Het kan een ideetje zijn om voor thuis van die gastendoekjes apart gebruiken voor het afdrogen en wegwerpbare washandjes erbij eventueel.

Poepert

Poepert

12-02-2016 om 11:36

Smerig!

Niet de aambeien, maar de gewoonte hier in Nederland van de billen 'afvegen' met papier na het poepen. Bah! Heb dit nooit begrepen, zelfs bij babies niet.

Wij gebruikten met onze beide dochters never nooit geen billendoekjes. In plaats daarvan gewoon onder de kraan die billen, ongeacht waar. Wasbak, keukenaanrecht, tankstation, Laplace, noem maar op. Direct schoon, geen zeep, gewoon stromend water.

En zo doen we dat nog steeds. In die zin, de variant erop dan. Is dat we een aantal halve liter plastic flesjes gevuld hebben staan in het toilet, in een kleurig bakje. Water neemt de temperatuur van de omgeving aan. Na de stoelgang eerst even met toiletpapier en daarna:

Cebok! (google maar). Moet je eens kijken wat een gedoe dat scheelt en hoe fris en schoon dat is. Of gewoon douchen na het poepen als het zo uitkomt, helemaal goed.

Heb mijn jonge dochters wel eens het eea op plastische wijze uitgelegd. Zeker als er ook wat haar begint te groeien op die plek. Ik heb ooit eens wat pindakaas op mijn oksels gesmeerd. En ik heb het ze toen met toiletpapier eraf laten vegen. En daarna met een zaklantaarntje laten kijken en ook laten ruiken. Ze waren overtuigd!

#CF (Charliefox)

ff anno

ff anno

12-02-2016 om 12:49

yep

Heb ik helaas ervaring mee. Na een getromboseerde (?) aambei tijdens mijn zwangerschap heb ik losse fliebers overgehouden. Afvegen met alleen papier is verleden tijd. Ik heb me er maar aan gewend om met een washandje en water af te vegen. Je kunt het ook operatief laten verwijderen, niet met elastiekjes, maar onder algehele narcose, tenminste dat ik wat ik te horen kreeg pakweg 15 jaar geleden.
Ik moet zeggen dat ik sindsdien nooit mee last heb gekregen van aambeien, terwijl ik vroeger al na een staande receptie last kreeg.

Puck

Puck

12-02-2016 om 13:58

Nimbo

Het was zeker niet mijn bedoeling om er denigrerend over te doen, ik kon me er alleen geen voorstelling bij maken. Jouw uitleg verduidelijkt dat in ieder geval.
En wat betreft smerig Poepert: jij vind dan afvegen misschien smerig, persoonlijk zou ik het uitermate smerig vinden als ik mijn kind in de keuken onder de kraan zet en vervolgens in diezelfde wasbak bijv.
mijn sla was. En in een openbare gelegenheid: te ranzig voor de volgende gebruikers van de kraan. Je zal het ongetwijfeld naspoelen en schoon achterlaten maar t is maar goed dat wat niet weet wat niet deert in dat geval.

Marisken......

...zo worden anaalflapjes genoemd.
Google er maar eens. Geven inderdaad jouw klachten Even Anoniem.
Er is wel wat aan te doen, maar de ingreep is pijnlijk (napijn).
Ik spreek uit ervaring en ben er door de ingreep nu wel van af.

Groetjes, Ivank@

angel3

angel3

13-02-2016 om 18:53

maar CF/poepert

Ik ben echt ongelooflijk nieuwsgierig hoe dat precies gaat. echt oprecht. Ik heb er nl weleens over zitten denken die waterflessen. Maar je hebt dan dus 2 handen nodig? 1 om te gieten en de ander om door je anus te halen toch zeg maar?
Een klein straaltje water erlangs gieten zonder poetsen heeft geen enkele zin lijkt mij. Dus HOE doe je dat praktisch zonder de hele hut nat te maken en hoe maak je je kont dan droog? of ga je met een natte reet in je onderbroek? Ik snap er echt niks van en vind het al helemaal niet praktisch.

NuAnnaA

NuAnnaA

13-02-2016 om 20:06

Harde

Harde ontlasting zal wel lastig zijn met aambeien, maar toch. Is het niet handiger om wat hardere ontlasting te "creeren" zodat de boel wat minder versmeert?

washandje

washandje

13-02-2016 om 20:12

zeg ik al he: washandje

dat lijkt me het handigste. Vooral thuis, buitenshuis is dat net wat meer gedoe.

Die flesjes water lijken me ingewikkeld, ik moet dat filmpje maar eens bestuderen, maar het lijkt me veel gekledder.

'Hardere ontlasting creëren' - wat is dat nou voor tip?? Je eet toch niet elke dag hetzelfde. Van harde ontlasting krijg je alleen maar meer problemen lijkt me.

Goed dat je dit even post. Ruimte voor vervelende dagelijkse dingen die herkenbaar blijken.

Puck

Puck

13-02-2016 om 23:05

NuAnnA, fout advies

Juist als je aambeien hebt moet je zorgen dat je ontlasting niet harder wordt. Dan moet je toch harder persen en dat is juist niet goed als je aambeien hebt.

Annoniet

Annoniet

14-02-2016 om 09:39

maar ook zachte

ontlasting kan met een hoop kracht naar buiten komen en die klachten veroorzaken, aldus ondergetekende.

Even anoniem

Even anoniem

14-02-2016 om 11:16

Dank! Al weken diarree inderdaad

Ik heb al weken soort diarree, nu heerst er ook griep dus ik weet niet meer wat waardoor precies komt.
Ik moet in maart terug voor controle maar als dit zo blijft moet ik misschien eerder een afspraak maken bij de arts die de ingreep heeft gedaan. Ik zie de link nog niet tussen deze ingreep en de zachte ontlasting. Ik heb ook veel stress de laatste tijd misschien speelt dat ook een rol....zeg het maar. Maar ik maak me wel zorgen.
Bedankt voor jullie reacties! Het is fijn om dit te kunnen bespreken met anderen want het is nogal een gênant onderwerp ; )

Even anoniem

Even anoniem

14-02-2016 om 11:46

Aanvulling galblaas

Bijna 2 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd, misschien heeft eea daarmee te maken. Ga in ieder geval maar eens enzymen proberen van de Tuinen en probiotica. Misschien dat dat gaat helpen.

Bep

Bep

14-02-2016 om 12:24

Huisarts

Je kunt toch het best eerst naar de huisarts. Ik heb een jaar lopen tobben met terugkerende kloofjes, irritatie en verschrikkelijke jeuk. Dat bleek een candida infectie in mijn darm. Dat kan dus ook nog.

Even anoniem

Even anoniem

14-02-2016 om 12:45

Bep

Hoe kwam de huisarts erachter dat het een Candida was?

Bep

Bep

14-02-2016 om 13:00

Combi

Waarschijnlijk bij toeval omdat ik ook een vaginale infectie kreeg die maar niet over ging.

Even anoniem

Even anoniem

14-02-2016 om 14:05

Bep

Ik heb gekeken via Google en alle klachten kloppen met een Candida infectie!! Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts voor as dinsdag. Eea zou te maken kunnen hebben met een zware anti virus behandeling die ik 8 weken heb gedaan in november en december. Misschien dat het eevenwicht daardoor is verstoord.
Dank je!

Bep

Bep

14-02-2016 om 14:31

Hopelijk

Zou 'mooi' zijn als dat het is. Dan ben je er waarschijnlijk snel vanaf. Ik kreeg een kort kuurtje en een zalf, en was binnen een paar dagen van de pijn en de jeuk af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.