Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arja

Arja

10-03-2020 om 00:21

In verband met coronavirus evenement vermijden?

Ik ben zo aan het twijfelen wat verstandig is. Komende donderdag heb ik een evenement in een zaal met voornamelijk bejaarden. Het is in een buitenwijk in een stad waar tot nu toe een besmetting met het coronavirus is geconstateerd. In steden in de buurt zijn meer gevallen bekend.
Op zich lijken me die ouderen niet echt een bron van infecties maar we zitten redelijk dicht op elkaar dus als iemand besmet is zit ik op hoestafstand.
De reden waarom ik twijfel, ik heb astma en ben deze winter al 4x ziek geweest. Blijkbaar ben ik dit jaar nog bevattelijker dan andere jaren. Ik krijg ook elk jaar een oproep voor de griepprik ondanks dat ik pas 50 ben. Helaas heb ik hem dit jaar gemist omdat ik ziek was.
Ik vind het wat onnozel om daarvoor de huisarts te bellen dus ik wil even peilen wat jullie zouden doen.


Persoonlijk...

Ik ben geen paniekvogel maar ik zou niet noodzakelijke evenementen even mijden als ik tot een risicogroep behoor en zeker als er een zaal vol met risico gevallen zit. Je kunt ook hun besmetten als jij het al ergens anders opgepikt hebt.

Ik zou ook niet gaan als t niet heel erg nodig is.

Nu woon ik tussen 2 haarden in Brabant in en hier wordt veel afgelast,dus dat geeft aan dan men t zelf ook niet echt ziet zitten. Jij kunt besmet worden maar je zou ook zelf een zaal kunnen besmetten.

Flavia

Flavia

10-03-2020 om 07:29

Niet gaan

Ik zou niet gaan niet omdat ik een risico loop maar in dit geval omdat ik het risico ben. En zij zeer kwetsbaar voor dit virus.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-03-2020 om 07:30

Nee

Ik ben helemaal niet van de paniekzaaierij, maar ik zou dat nu niet opzoeken. Niet alleen voor jezelf, maar juist ook voor die ouderen.
Hoe erg is het om het af te zeggen?

Niki73

Niki73

10-03-2020 om 09:56

Ik ook niet

Als ik astma had en al veel ziek was geweest, zou ik grotere evenementen voorlopig maar mijden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-03-2020 om 09:56

Thuisblijven

Als je deze winter al viermaal ziek bent geweest en een wankele gezondheid hebt, dan zou ik mooi thuis blijven en als de zon even schijnt buiten gaan wandelen. Lijkt me gezonder.

Marinet

Marinet

10-03-2020 om 12:23

nee

Ik zou ook niet gaan. Ik behoor zelf tot de risicogroep en heb een werkklus die ik vandaag met weer een andere risicogroep had afgezegd. In beider belang

Arja

Arja

10-03-2020 om 14:43

Aansteller

Dank jullie. Ik voelde me een beetje een aansteller maar jullie reacties bevestigen mijn gedachte om niet te gaan. Ik heb meteen mijn agenda bekeken en op een ding na wat ik echt niet kan afzeggen, sla ik alles over waar andere mensen bij betrokken zijn. Nu hopen op een vroeg, zonnig en warm voorjaar zodat alle virussen het loodje leggen.

geen aansteller

Veel (met name commerciële) bedrijven roepen hun medewerkers al op om niet strikt noodzakelijk bijeenkomsten te mijden. Dat is geen aanstellerij maar gezond verstand. Er worden ook al redelijk wat evenementen/congressen afgeblazen of verplaatst naar herfst..

Flavia

Flavia

10-03-2020 om 16:26

Nou inderdaad

Wij mogen al voor de 2e week niet op de locatie werken maar bij voorkeur thuis. We mogen op de locatie geen bezoek ontvangen en iedereen die wel op de locatie moet zijn wordt de temperatuur van gemeten en we moeten onze handen desinfecteren.

En dat is niet alleen in Nederland maar op al onze locaties wereldwijd ook in die gebieden waar nog nauwelijks besmettingen zijn. Personeel dat met Chinees nieuw jaar in China zat moest toen al minimaal 2 weken thuis blijven na terugkeer. Dat geldt nu ook voor Italie sinds vorige week, en dan niet alleen noord Italie maar heel Italie.

Zelfs onze klanten vragen of wij onze leveranciers opdragen aan onze en hun verzoeken tot stricte hygiene standaarden te handhaven.

Moemie

Moemie

10-03-2020 om 19:56

Zeer zorgelijk

Ik woon in “de grote haard”. Ben nog aan het werk op locatie want noodzakelijk ivm voorlichting. Ik ben alert en voorzichtig maar maak me wel zorgen. Ben de afspraken zoveel mogelijk aan het beperken/afzeggen. Bel bv mijn ouders alleen nog maar. Sinds gister heb ik lichte keelpijn. Geen koorts, verkouden, hoesten of andere Corona gerelateerde symptomen. Man werkt thuis, dochter 1 mag morgen niet naar school (beleid). Dochter 2 wacht op instructies. Het gaat nergens anders meer over hier in Noord-Brabant. we hopen op een wonder......

Tilburgse

Tilburgse

10-03-2020 om 20:39

nou moemie

Hier sprak mijn hoestende collega vanmorgen de woorden "ik ga echt niet thuisblijven voor een hoestje. Ik steek jullie lekker allemaal aan... hahaha" Iedereen lachen natuurlijk.
De mensen op mijn werk denken kennelijk nog steeds dat het allemaal wel los zal lopen en vinden de maatregelen overdreven. Ze hadden ook geen goed woord over voor de collega die zich wel had ziek gemeld, want die zou het wel gewoon wel lekker vinden om thuis te kunnen blijven.
De ellende wil ook nog dat het superdruk is deze week en thuiswerken is geen optie, dus hoe meer mensen thuis blijven, hoe zwaarder het is voor de rest.

Mijn dochter kan niet naar school omdat haar docent thuis is. Maandag waren er 26 klassen niet welkom, vandaag nog maar 18, we krijgen elke avond te horen welke klassen wel en niet kunnen komen.
School van zoon heeft niks laten horen.

Ik zie echt weinig paniek, het leven lijkt gewoon door te gaan. De tandarts gaf vandaag geen hand, maar verder merk ik echt niks.

Moemie

Moemie

10-03-2020 om 22:24

Tilburgse

Tja dat herken ik. Collega’s die zich wel ziek melden, zorgen er voor (ongewild) dat degene die nog wel aan het werk zijn het super druk hebben. Ik verwacht dit morgen ook weer en overmorgen en.....waarschijnlijk wordt er de komende dagen nog meer afgezegd. Ik heb wel het idee dat eea bij mij op mijn werk serieus wordt genomen, alleen moeten er nog meer beslissingen worden genomen tot het aflossen van bijeenkomsten e.d. Jij ook sterkte de komende tijd !

Adelaide

Adelaide

10-03-2020 om 22:55

Tilburgse

Wat een aso die hoestende collega van jou.

Mams

Mams

11-03-2020 om 16:19

Thuis

In heel grote omtrek geen corona geval ,zover we weten dan he, maar de werkgever van mijn man (commerciële sector) stuurt snotterende werknemers wel naar huis. Ik kwam zelf proestenden tegen bij het sporten, dus ik ga vandaag maar even niet. Hoe moeilijk is het om, indien mogelijk, even een pas op de plaats te maken.

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:15

zoon

en andere stagiaires moeten nu thuis werken, lopen stage in Brabant. Is wel wat lastig want niet alles kan thuis gedaan worden, verslagen maken wel en data invoeren maar het praktijkdeel uiteraard niet.. Maar ja, het is nu eenmaal zo en ik begrijp de maatregel dan ook wel.

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:18

sporten

ik denk dat ik de sportafspraak voor morgen ook maar afzeg, ben niet ziek maar wel al maandenlang regelmatig verkouden. Ik baal ervan maar ik kan het ook niet maken om wel te gaan. Sporten is uiteraard geen noodzaak. Bij het werk vind ik het erg lastig, ik ben alleen verkouden, verder niet ziek. Als ik thuisblijf, dan belast ik andere collega's extra.

Flavia

Flavia

12-03-2020 om 17:22

Belasting en risico

Zebra je geeft aan dat de belasting voor je collega's omhoog gaat, ben je nog een risico voor anderen op je werk? Bewoners, cliënten etc?

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:31

Flavia

ik kom niet rechtstreeks met patiënten in contact, zit niet in de verzorging. Maar het gebeurt wel eens dat mensen de weg vragen naar een afdeling, al staan ze dan niet dichtbij want iedereen houdt echt wel afstand nu. Ik zit in de schoonhoud.

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:32

het sporten

ga ik wel overslaan, dit wordt ook geadviseerd en is uiteraard makkelijk te verwezenlijken.

Zoon blij

Mijn vrijwilligerswerk, op de bieb, is voorlopig gestopt.
Direct na de persconferentie belde hij mij al op om te vragen of ik dit wilde stoppen. Even later belde mijn leidinggevende.
Hij was in overleg met de studentenverenigingen wat daar aan bijeenkomsten gestaakt gaat worden.

Dat vind ik dus wel heel terecht dat Rutte de oproep doet om zelf in te vullen waar je (sociale) samenkomsten en contactmomenten per direct kunt staken.

Ik ga ook maar even niet naar de lunch in het ziekenhuis.

MIjn kwetsbare oudere vriendin wil wel heel graag een bezoekje. Dus dat ga ik dan maar voor een uurtje doen. Zolang ik me zelf prima voel.

Dees

Dees

12-03-2020 om 19:21

Ommekeer

Vandaag is er een soort ommekeer op mijn werk gekomen je merkte het gedurende de dag. Vanmorgen werd er door mensen lacherig gedaan bij de lunch vertelden collega's dat ze hebben ingeslagen en een collega die zaterdag op vakantie gaat heeft aangegeven er rekening mee te houden dat de vakantie niet door gaat.

Vanmiddag kwam de directeur ons vertellen dat kans bestaat dat we volgende week thuis moeten werken.

En in de bloedbank

Ishetna de oproep van afgelopen week lekker druk!

zebra

zebra

13-03-2020 om 11:42

bij mij op het werk

hoorde ik vanochtend dat de helft van de mensen van de administratie de ene week op locatie werken en de week erna thuis, daarna rouleren.

Flavia

Flavia

13-03-2020 om 12:25

Zebra

Die oplossing hebben wij voor laboratoria, alleen wisselen ze dan om de 2 dagen.
Administratief personeel werkt thuis voor zover mogelijk. Zelf werk ik op kantoor vanwege een verbouwing met geluidsoverlast.

zebra

zebra

13-03-2020 om 12:47

dan ben ik benieuwd

of ze dat bij de stage van onze zoon ook gaan invoeren, dat wisselen om de paar dagen. Dat zou een mooie oplossing zijn namelijk.

Moemie

Moemie

13-03-2020 om 20:04

Ik moet thuiswerken tot 31 maart

En dan denk ik aan Brabant want dat gaat nu dicht.........

Vandaag

Had ik met mijn dochter afgesproken, werd ze gebeld dat ze tot 31 maart thuis moet werken. Haar vriend idem. We gingen bankshoppen voor haar, de Seats and Sofa en Ikea waren leeg.. echt leeg, zoiets zelfs op een maandag nooit gezien.
Tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan denk. Het is wel een ontzettend vreemde situatie.
Sini

Ad Hombre

Ad Hombre

13-03-2020 om 22:29

Sini

“ We gingen bankshoppen voor haar, de Seats and Sofa en Ikea waren leeg.. echt leeg, zoiets zelfs op een maandag nooit gezien.”

Waaat? Worden er nu ook al meubels gehamsterd? Mein lieber Gott!

gehamsterd

(met geluid)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.