Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Iemand ervaring met Strassburg Sock bij peesplaatontsteking?

Ik heb een (zelf gediagnosticeerde) peesplaatontsteking oftewel plantaire fasciitis. Nou lees ik over de Strassburg Sock. Voor ik daar €35,- tegenaan ga gooien, wil ik graag weten of iemand daar ervaring mee heeft?
Van de huisarts verwacht ik niets, behalve het advies rust te nemen. Dat heb ik dan nu voor kennisgeving aangenomen Uiteraard ga ik nu niet hardlopen, maar rusten in de zin van zitten is geen optie.

Andere opties

Ik ben goed van mijn plantar fasciitis afgekomen door:

Twee weken te stoppen met hardlopen
Een week lang drie keer per dag ibuprofen 400 Mg te slikken
Via de fysiotherapeut oefeningen gekregen en die heeeeel braaf te doen - zijn ook makkelijk te vinden via Google
Bij een goede sportwinkel nieuwe schoenen aan te schaffen voor ik weer begon met hardlopen

Succes! Mariel

Wat

Wat

25-06-2014 om 19:53

dat slaapt

van geen kanten en heeft bij mijn man niet geholpen. Wel rust en lopen tot wat mogelijk is (advies medici)op goede schoenen en vooral veel geduld.
Hij heeft shocktherapie gehad, inspuiten met eigen bloed op die plek, allerlei andere therapieen en uiteindelijk heeft het 2 jaar geduurd.

dolf

dolf

26-06-2014 om 08:04

geen ervaring met sock

Klachten zijn blijkbaar hetzelfde als bij hielspoor. Bij mij helpen goede stevige schoenen en speciaal voor hielspoor gemaakte inlegzolen. Schoenen aan dan ook geen probleem, schoenen uit pijn en strompelend door het huis.

Anneque

Anneque

26-06-2014 om 10:29 Topicstarter

Oké bedankt!

Ik laat die sok even voor wat hij is, stop met lopen en ga oefeningen doen. Eens kijken wat dat oplevert.
@Dolf: hielspoor kan ontstaan na een langdurige/verwaarloosde peesplaatontsteking. Wil ik graag vóór zijn

Wat

Wat

26-06-2014 om 11:25

vlgns

orthopeed in AMC was niet bewezen effectief om totaal te stoppen met lopen. Man mocht gewoon stukjes lopen op lager tempo en de pijngrens aan laten geven wanneer hij moest stoppen.
Dit alleen om aan te geven dat als je niet zou willen het niet per se zou hoeven; het stoppen

Lynna

Lynna

19-10-2014 om 19:19

Hoe gaat het nu Anneque?

Las net je berichtje van een tijdje geleden. Heeft de rust geholpen?
Ik heb zelf ook een peesplaatontsteking, rust en zooltjes helpen niet. Ik heb nu eind oktober een afspraak bij de orthopeed staan, mogelijk voor shockwave.

Tante Tiny

Tante Tiny

19-10-2014 om 19:28

Hier nog een slachtoffer

De podoloog raadde aan om naar de fysio te gaan i.v.m. spanningen in voet en kuit. Daar ben ik nu onder behandeling. Niet te geloven hoeveel pijnpunten zich hebben opgebouwd in mijn voet en kuit en zelfs bovenbeen.
Fysio doet aan viscerale therapie, oftewel let speciaal op zenuwen en bindweefsel.
Mijn voorzichtige eerste conclusie is dat het beter gaat, hersteltijd na pijn is korter en ik kan langer lopen.
Oja, ik heb ook speciale zooltjes voor dit probleem.

Anneque

Anneque

20-10-2014 om 20:44 Topicstarter

Lynna

Gaat beter, dank je!
Ik heb uiteindelijk toch zo'n sok op MP gescoord, maar of het nou echt dóór die sok kwam, of dat het vanzelf wel beter was gegaan, zal ik natuurlijk nooit weten (hier geen post hoc ergo propter hoc

In elk geval ben ik op wat betere schoenen gaan lopen, heb ik een flinke hardlooprust ingebouwd (noodgedwongen hoor, zo verstandig ben ik helemaal niet) en sinds een week of drie gaat het echt beter. Ben nu opnieuw hardlopen aan het opbouwen. Als het nu ook echt klaar is, heb ik nog geluk gehad, heb er een maand of 4 mee gezeten dan.

Hoe lang heb jij al last?

Lynna

Lynna

21-10-2014 om 19:45

Sinds mei

In mei begon de pijn. Heel wisselend maar langzamerhand wordt het toch steeds erger. Rust houden hielp niet, zooltjes die ook nog eens opnieuw aangepast werden ook niet. Fitflops zijn wel fijn om op te lopen.

Ik heb twee honden waaronder een die veel beweging nodig heeft. En mijn vriend gaat straks weer naar zee. Ik ben die voet helemaal spuugzat, wil gewoon weer normaal kunnen lopen. Lekker met de honden en ook gewoon met vriendinnen. Vandaar dat ik hoop dat de shockwave gaat helpen!

Anneque

Anneque

22-10-2014 om 14:42 Topicstarter

Balen!

Vanaf mei....dat zou mij ook veel te lang duren ja. Heb je wel oefeningen gedaan? En je kunt ook overwegen zo'n Sock nog eens te proberen? Ik vond het (ook al weet ik niet zeker dat dát het was waardoor het beter ging), wel prettig om dat ding aan te hebben. Je peesplaat wordt lichtjes opgerekt en dat voelde goed.
Die shockwave leek me zo pijnlijk, en een garantie heb je niet. Maar goed, dat heb je nooit natuurlijk, zeker niet bij zoiets als (beginnende) hielspoor.

Elinde

Elinde

22-10-2014 om 16:21

Al vanaf januari

heb ik last van een peesplaatontsteking. Aangepaste zooltjes die niet helpen. Fysiotherapie die ook niet helpt. Alleen intapen door de podotherapeut laat de pijn even verdwijnen. Ik ben dus ook benieuwd naar jullie ervaringen. Zo'n sok, is dat 1 maat, past die altijd als je hem via MP koopt? Iemand al persoonlijke ervaringen met Shockwave, bv doet het heel erg pijn en helpt het echt?

Lynna

Lynna

22-10-2014 om 16:41

Intapen

Intapen helpt bij mij ook, voelt fijn. Maar de 3e keer was ik er toch zwaar allergisch voor en zat ik onder de blaren. Niet meer doen dus.
Zo'n sock heb ik niet geprobeerd met name omdat ik blij ben dat ik de laatste tijd wat beter slaap.

ik ben ook benieuwd naar ervaringen met shockwave. Ik heb wel een zoekactie in Pubmed gedaan (medische databank) en daar kwam uit dat er behoorlijk goede resultaten mee zijn.

Anneque

Anneque

22-10-2014 om 17:13 Topicstarter

Die sok

Is er geloof ik in 2 maten. Als je wat googelt, vind je wel welke maat bij jouw kuitomtrek (want daar gaat het om) past.

Lynna

Lynna

27-10-2014 om 13:00

Toch shockwave en ook nachtspalk

Ik ben vanmorgen bij de orthopeed geweest en heb foto's laten maken. Ik heb hielspoor, was op foto's te zien en krijg inderdaad donderdag die shockwave. Daarnaast moet ik bij de gipskamer een nachtspalk laten aanmeten die ik voorlopig moet gebruiken. Dit om mijn te korte achillespezen op te rekken. Helpt dat niet, dan wordt er een sneetje gezet in mijn kuitspier (of zoiets, daar heb ik niet zo goed naar geluisterd want daar heb ik al helemaaaal geen zin in).

Ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.