Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pleun

Pleun

20-02-2016 om 21:02

iemand ervaring met schurft?

Mijn man en ik hebben/hadden helaas schurft. We zijn 4 weken geleden begonnen met insmeren volgens de regels (van top tot teen, beddengoed en kleren wassen, etc.) Dit hebben we al 2x herhaald. Helaas is de jeuk nog niet weg. Die kan ook nog een aantal weken aanhouden, lees je overal, dus het is me totaal onduidelijk wat nu de stand van zaken is. Ik word er behoorlijk paranoïde van.
Heeft iemand ervaring? Hoe lang hield de jeuk aan? Hoe weet je dat je 'vrij' bent?

Angela67

Angela67

20-02-2016 om 21:52

deze link

vertelt veel, ook over het feit dat de huisarts je iets kan voorschrijven tegen de jeuk (dus iets anders dan het anti-schurftmiddel zelf) - zou ik dus zeker vragen!

http://www.huidconsult.nl/portal/index.php/Huidziekten-A-Z/Huidziekten-S-t/m-Z/Schurft-scabies.html#.VsjRPtLhDIU

groet en sterkte, Angela

mijk

mijk

20-02-2016 om 21:56

een kennis had het

En ik herinner me van haar hetzelfde. Uiteindelijk was ze er wel redelijk snel vanaf.

Gehad

Manlief en ik hebben een jaar of 20 geleden schurft gehad. Toen 2 keer met 2 weken tussenpozen ingesmeerd met Lindaan, ik denk dat dat nu nog steeds wordt gebruikt. Tegen de jeuk kregen we zo nodig promethazine (phenergan) maar daar werden we allebei dronken van dus die namen we niet meer. Maar echt nodig was het ook niet, de jeuk nam vrijwel direct af. Niet dat het gelijk helemaal over was maar wel een heel stuk minder. Wel ook beddengoed e.d wassen op 60 graden. Later kregen we het nog een keer, toen woonden we in een Afrikaans land en hadden echt geen wasmachine tot onze beschikking en was hygiene sowieso een dingetje maar is toen ook na 2 keer smeren weg gebleven.
Ik weet niet hoe het inmiddels zit met de resistentie tegen scabiës-smeersels, zou wel weer even naar de huisarts gaan als het niet stopt, 4 weken lijkt mij erg lang. Succes!
Groet, Coya

Beste Angela,
schurft is een hele lastige ziekte die men kan krijgen, hij is niet heel gevaarlijk maar wel irretant, je kan ernstige jeuk s'nachts krijgen.
soms kun je hierdoor niet slapen en dat is hee velrvelend.
Ik heb heb het zelf gehad anderhalf jaar geleden, ik was helaas besmet.
ik heb me zelf 4 keer in permetrine crème laten smeren en het was niet gelukt.
uiteindelijk heeft me de dokter pil gegeven die geholpen had.
Yaz

Yazayaz schreef op 11-11-2022 om 02:18:

Beste Angela,
schurft is een hele lastige ziekte die men kan krijgen, hij is niet heel gevaarlijk maar wel irretant, je kan ernstige jeuk s'nachts krijgen.
soms kun je hierdoor niet slapen en dat is hee velrvelend.
Ik heb heb het zelf gehad anderhalf jaar geleden, ik was helaas besmet.
ik heb me zelf 4 keer in permetrine crème laten smeren en het was niet gelukt.
uiteindelijk heeft me de dokter pil gegeven die geholpen had.
Yaz

Ik mag hopen dat ze (Pleun heet ze, niet Angela) er 6.5 jaar na dato wel van af is.😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.