Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hpv virus

Hallo ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand me kan gerustellen, ik kreeg in april last van bloedverlies na 't vrijen, niet veel maar toch, ik heb begin juni een uitstrijkje laten doen want vond ook een bultje op mijn vagina. Nu blijkt ik het hpv virus type 18 te hebben, ik krijg as dinsdag een onderzoek bij de gynocoloog en dan weet ik hopelijk meer maar ik kan niet rusten nu, ik lees overal dat die contactbloeding  al op kanker kan wijzen ook al zegt mijn huisarts dat dat niet perse al kanker moet zijn ik ben er zo ongerust over en kan er niet van slapen. Heeft iemand hier ervaring mee? De pap weet ik trouwens nog niet maar de huisarts zei wel dat de cellen die ze nu in 't uitstrijkje vonden laaggradig zijn maar dat de gyn nog dieper een biopsie zal moeten afnemen. 

Ja ervaring wel maar het is natuurlijk zo dat je daarom dat onderzoek krijgt. Tot die tijd gaat niemand je garanderen dat het niets voorstelt. Wel bijzonder dat er geen pap is genoemd. Blijkbaar is het niet duidelijk en krijg je daarom die biopsie. 
die biopsie is tevens het verwijderen van wat er zichtbaar is. HPV is een voorstadium van mogelijk kanker. Daartussen zit nog tijd. Dus het is eigenlijk het verwijderen van deeltjes die mogelijk voorstadium van kanker zijn.
Het is nu vooral de onduidelijkheid die je bezig houdt, logisch. Ik kan zeggen ga je kop niet gek maken maar je kunt er serieus rekening mee houden vanwege de bloeding zoals nu. Je weet pas waar je aan toe bent tijdens en na het onderzoek. Daarna krijg je nog een uitstrijkje. Ben je wel maanden verder. 
Probeer het te zien als dat je in goede handen bent, je wordt niet voor niets doorgestuurd. Maar het betekent niet direct dat je nu kanker hebt. Sterker nog die hpv is een voorloper van en daarom zijn die uitstrijkjes er, om te voorkomen dat het zover komt.
Sterkte en misschien even een goede vriendin bellen of iemand die je even kan steunen komende tijd! 

Titiv

Titiv

29-06-2022 om 20:37 Topicstarter

Eppos schreef op 29-06-2022 om 20:19:

Ja ervaring wel maar het is natuurlijk zo dat je daarom dat onderzoek krijgt. Tot die tijd gaat niemand je garanderen dat het niets voorstelt. Wel bijzonder dat er geen pap is genoemd. Blijkbaar is het niet duidelijk en krijg je daarom die biopsie.
die biopsie is tevens het verwijderen van wat er zichtbaar is. HPV is een voorstadium van mogelijk kanker. Daartussen zit nog tijd. Dus het is eigenlijk het verwijderen van deeltjes die mogelijk voorstadium van kanker zijn.
Het is nu vooral de onduidelijkheid die je bezig houdt, logisch. Ik kan zeggen ga je kop niet gek maken maar je kunt er serieus rekening mee houden vanwege de bloeding zoals nu. Je weet pas waar je aan toe bent tijdens en na het onderzoek. Daarna krijg je nog een uitstrijkje. Ben je wel maanden verder.
Probeer het te zien als dat je in goede handen bent, je wordt niet voor niets doorgestuurd. Maar het betekent niet direct dat je nu kanker hebt. Sterker nog die hpv is een voorloper van en daarom zijn die uitstrijkjes er, om te voorkomen dat het zover komt.
Sterkte en misschien even een goede vriendin bellen of iemand die je even kan steunen komende tijd!

Dankjewel voor je reaktie en wat je zegt is waar, ik kan nu enkel afwachten en idd beseffen dat ik in goede handen ben maar t blijft stressen natuurlijk tot het onderzoek... Ik vind 't ook vreemd want ik heb in juli 2020 nog een bevolkingsonderzoek gehad waar bij ze wel iets vonden maar dat was een ontsteking zei de huisarts. Nu vraag ik me konstant af of die ontsteking niet al dat virus was zal maar zeggen... Ik heb 't niet gevraagd in alle paniek... Maar ik ga morgen nog even langs de ha toevallig dus ik ga dat toch even vragen. En ja gelukkig kan ik 't ook allemaal kwijt bij vriendinnen maar ja je gaat toch zitten zoeken enzo 😩

Ik dacht dat de term laaggradig hoorde bij een CIN uitslag (als er al een biopt genomen is). Volgens mij betekent het in dat geval CIN 1 = afwachten. Als dat inderdaad aan de hand zou zijn, kan het zelfs nog gewoon overgaan. 

Ik heb ooit een Pap3b uitslag gehad en daar had de huisarts nogal onrustig over gedaan (ze waren vergeten me te bellen). Toen ik bij de gynaecoloog kwam, stelde die me onmiddellijk gerust. Juist dat dit nu ontdekt was, betekende dat het nooit meer tot kanker zou kunnen uitgroeien. Het werd immers scherp in de gaten gehouden. Hij is toen begonnen met afwachten of het zich zou herstellen. Dat gebeurde niet en toen volgde een kleine ingreep (poliklinisch). En toen het daarna nog niet helemaal weg bleek, volgde een iets grotere ingreep (dagopname). Daarna nog een aantal keren testen en toen was het helemaal weg. Daar zijn al met al een paar jaar overheen gegaan. Het was hinderlijk maar bang ben ik niet meer geweest. 


Die gynaecoloog vertelde me toen dat heel veel mensen (m/v) HPV infecties kregen en dat dat in verreweg de meeste gevallen door het lichaam werd opgelost. Hij beoordeelde een HPV-infectie als zodanig als in de meeste gevallen onschuldig. Hij vertelde dus ook dat ze aan alleen een infectie niks deden. Ik weet niet of dat nu nog zo is trouwens. Dit speelt ruim tien jaar geleden. Het beleid zou veranderd kunnen zijn. 

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is. Maar ik denk dat de kans dat je kanker hebt heel erg klein is. Ik denk dat de kans veel groter is dat het om een voorstadium gaat. En in dat geval ga je dus geen (althans niet deze) kanker krijgen: de afwijkende cellen zijn dan namelijk op heterdaad betrapt tijdens de voorbereiding van de misdaad! 

Maar goed, laat je morgen nog even geruststellen door de huisarts! Die kan echt over jouw uitslag praten.

Contactbloeding kan te maken hebben met je hormoonhuishouding. Zeker bij maar ook na pilgebruik. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie en door de pil verergert dat. Een virus is geen oorzaak maar gevolg van een verstoord evenwicht in je lichaam. Natuurlijk ook naar een arts maar ook wat doen aan je hele gezondheid.

Piepmuisje schreef op 30-06-2022 om 13:08:

Contactbloeding kan te maken hebben met je hormoonhuishouding. Zeker bij maar ook na pilgebruik. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie en door de pil verergert dat. Een virus is geen oorzaak maar gevolg van een verstoord evenwicht in je lichaam. Natuurlijk ook naar een arts maar ook wat doen aan je hele gezondheid.

bronvermelding?!

En dat 'maar' (dat TS echt wat moet doen volgens jouw aan zijn/haar 'hele gezondheid'): alsof jij daar iets over kunt zeggen?  'Hele gezondheid' bestaat ook niet. Je gezondheid is een optelsom van allerlei kleine en grote dingen. Het is nonsens dat er iets overkoepelends bestaat en er bestaat al helemaal niets als oestrogeendominantie, atlascorrecties en wat dies meer zij. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Estrogen_dominance

Lee's theories have been criticized for being inadequately supported through science, being primarily based on anecdotal evidence with no rigorous research to support them.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chiropractic_treatment_techniques

(mbt "atlascorrecties")

There is no evidence that chiropractic spinal adjustments are effective for any medical condition, with the possible exception of treatment for lower back pain.[2] The safety of manipulation, particularly on the cervical spine has been debated.[3]

onno, meeuwen, etc. 

gr Angela

Bijtje82

Bijtje82

30-06-2022 om 21:45

Angela1967 schreef op 30-06-2022 om 17:32:

[..]

bronvermelding?!

En dat 'maar' (dat TS echt wat moet doen volgens jouw aan zijn/haar 'hele gezondheid'): alsof jij daar iets over kunt zeggen? 'Hele gezondheid' bestaat ook niet. Je gezondheid is een optelsom van allerlei kleine en grote dingen. Het is nonsens dat er iets overkoepelends bestaat en er bestaat al helemaal niets als oestrogeendominantie, atlascorrecties en wat dies meer zij.

https://en.wikipedia.org/wiki/Estrogen_dominance

Lee's theories have been criticized for being inadequately supported through science, being primarily based on anecdotal evidence with no rigorous research to support them.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chiropractic_treatment_techniques

(mbt "atlascorrecties")

There is no evidence that chiropractic spinal adjustments are effective for any medical condition, with the possible exception of treatment for lower back pain.[2] The safety of manipulation, particularly on the cervical spine has been debated.[3]

onno, meeuwen, etc.

gr Angela

Het is wel een feit dat door het gebruik van de pil je hormoonhuishouding anders wordt en dat is denk ik wat ze bedoeld.

Ik heb sinds ik de pil weer gebruik kleine knobbeltjes op mijn baarmoedermond. Deze verdwijnen weer zodra ik in een ander deel van de cyclus zit. 

Toen ik na 11 jaar weer met de pil begon, veeloor ik ook ineens een hele berg haar. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen na het veran9van je hormoonhuishouding. 

Bijtje82 schreef op 30-06-2022 om 21:45:

[..]

Het is wel een feit dat door het gebruik van de pil je hormoonhuishouding anders wordt en dat is denk ik wat ze bedoeld.

Ik heb sinds ik de pil weer gebruik kleine knobbeltjes op mijn baarmoedermond. Deze verdwijnen weer zodra ik in een ander deel van de cyclus zit.

Toen ik na 11 jaar weer met de pil begon, veeloor ik ook ineens een hele berg haar. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen na het veran9van je hormoonhuishouding.

piepmuisje probeert hele vage dingen door herhalen normaal te laten zijn. Google maar eens op oestrogeen dominantie er is niets maar dan ook niets wetenschappelijks over te vinden. En nee het gaat niet om de pil of niet, natuurlijk veranderen hormonen je lijf, dat is logisch. 

gr Angela

Hopelijk stelt mijn verhaal je een beetje gerust. Ik had 15 jaar geleden de worst case scenario uitslag. HP virus positief èn Pap 5. Dus baarmoederhalskanker. Het liep gelukkig allemaal met een sisser af. Ben 2x geopereerd waarbij baarmoeder en lymfeklieren zijn verwijderd. Sindsdien ga ik natuurlijk regelmatig naar controle, maar ben verder gezond. 

Overigens worden in Duitsland alle "vrouwenonderzoeken" door de gynaecoloog uitgevoerd. Hier wordt wel verband gelegd tussen progesterontekort, oestrogeendominantie en hormoonafhandelijke borstkanker. Steeds meer vrouwenartsen behandelen hun patienten met bio-identische hormonen in de overgang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.