Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kamille

Kamille

08-05-2014 om 19:57

Hormonen bij overgangsklachten, wie kent het middel Provera?

Hoi,
Ik ben al jaren heel onregelmatig ongesteld, en dan heel hevig. Mede door een myoom. Deze is net weer onderzocht en ik kreeg anti stollingsmedicatie. Heb ik vorige keer geslikt toen ik ongesteld was, hielp weinig. Nu ben ik in maart geopereerd aan mijn galblaas en heb sindsdien ineens veel meer last van opvliegers en de laatste weken veel last van nachtzweten, vroeg wakker worden, en dus slecht slapen. Ik was erg anti hormonen en heb zo ongeveer alles geprobeerd wat homeopathisch is maar zoals het de laatste weken gaat is geen doen meer. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en in overleg met het ziekenhuis heeft ze Provera voorgeschreven. Maar als ik nu de bijsluiter lees en op internet kijk zie ik dat je er ook een 2 e hormoon bij moet slikken. Ook zou ik het dagelijks moeten slikken en op internet lees ik 2 e helft vd cyclus. Ik zal morgen even bellen met de huisarts, maar misschien kent iemand het middel hier?
Groet Kamille

Puck

Puck

08-05-2014 om 23:22

Kamille

Ik ken het middel niet. Je hebt van alles homeopatisch geprobeerd, maar ook fythotherapie? Heb je salvia geprobeerd? Dat helpt bij mij vrij redelijk tegen opvliegers en nachtzweten. Is niet helemaal over maar wel een heel stuk verminderd. Ik heb gewoon de goedkoopste via internet besteld.

Kamille

Kamille

09-05-2014 om 11:31

Puck

Ik ga eens even googlen! Heb barstende hoofdpijn nu de 3 e dag, heb twijfels of dit nu het juiste middel is..
Helpt salvia ook tegen de wisselende stemmingen en algehele labiliteit? ; ). Ik wil me zo graag weer beter voelen, ben niet meer mezelf de laatste maanden..heb jij daar ook last van of is het alleen het zweten en de opvliegers, welke ook al erg genoeg zijn zonder de rest.
Thanks!

Puck

Puck

09-05-2014 om 20:07

Kamille

Vanwege een lichamelijke oorzaak met een verstoorde serotonine-aanmaak moet ik mijn hele leven een lage dosis antidepressiva slikken. Daardoor is de keuze van homeopathische en fytotherapeutische middelen een stuk beperkter omdat er nogal eens wisselwerkingen kunnen optreden. Salvia was echter veilig te gebruiken. Ik denk dat ik daardoor ook minder last heb van wisselende stemmingen en labiliteit dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Ik heb eigenlijk alleen last van opvliegers, zonder salvia minstens een stuk of 10 per uur en nachtelijk zweten en daardoor niet zo lekker slapen. En die opvliegers werden een stuk minder door de salvia en het nachtzweten is zo goed als over. Er zijn verschillende merken op internet te krijgen, ik heb die van Lamberts, die waren het goedkoopst per dagdosis en was als een van de weinige maar 1x innemen per dag.

Kamille

Kamille

10-05-2014 om 11:16

Puck

Puck, dat is inderdaad dan persoon weer anders, qua werking, zeker in combi met die andere medicatie van jou. Gelukkig dat salvia helpt, ik had het wel geprobeerd, Famosan, deed niet veel. Wist niet dat Famosan hetzelfde was als Salvia, ik zal het nog even aankijken met se Provera, moet sowieso stoppen na 6 dagen ivm een ontrekkingsbloeding die dan eerst zou moeten komen...we gaan de 23 e naar Griekenland, dus hoop dat dan achter de rug te hebben. Zal komende week overleggen net huisarts.
Dank voor je reactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.