Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-08-2010 om 11:37
ADD is vastgesteld, medicatie geprobeerd maar heb niet het idee dat dat veel doet. Vind het ook vervelend om elke 3 / 4 uur die pil te slikken.
Maar ik zit vooral met m'n gedrag. Heb jij ook een diagnose van een gedragsstoornis? Hoe ben je daar mee omgegaan? Ik vraag me nu af hoeveel ik mag accepteren van mezelf of moet ik het juist accepteren?
Ik ben elke keer weer even enthousiast over een nieuw plan om structuur aan te brengen maar dat loopt elke keer weer even makkelijk vast door mijn gebrek aan discipline. Ja, dat schijnt er bij te horen. Maar structuur wordt ook als DE oplossing gebracht.
Af en toe heb ik zo'n hekel aan mezelf omdat het allemaal niet wil lukken. Psych zegt wel: ga er niet vanuit dat je andere mensen teleurstelt. Dat is jouw gedachte. Misschien accepteren de anderen wel veel beter hoe je bent dan dat je zelf doet.
Ben wel op zoek op internet naar pagina's waar ervaringen worden gedeeld maar dat zijn vaak helemaal hopeloze gevallen terwijl mijn leven (ook dankzij mijn partner en mijn schoonmaakhulp) op zich prima verloopt.
Lekker wazig verhaal hang ik op. Wil eigenlijk ervaringen van anderen horen. Je hebt de diagnose en dan? Wat doe je er zelf mee?
dank je,
Eva
23-08-2010 om 21:30
Aansporing
Ik heb ook veel aansporing nodig. En iemand die me dus de grote lijnen aanreikt, anders ga ik heerlijk op mijn lauweren rusten. Gelukkig heb ik de laatste tijd veel om me boos over te maken op mijn werk, dus ik ben buitengewoon goed bezig.
Binnen de aangereikte kaders heb ik veeeel vrijheid nodig, anders wordt ik doodongelukkig. Ik kan niet volgens procedures werken. Ik kan ze wel bedenken voor een ander trouwens, dat doe ik dus liever. Kortom, ik moet mijn eigen baasje zijn, binnen een context die door anderen wordt bedacht.
23-08-2010 om 21:40
Hoera fianna
van harte gefeliciteerd! Wat zal dat heerlijk zijn, de bewegingsvrijheid die je nu krijgt!
25-08-2010 om 09:53
Dank allemaal
Geeft een heel goed gevoel om eens een keer iets af te maken Echt heerlijk!
Aansporing, ja dat heb ik ook wel nodig. Ik ben nu op mijn werk met een hele saaie klus bezig waarbij ik heel veel moet uitzoeken, heel precies en geordend moet werken. Ik heb er heel veel moeite mee. Het heeft me al enige tijd gekost om er achter te komen hoe ik dit het beste en zo gestructureerd mogelijk moet aanpakken. Nou heb ik dat op een rij, raak ik toch steeds de draad kwijt. Ik word daar erg moe van!