Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Does

Does

22-10-2020 om 10:24

Hoe gaan jullie om met kwetsbaren, corona


Die anderen doen het niet fout

"Eigenlijk is dat heel raar; Triva doet het goed, houdt zich aan de maatregelen en is een uitzonderingsgeval."

De regels voorzover die er zijn, doen alsof afstand houden in alle situaties de beste remedie is. En dat is het niet.

Binnen, als je langer bij elkaar bent, is afstand houden volstrekt onbelangrijk.
Niet lang bij elkaar zijn met de ramen open is belangrijker dan afstand houden.

Guera

Guera

26-10-2020 om 09:15

stickertje

Je pubers gaan ook zelf nergens heen, hebben geen baantje en geen sport?

Dat lijkt me behoorlijk pittig voor ze.
Hier ook weinig bezoek want we wonen te ver weg. Maar zij gaan weleens naar iemand toe. Gelukkig niet met grote groepen ...als ik daarachter kom!!! maar 1 op 1 of 1 op 2 ofzo. Maar ze werken ook en sporten.....dus ze komen echt weleens ergens

Stickertje

Stickertje

26-10-2020 om 09:38

Hier

De pubers gaan naar school, de een heeft om gezondheidsredenen (al van voor corona) geen baantje en de ander had een nul urencontract in de horeca dus werkt ook al een hele poos bijna niet.
Pubers zijn allebei dit schooljaar op een nieuwe school gestart, oudste deed vorig jaar eindexamen, jongste is afgestroomd. Op de nieuwe school hebben ze nog geen contacten die ze thuis uit willen nodigen. Ze hebben nog voornamelijk contacten van hun oude school. Door de afstand is dat vooral digitaal, urenlang skypen en videobellen. De beste vriendinnen van de oudste zitten echt ver weg, die komen ook niet ieder weekend naar huis.
Het is pittig maar beiden vonden de periode begin dit jaar met thuisonderwijs erger dan nu.

Pirata

Pirata

26-10-2020 om 11:42

nogal wat aannames

Ik zie dat er hier nogal veel aannames gedaan worden over waar het virus al dan niet verspreid wordt en wie de bronnen zijn. Mag ik daar de links van? En dan graag links met 100% scores, en niet die vaagheden van de GGD over het brononderzoek met maar 20% herleiding.

De waarheid is, dat we het gewoon nog niet genoeg weten. Bij mijn weten kan iedereen het krijgen en dus ook weer verspreiden, waar je je ook bevindt.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-10-2020 om 12:16

Triva

"Thuis kan NOOIT een bron zijn, iemand komt namelijk het huis in mét het virus en steekt iedereen aan."

Een waarheid als een koe zou je zeggen.

Koe - Vacca - vaccin

Triva

Triva

26-10-2020 om 12:24

Stickertje

"Gelukkig heeft ze mij als medestander ik laat ook bijna niemand binnen. Ben strenger bezig dan de maatregelen aangeven om te zorgen dat ik/we onze broodnodige mantelzorgtaken nog kunnen uitvoeren. Ook de pubers krijgen geen bezoek, contact met vrienden is vooral online."

Zo streng kan ik niet zijn. Oudste gaat wel naar scouting (leiding) en naar vrienden maar die zijn ook allemaal keurig volgens de regels bezig en houden zich de rest van de week op afstand van anderen. Jongste werkt gewoon, komt bij mensen thuis, is altijd dicht bij collega's. Man werkt ook en houdt ook afstand.

Ik zou alleen nooit zeggen dat de bron thuis is.

Pennestreek

Pennestreek

26-10-2020 om 12:33

Lilian1

het vervelende is dat niet iedereen ziek wordt. Maar je kunt dus ook zonder symptomen besmettelijk zijn. We zien dat hier in het verpleeghuis ook. Mensen zonder symptomen blijken toch positief te testen en het virus te verspreiden. Dan kom je er ook nooit meer achter hoe je zelf (of je zoon) besmet bent geraakt...
Om zo'n uitbraak in te dammen moet je zoon dus wel de sportschool en die vriend (plus huisgenoten) laten weten dat hij ziek is en dan hopen dat al die mensen ook hun verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven. Maar mensen die geen klachten hebben zien die noodzaak meestal niet. Of zijn er na 2 dagen wel klaar mee. En dat snap ik, maar zo verspreid het virus zich dus wel in razend tempo.

Odette

Odette

26-10-2020 om 12:37

Nou ja

Als hier iemand thuis komt met het virus en de rest aansteekt, dan is voor 75% van ons gezin thuis de bron.

Overigens gaan de pubers hier ook alleen naar school en een keer per week naar hun hobby. Het zijn jonge pubers, de oudste is net toe aan een baantje, maar kijkt eerst even aan hoe het in het nieuwe schooljaar loopt. Veel vrienden wonen ver weg. We hebben hier sinds maart misschien een of twee keer iemand over de vloer gehad. Hier dus alleen ons werk, thuis, tenzij het niet anders kan, school, hobby kinderen en de supermarkt. En zo nodig kapper, tandarts, anderzins medisch, andere winkel.

Guera

Guera

26-10-2020 om 12:44

Thuis

Is privé.
Dat bedoel ik. De bron is vaak een prive activiteit en niet school.

Guera

Guera

26-10-2020 om 12:47

Echter

Bron besmettingen is steeds onduidelijker. Dus ook of dat dan school is. En ook of docent op school besmet raakt of tijdens een prive feestje. Daarom niet scholen landelijk dicht. Het is niet duidelijk en op heel veel scholen gaat het gewoon goed. Elke school moet zelf besislissen of het verantwoord is open te zijn en is verantwoordelijk voor naleving van maatregelen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.