Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onno

Onno

13-03-2014 om 14:23

Het genezen van vaccinatieschade

Beluister dan het volgende radioprogramma. Jammer van de muziek maar door het balkje je iets verder te schuiven kun je dat over slaan. http://rtwmedia.nl/2014-03-08_1100_Op_De_Koffie_Bij.mp3


India en polio

Ik was pasgeleden in transit in India, net op het moment dat men daar bekend maakte dat er daar al een aantal jaar geen nieuwe poliogevallen geweest zijn.
Met dank aan korreltjes?
Met dank aan handenwassen?
Met dank aan de antivaxers?

Nee.
Met dank aan het poliovaccin.

Onno

Onno

13-04-2014 om 17:53

Hoe betrouwbaar zijn de gegevens in India.

Gevaccineerde gelovigen:
Vaccinatie is het allerheiligste onderdeel van de geneeskunde. En het achterhouden van verontrustende bijwerkingen is dan ook een gewijde taak.

Wee de ouders die voor hun kind het beste willen doen als het gaat om inentingen. Alleen al de voorzichtige suggestie dat ze bezorgd zijn over de bijwerkingen, staat gelijk aan het in twijfel trekken van het bestaan van God ten overstaan van de paus in de 12e eeuw. Zo sterk is het geloof van de dokter in vaccinaties.
Vaccins zijn het grootste succesverhaal in de geneeskunde, althans dat leren geneeskundestudenten vanaf hun eerste dag op de faculteit. Met enkel een prikje worden kinderen beschermd tegen ziekten die hen in vroeger tijden geveld zouden hebben. Vaccinatie is schijnbaar een van de ‘goede dingen’ in het leven, zoals water en betaald voetbal. Wie van het ware pad durft af te wijken, riskeert de moderne equivalent van de brandstapel: een veroordeling op basis van de wet BIG (Beroepen in de Gezondheidszorg) en/of uitsluiting door medische organisaties als de General Medical Council. Dit laatste moest Andrew Wakefield helaas ondervinden nadat hij alleen maar opperde dat er een verband zou kunnen zijn tussen de BMR-vaccinatie en autisme.

Maar zelfs de verkettering van de enkele kritisch denkende arts kan het sprankje van twijfel bij de zelfdenkende ouder niet doven. En dat is de kern van de zaak: kunnen we er nog wel van op aan dat de dokter ons altijd de waarheid vertelt, als alle dokters vaccinatie-adepten zijn?
Hoe onlogisch ook, dit is precies de houding van de farmaceutisch onderzoekers en gezondheidsautoriteiten, die in het geheim bijeen kwamen ter bespreking van de verontrustende onderzoeksbevindingen, dat er bij baby’s neurologische problemen ontstonden door vaccins. Zoals een van de deelnemers zei: in de basis zijn vaccins goed, dus moet er alles aan gedaan worden om elke schijn van schadelijkheid te verbergen.

En dat is precies wat ze deden. In een periode van drie jaar werden de gegevens gemasseerd, met uitsluiting van bepaalde kinderen uit het onderzoek waardoor een groot probleem plotseling nog maar een statistische vertekening was toen de gegevens eenmaal werden gepubliceerd.
Zoals deze maand duidelijk wordt in ons hoofdartikel kan geen enkele hoeveelheid bewijzen op tegen de ijver van fanaten, als hun rationaliteit ondergeschikt wordt aan hun geloofsovertuiging. Dan worden geloofsbroeders. En als dat gebeurt, kunnen ze onze kinderen blijvende schade berokkenen, zoals ons artikel doet vermoeden, zonder dat hun geloof wankelt. Die kinderen zijn de ongelukkige bijkomstigheid van een proces dat uiteindelijk voor de meerderheid gunstig is, dus veeg die gevallen onder het tapijt en blijf ouders geruststellen. Die zijn nu eenmaal niet in staat ‘het grote plaatje’ te zien.
Voor de ware gelovige bestaat er geen moment waarop het goede zomaar kan ophouden goed te zijn.

Stenna

Stenna

13-04-2014 om 18:22

sekte

begint nu wel erg sektarisch verhaal te worden.

Onno

Volgens mij is de ontdekking van penicilline het allerheiligste onderdeel van de geneeskunde. Zonder die ontdekking kunnen we zelfs dood gaan aan een zwerende vinger.

En ik blijf erbij dat we zonder vaccinaties nu met 2-3 miljard mensen de aarde zouden bevolken.

[cynisme aan] wat dan wel weer als gevolg zou hebben dat we geen vervuilingsprobleem hadden, geen werkloosheid, geen legers nodig met zoveel ruimte, dus er is wel wat voor te zeggen om niet te vaccineren [cynisme uit]

Ely

Ely

13-04-2014 om 19:59

Ik geloof beslist

Dat er meer te weten is dat de massa weet en dat de vaccinaties niet Gods gift zijn maar ik heb zo'n moeite met de toonzetting. Het rare is dat juist dat beeld van; of je gelooft ons of je bent tegen ons bij wordt opgeroepen door de anti-reguliere-medicijnmannen. En dat vind ik zo zonde want ik ben er van overtuigd dat er veel te winnen valt in de nuance en grijsgebieden. Aan waarheid en aan wijsheid.

vragen voor Onno

Onno, ik weet dat je een drukbezet man bent dus heb ik maar even voor je gemak alle aan jou gerichte en nog openstaande vragen uit dit draadje bijeengeveegd. Dat zijn dus feitelijk alle vragen aan jou in dit draadje, want je hebt er vziw niet éen beantwoord. Maar dat ga je nu vast doen, om licht te brengen in onze duisternis.

Dus hier komen ze:

- ben je eigenlijk zelf ingeënt?
- je claimt veel meer van deze materie af te weten. Meer dan wie?
- mijn kinderen van 5 en 8 verkeren voor zover ik kan zien in blakende gezondheid. Wat staat ze nog te wachten en wanneer gaat zich dit manifesteren?
- mutatis mutandis hetzelfde voor mij
- hoe komt het dat ziekten als pokken, polio en difterie in Nederland zijn verdwenen, als dat niet komt door vaccinaties?

Nou volgens mij waren dat de vragen in dit draadje.

Vol verwachting klopt ons hart, in afwachting van je antwoorden.

Groeten,

Temet

Onno

Onno

16-04-2014 om 23:12

Temet

dat je kinderen hebt in blakende gezondheid is alleen maar heel fijn. Wat je nog kunt verwachten is koffiedikkijkerij. Desondanks betekent dat nog niet dat vaccins veilig zijn. Teveel kinderen kunnen er gewoon niet tegen en voor hetzelfde geld zat je nu vet in de rubriek zorgenkinderen.
Hoe we van de pokken, polio en difterie zijn verlost kun je zelf uitzoeken, maar dan moet je wel naar de echte informatie zoeken en verstand van deze ziektes hebben.
De andere vragen zijn niet relevant.
Verder mag iedereen zijn kind laten vaccineren zoveel hij/zij maar wil. Maar dat het zonder gevaar of nadelige gevolgen is, is gewoon valse en misleidende voorlichting.

amk

amk

17-04-2014 om 07:26

ja maar onno

blijkbaar kunnen wij die goede informatie niet vinden, zijn onze hersens te veel, aangetast door de vaccienaties, daarom vragen wij juist of je ons naar de goede informatie kunt leiden.

Onno

Ik sluit me geheel aan bij AMK. En los daarvan: eerst spreek je over 'kind zonder toekomst', daarmee implicerend dat ieder kind onheil te wachten staat als het wordt gevaccineerd, nu vind je het kennelijk toch mogelijk dat gevaccineerde kinderen geen schade oplopen - hoera, we gaan vooruit - maar je geeft wel aan dat 'teveel' kinderen er niet tegen kunnen.

Hoeveel kinderen kunnen er niet tegen en wat krijgen ze dan? En allemaal even erg?

En ja, hoe het met die verdwenen ziektes zit, dat wil ik echt reuze graag weten, want alle info die ik vind wijst erop dat het de vaccinaties zijn geweest.

Groeten,

Temet

Overigens

Een indrukwekkend verhaal over vaccinaties vond ik dit stuk in Slate (in het Engels):http://www.slate.com/articles/technology/history_of_innovation/2014/04/the_real_reasons_jonas_salk_didn_t_patent_the_polio_vaccine.html

Het gaat eigenlijk over patenten, maar daarom noem ik het hier niet. In het stuk wordt ook verteld dat het geld voor het ontwikkelen van het poliovaccin bijeen is gebracht door de Amerikaanse bevolking, soms maar met dubbeltjes tegelijk, omdat de ziekte een enorme ramp was die vele kinderen trof en waar men eensgezind wat tegen wilde doen.

En het heeft gewerkt.

Nou ja, zoals in homeopatiedraadjes altijd wordt aangevoerd: post hoc non est propter hoc: dat iets gebeurt na iets anders wil niet zeggen dat het daar ook door veroorzaakt wordt. Mogelijk is de enorme terugloop in poliogevallen aan iets anders te danken dan aan vaccinatie. Al zou ik niet weten wat. Onno, laat die info maar doorkomen

Groeten,

Temet

Hombre

Hombre

17-04-2014 om 20:09

Dunning Kruger

Iemand wel eens gehoord van het Dunning Kruger effect?

Het verklaart weliswaar niets over vaccinatieschade, maar misscien wel waarom dit soort draadjes bestaan op OO.

"The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias in which unskilled individuals suffer from illusory superiority, mistakenly rating their ability much higher than is accurate. This bias is attributed to a metacognitive inability of the unskilled to recognize their ineptitude.[1] Actual competence may weaken self-confidence, as competent individuals may falsely assume that others have an equivalent understanding.

David Dunning and Justin Kruger of Cornell University conclude, "the miscalibration of the incompetent stems from an error about the self, whereas the miscalibration of the highly competent stems from an error about others".[2]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

nathalie

nathalie

17-04-2014 om 21:28

Leuk Hombre

-as competent individuals may falsely assume that others have an equivalent understanding- dáár heeft Onno in elk geval geen last van (om er iets van te snappen moet je er veel verstand van hebben, en dat hebben jullie sukkeltjes i.t.t ikzelf niet).
Dus, wat blijft er volgens het Dunning-Kruger effect dan over als verklaring voor de kloof tussen veel OOLers en Onno?? Ik kopieer nog maar even voor de zekerheid. unskilled individuals suffer from illusory superiority, mistakenly rating their ability much higher than is accurate. This bias is attributed to a metacognitive inability of the unskilled to recognize their ineptitude.

Stenna

Stenna

17-04-2014 om 21:31

andere oorzaken en echte cijfers

De andere oorzaak voor het verdwijnen van ziektes, die anti-vaxers meestal geven, is verbeterde hygiëne, voedsel en leefsituatie. Maar dat klopt niet, in elk geval niet voor de mazelen bijvoorbeeld. Kijk maar in de grafiek die hier gegeven wordt:
http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/ziekten-en-aandoeningen/infectieziekten-en-parasitaire-ziekten/ziekten-in-het-rijksvaccinatieprogramma/mazelen/omvang-en-trends

Kort samengevat (heb ik al eens in een ander draadje ook gedaan):
Toen de mazelen vaccinatie werd ingevoerd in 1976 was de sterfte in Nederland, die voor de oorlog rond de 300 per jaar was, al gedaald naar enkele tot enkele tientallen gevallen per jaar. Dus dat klopt, wat antivaxers beweren: er was al een grote daling. Maar toch was het op dat moment nog steeds enkele tientallen doden per jaar, en dat al jarenlang. In de grafiek op de website zie je dat dit na het invoeren van de vaccinatie ineens nog flink verder daalde naar nul doden in de meeste jaren tussen 1997 en 2009. De enige uitschieters zijn jaren waarin een epidemie optrad onder niet-gevaccineerden met 1 tot 3 doden per keer (in 1998 en in 2003).
De verdere daling van enkele tientallen doden per jaar naar nul doden per jaar (onder gevaccineerden dan) woog blijkbaar op tegen de kosten.

Nu jij, Onna. Wat zijn de sterftecijfers per jaar aan vaccinatie-bijwerkingen, tussen 1976 en 2009?

Onno

Onno

18-04-2014 om 13:19

Dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker.

Ik zie inderdaad dat het voor de meeste forumleden heel moeilijk is, zo niet onmogelijk, om de juiste informatie boven tafel te krijgen. Tja, dan blijf je natuurlijk met een ontzettend grote angst zitten voor al die enge ziektes. Dan zou ik gewoon dat vergif in mijn baby laten spuiten, want om nu met al die angst te blijven rondlopen is tenslotte ook geen leuk vooruitzicht.

Stenna

Stenna

18-04-2014 om 14:12

nee hoor

de juiste cijfers had ik juist zo boven tafel. Geen moeite. Waar blijven die van jou? Zijn die moeilijker te vinden?

maar Onno

Jij beschikt over informatie die wij arme naïeve forumleden blijkbaar maar moeilijk (of zelfs niet!) boven tafel kunnen krijgen. Wat is dan toch in vredesnaam je motivatie om ons die informatie NIET te geven?!?

Stenna

Stenna

18-04-2014 om 15:06

vanwege parels

voor de zwijnen misschien? Dunning-Kruger effect inderdaad.

Primavera

Primavera

19-04-2014 om 10:59

Dat durft Onno niet meer

Vier jaar geleden heeft Onno het één keer geprobeerd om met werkelijk bestaande cijfers op de proppen te komen. Triomfantelijk postte hij dat een onderzoek nu had aangetoond dat homeopathie maar liefst 15% besparing op leverde! als dat dan geen bewijs was.

Helaas voor hem zijn er dan altijd weer van die vervelende ouders die dat nieuws niet voor zoete koek slikken, maar de bronnen gaan natrekken en het onderzoek ook werkelijk gaan lezen.

In korte tijd bleek dat die 15% besparing in werkelijkheid een geflatteerde uitslag was door een statistisch truukje waarbij de ernstigste gevallen eruit gefilterd werden en dus alle mensen die wegens uitstel of gebrek aan werkende behandeling met ernstige complicaties in het ziekenhuis belandden buiten beschouwing werden gelaten. In werkelijkheid bleek het onderzoek te bewijzen dat juist kinderen die een homeopatische huisarts hadden gemiddeld zo'n 50% hogere ziekenhuiskosten hadden.
Ik wacht nog altijd op antwoord van Onno hoe hij kan verklaren dat als homeopathie zo goed zou werken en reguliere gezondheidszorg zo ziekmakend zou zijn wat al die homeopathisch behandelde kinderen dan toch in het ziekenhuis doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.