Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Juline

Juline

12-08-2014 om 21:26

Herkenning gevraagd - maagklachten dochter

Mijn dochter, 9 jaar, heeft nu al een maand of twee maagklachten. Dat wil zeggen dat ze regelmatig overgeeft en klaagt over pijn in haar buik. Dat overgeven varieert van 6 keer tot 10 keer op een dag. Het is niet zo dat dan haar hele maaginhoud omhoog komt, maar het is wel echt braaksel, niet alleen maar maagzuur. Het is overigens niet zo dat ze echt 'ziek' is: ze heeft geen koorts, speelt gewoon, is vrolijk, haar eetlust is normaal, ze drinkt gewoon.

4 weken geleden zijn we naar de huisarts geweest en vervolgens zijn we doorgestuurd naar de kinderarts. Daar heeft ze medicijnen voorgeschreven gekregen (omeprazol) en is haar ontlasting nagekeken op een bacterie. Als die bacterie er in zat zouden we starten met antibiotica. De bacterie is niet aangetroffen, dus niet gestart met antibiotica.

2 dagen na het starten met omeprazol ging het beter, het overgeven was nog maar 1 tot 2 keer per dag. Dat ging 1,5 week zo door en vanaf toen is het weer slechter gegaan. Tussendoor is er nog contact geweest met de kinderarts en over ruim een week hebben we een afspraak met hem staan.

Ondertussen letten we heel goed op wat dochter binnenkrijgt, weinig vet, geen rauwe groente, niet te veel in één keer, maar vaker een beetje, geen chocola etc. We komen er niet goed achter wat haar maag niet verdraagt en daarom vroeg ik me af of er hier ouders zijn die het herkennen. Nogmaals, ze is verder niet ziekig, ik maak me geen grote zorgen anders had ik allang weer bij de arts aan de bel getrokken.

Wie heeft er nog tips voor ons?

Alvast bedankt, Juline

Puck

Puck

13-08-2014 om 08:48

Of dit

Ik denk in eerste instantie niet zozeer aan een breukje in het middenrif. Daarvan krijg je vooral zuurbranden, niet zo zeer veelvuldig overgeven.
Kan het zijn dat het maagklepje niet goed werkt?

stress

Zoon heeft in groep 8 een periode maaginhoud teruggegeven van de stress. Zoon heeft het syndroom van Asperger en kon de ongeregeldheid en onvoorspelbaarheid niet bijhouden. Hij liep op zijn tenen om het vol te houden. Leuke stress en nare stress.

Juline

Juline

13-08-2014 om 20:14

Ik neem het mee

Als we weer naar de kinderarts gaan, zal ik dit meenemen. Breukje in het middenrif lijkt het me niet, maagklepje zou wellicht kunnen. Stress is momenteel niet aan de orde, dacht ik ook aan voor de zomervakantie. Ik hoopte dat de vakantie zou helpen, maar helaas.

Vandaag een rustige dag, hopelijk blijft dat zo.

Juline

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.