Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kelly

Kelly

25-08-2015 om 08:39

Heftige doorbraakbloeding, pil doorslikken of niet?

Hallo,

Ik heb sinds vorige week zondag een doorbraakbloeding. Eerst was het maar een klein beetje, maar nu is het echt heel erg. Heel veel bloedverlies, met slijmproppen etc. Ik moet elk half uur mijn (super) tampon vervangen en er 's nachts wel 4 keer uit om te verschonen.
Deze heftige bloeding duurt nu een dag of 4. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet met mijn gewone menstruatie.

Ik slik de pil Microgynon 30 sinds een paar maanden en weet dat er dan een doorbraakbloeding kan komen, maar zo heftig en zo lang?

Van de huisarts word ik niet veel wijzer Op mijn vraag of dit lang kon duren, was het antwoord "ja dat kan" en of ik de pil moest doorslikken of niet, zei ze "de meningen zijn daarover verdeeld". Wat moet ik daar nu mee???

Als het volgende week nog zo erg is, moest ik maar terug bellen.

Dus nu de vraag aan jullie. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? En slikken jullie dan de pil door of niet?

Groetjes,
Kelly

Bellefleur

Bellefleur

25-08-2015 om 09:10

Start van de overgang?

Wat is je leeftijd?

huisarts

"Van de huisarts word ik niet veel wijzer Op mijn vraag of dit lang kon duren, was het antwoord "ja dat kan" en of ik de pil moest doorslikken of niet, zei ze "de meningen zijn daarover verdeeld". Wat moet ik daar nu mee???"

Nou, uit dat eerste antwoord maak ik op dat het blijkbaar nog niet onrustbarend is. Dat zou je gerust kunnen stellen. En uit het tweede antwoord blijkt dat dat dus niet bekend en en je kunt handelen naar eigen inzicht. Ik zou het idd maar eens aankijken.

Kelly

Kelly

25-08-2015 om 09:44

Reactie

Hoi, mijn leeftijd is 43.
Het komt echt omdat ik pas de pil weer slik (staat ook op de bijsluiter dat het de 1e maanden kan gebeuren). Heb de vraag van de overgang ook aan de huisarts gesteld, maar dat was niet aan de orde zei ze.

Het punt is dat ik echt heel veel bloed verlies met grote stolsels. Ik maak me er (nog) niet echt zorgen over, maar ik wil dat het zo snel mogelijk over is. Ik kan zo niet functioneren. Loop elk half uur naar de wc en word nu ook moe.
Vandaar mijn vraag of ik nu juist wel de pil moet doorslikken of niet.

Groeten

Klinkt niet goed Kelly

Ik vind dat je bloeding niet goed klinkt. Zou maar even niets nemen. Is het wel een gewone ongesteldheid? Heb je ook andere klachten?

Bellefleur

Bellefleur

25-08-2015 om 12:18

Kelly,

Ik herken de heftige bloeding. Elk half uur naar het toilet, en dan nog alles doorweekt. Bij mij heeft het 1 keer 72 uur geduurd. Ik was toen fysiek uitgeput, en ben op mijn werk flauwgevallen. Mijn hb was 2,5 punten gekelderd. Bij mij ligt het aan de overgang. Het begon toen ik 47 was. Bij jou duurt het al meer dan een week. Ik vind dat zorgelijk. Ik zou de huisarts weer bellen. Geef de frequentie van verwisselen aan, geef aan dat je stolsels verliest, en meld dat je moe wordt. Waarschijnlijk is je hartslag ook hoger geworden? Huisartsen hebben niet altijd in de gaten hoe hevig bloedverlies kan zijn.

Laila

Laila

25-08-2015 om 13:13

Hier

Hier heeft het 11 dagen geduurd, daarna vanzelf weer gestopt, ik heb gewoon doorgeslikt.

Eens in de zoveel tijd kan je lichaam een soort opruiming houden, dat is verder niet erg, of schadelijk.
Ook met doorslikken van de pil kan dat.
De hoeveelheid kan verschillen, maar als je het zou opvangen is het vaak minder dan het lijkt.

Als je je heel slap zou voelen zou ik de huisarts weer bellen, maar dit zou ik persoonlijk een aantal maanden aankijken.

Krullevaar

Krullevaar

25-08-2015 om 16:52

Zelfde pil

Klinkt heftig zeg. Lijkt me vreselijk. Ik slik dezelfde pil en slik hem al jaren door zonder problemen. Ik word misschien maar 3 keer per jaar ongesteld (als ik een stopweek invoer) en dat bevalt me prima. Ik heb nooit last van doorbraakbloedingen.

Als je echt niet kan functioneren zou ik toch teruggaan naar de huisarts voor een beter antwoord of een verwijzing naar een gynaecoloog.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-08-2015 om 23:44

Kelly

Zulk hevig bloedverlies kan door het slikken van de pil komen maar er kunnen ook andere oorzaken zijn zoals het begin van de overgang (perimenopause; hoe weet je huisarts zo zeker dat dit niet aan de orde is???), vleesbomen o.i.d. Ik herken het want ik had dit op een gegeven moment toen ik al lang de Mirena had. Ik durfde nauwelijks meer de deur uit; kon nauwelijks meer functioneren; het was vechten tegen de bierkaai met tampons, kraamverband, onderleggers etcetera. Uiteindelijk bleek ik zo'n grote vleesboom te hebben dat mijn baarmoeder verwijderd moest worden maar toen was ik dan ook meteen van al die ellende af Kortom, als ik jou was zou ik me niet zo laten afschepen door je huisarts en toch even de boel laten controleren bij de gyn.

http://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-bloedverlies#oorzaken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.