Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heeft iemand een antwoord?

Hoi allemaal,

Misschien gekke vraag, heb laatst een hele normale menstruatie gehad. Niks bijzonders en ook geen gekke dingen opgemerkt. Toen de "week" voorbij was, begon ik uit het niets ineens bloedingen te krijgen. Dit heeft anderhalve week aangehouden. 3 dagen is het bloeden even gestopt en nu weer volop aan het bloeden. Aangezien ik dit nog nooit heb gehad en niet bekend ben met onregelmatige menstruaties heb ik dus wel de huisarts gebeld. Ze gaf aan dat het een infectie kon zijn, al was de kans klein want dan zou mijn man ook klachten moeten hebben en na mijn weten horen bij infecties geen bloedingen. Soa die kans is nog kleiner dan een infectie. Zwangerschap 100% uitgesloten vanwege aankomende sterilisatie. Gebruik daardoor dus ook geen anticonceptie op het moment. Ben alleen wel eens bekend geweest met cystes en vleesbomen, maar had hierbij nog nooit bloedingen of iets gehad (ook geen flauw idee of dat mogelijk is).
Huisarts heeft wel uitstrijkje gemaakt en kweken verstuurd, maar toch vroeg ik me af of iemand dit ook al eens heeft mee gemaakt zo? stel dat er niks uitkomt dat ik dan aan andere dingen kan denken waar het vandaan zou kunnen komen?
Heel veel liefs,
Een bezorgde mama!

Een vleesboom kan wel bloedingen veroorzaken maar ik zou niet op de zaken vooruitlopen. Al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maakt, eerst de uitslagen van het uitstrijkje en de kweken afwachten. 
Zelf heb ik een aantal jaar geleden veel en onregelmatig bloedverlies gehad maar dat kwam door de overgang, ik ben de 50 al ruimschoots gepasseerd. 

Mama210308

Mama210308

07-07-2024 om 21:27 Topicstarter

Poezekat schreef op 07-07-2024 om 21:19:

Een vleesboom kan wel bloedingen veroorzaken maar ik zou niet op de zaken vooruitlopen. Al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maakt, eerst de uitslagen van het uitstrijkje en de kweken afwachten.
Zelf heb ik een aantal jaar geleden veel en onregelmatig bloedverlies gehad maar dat kwam door de overgang, ik ben de 50 al ruimschoots gepasseerd.

Bedankt voor uw reactie ! Overgang is natuurlijk ook nog een ding. Zeg nooit nooit, maar die kans lijkt me sterk aangezien ik pas 27 ben haha. 

Ben je doorverwezen naar de gynaecoloog?

Mama210308

Mama210308

08-07-2024 om 14:46 Topicstarter

Max88 schreef op 07-07-2024 om 23:20:

Ben je doorverwezen naar de gynaecoloog?

Nee helaas niet. Heb net alleen de huisarts aan de telefoon gehad dat er een infectie was gezien in de kweekjes. Normaliter zou dit niet voor bloedingen zorgen, maar uitslag uitstrijkje was nog niet bekend helaas. 😓

kijk dan eerst de behandeling van de infectie aan. Dat zal niet te lang zijn vermoed ik. Blijft het bloeden dan vragen voor een verwijzing en door naar de gynaecoloog. Beterschap 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.