Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Pief schreef op 24-06-2021 om 19:36:

Mijn 16- jarige heeft ook zijn prik gepland. Heeft al corona gehad, maar wil wel de chip, zegt hij. Wel handig om magnetisch te zijn

16-jarigen worden toch nog niet geprikt? Of valt die van jou onder een medisch risico, Pief?

A-nick schreef op 24-06-2021 om 15:38:

Rhonda

De batch was niet bedorven, het is algemeen bekend dat de 2e prik met Pfizer bij de meeste mensen meer bijwerkingen geeft dan de 1e prik.

Bij AZ is het omgekeerd: 1e prik vaker bijwerkingen, 2e minder.

Ik hoor dit inderdaad steeds vaker. Klinkt weinig hoopvol, ik moet mijn tweede Pfizer nog krijgen. Gelukkig in een week dat ik vrij ben, dus heb tijd om uit te zieken. Ik heb nog getwijfeld om een Janssen te halen voordat ik op vakantie ga, maar durf dat risico niet te nemen omdat ik me in de week voordat ik weg ga geen ziek zijn kan permitteren. Zit midden in een overdracht van zaken naar collega's dus is dan echt niet handig. 

Tango schreef op 25-06-2021 om 16:40:

[..]

16-jarigen worden toch nog niet geprikt? Of valt die van jou onder een medisch risico, Pief?

Ja, klopt. Beide kinderen vallen in de griepprik groep. Dus de 18 jarige is al een tijdje volledig immuun en de 16 jarige over een paar weken (1 prik,  al corona gehad). Voor hem zie ik het nut niet zo omdat hij het al gehad heeft zonder klachten, maar hij wil wel, dus laat ik het zo. De Kids zijn eerder klaar dan hun ouders

Man heeft van beide Pfizers nul komma  nul last gehad, zelfs geen stijve arm.

Ikzelf bij eerste Pfizer stijve arm (maar dat vond ik echt niet erg) verder niks. Tweede volgende week. We zullen zien...

Temet schreef op 25-06-2021 om 13:39:

Hiep hoera, ook mijn prik is nu geregistreerd! Niet dat ik plannen had om ergens heen te gaan waar een QR code voor nodig is, maar wat niet is kan nog komen.

Groeten,

Temet

ja bij mij ook gelukt! Weet niet of ik het hier ergens las maar ik moest app weggooien en opnieuw installeren. Toen pas had ik de optie erbij om te zoeken of ik vaccinatie had gehad. 

gr Angela

Vandaag eerste Pfizer prik gehad. Alleen last van stijve arm en even een half uurtje flink duizelig geweest, bijna 6 uur na de prik.

O ja, nu je het zegt Regendrup, ik werd ook een poosje flink duizelig, alweer bijna vergeten!

Gisteren 2e Pfizer in mijn arm laten spuiten. Zo'n 6 uur na de prik een hele stijve arm en een soort krachtverlies in die arm.  Heb man de pasta af laten gieten,  durfde het echt niet zelf te doen had geen trek in brandwonden als het mis zou gaan.  De gevallen fles cola is gisteren met al die regen wel van het terras gespoeld. 

Ik had gisteravond hulp nodig om mijn shirt uit te krijgen.  Inmiddels zijn man en oudste naar het werk en jongste naar de ortho en die ik een poging om mezelf aan te kleden.  2e pfizer is echt erger dan de 1e. 😭

Oei dan staat me nog wat te wachten.

Ik ben geen zeur normaal gezien en kan echt wel wat hebben. Maar 's nachts toch flink last gehad van mijn arm. En ook krachtverlies inderdaad. En dat was dan dus pas de eerste haha. Ik ben benieuwd.

Dat had ik ook na de 2e prik. De dag erna ging het beter, en die avond ben ik gaan sporten (klimmen) en daarbij heb ik er geen laat met van gehad.

Ik had bijna geen klachten bij 2e Pfizerprik. Beetje pijn in arm tot 24 u later en 's avonds wel heel erg moe, meer dan normaal. 

Donderdag krijg ik mijn 2e prik Moderna. Bij de eerste prik had ik best wel last van mijn arm waar de prik is gezet, en ik was ontzettend moe in de avond en de twee dagen erna ook. Daarna weer alles normaal. Dus ik hoop dat het meevalt met eventuele bijwerkingen. Als het net zo verloopt als bij de 1e prik teken ik ervoor. 

Tweede prik pfizer gehad gister. Geen enkele last. Zelfs stijve arm minder dan bij eerste prik.

Man heeft twee keer Pfizer, nergens last van.

Ik krijg deze week mijn tweede Pfizer, van de eerste geen last.

Zoon kreeg gisteren zijn eerste Pfizer. Hij beweerde dat hij het door zijn aders heen voelde gaan, maar ik geloof dat hij het vandaag alweer is vergeten. Overigens gaat het Pfizervaccin in de spier, maar als ik dat zeg ondermijn ik zijn interessant willen doen.

😄

Waarom is mijn bericht twee keer geplaatst, i.p.v. aangevuld?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.