Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Angela1967 schreef op 16-06-2021 om 11:37:

[..]

ik kreeg na m'n Janssen vaccinatie een mooi groen papier met daarop alle info. Dat lijkt me voldoende om te showen. Neem ik aan . . . Maar ja. . . Voordeel is dat ik niet naar buitenland ga. Vind het wel bijzonder bijzonder. Ben benieuwd of echtgenoot na tweede Astra Zenica prik iets van bewijs van huisarts krijgt....

gr Angela

Groen papier? 

Ik kreeg alleen een zwart/wit printje.

ik kreeg ook soort kopietje whahhaha. Zoon kreeg kleine kaart en dochter ook, die waren eerder.

Een halve week later en nog steeds klachtenvrij; kom maar op met de tweede vaccinatie.

De EHBO’er van de GGD gaf aan dat het gele boekje overal bekend is itt een RIVM-app. Op sommige locaties zijn ze niet eens bij machte om een app te openen/lezen. Nu ik lees dat de RIVM -app nog hapert, ben ik blij dat in mijn gele boekje een sticker en stempel staat als bewijs van vaccinatie.

Tweede zit erin, Pfizer.

En ik had er toch een beetje last van. Maandag om half 6 geprikt en gisteravond werd ik een beetje licht in het hoofd en een vaag misselijk gevoel als ik bewoog. Tijdens het rondje met het hondje leek ik wel aangeschoten. Vanmorgen bij het opstaan hetzelfde en tegen het eind van de middag was het eigenlijk wel over. Nou ja, te overzien dus. Gelukkig hoefde ik nergens heen, dat scheelt. Alles is keurig geregistreerd. Klaar is Kees.

Het zal best vreemd zijn om  weer volledig terug naar normaal te gaan. Ik vind een beetje afstand soms ook wel zijn voordelen hebben. Zaterdag zou ik een verjaardag hebben. Ondanks dat ik nu volledig gevaccineerd ben, zit ik nog niet te wachten op een kamer vol visite. Gelukkig heb ik écht wat anders. Ook met aardig wat mensen, maar buiten en op afstand. 

Een kamer vol visite is hier nog lang niet aan de orde. Van amper iemand over de vloer naar volle bak is hier nog een te grote stap. 

Zoon van 20 is gisteren geprikt met Janssen. Hij heeft vannacht echt wel stevig koorts gehad. Nu alleen nog wat hoofdpijn en spierpijn. 

Klopt het dat je alleen een vaccinatiebewijs kunt krijgen als je je laat registreren bij het RIVM? Ik had geen toestemming gegeven voor het delen van mijn gegevens. En kan dat ook alleen via een app? Mijn telefoon “piept” al regelmatig dat het geheugen vol is. Nog een app past daar niet meer bij.

Twee weken geleden heb ik de eerste prik Pfizer gehad en half juli de tweede.

Tussen het maken van de afspraak en de eerste vaccinatiedatum zat 10 dagen.

Behalve een stijve arm geen last van bijwerkingen gehad. Viel me 100% mee!

Pfizer 1e keer 13 mei, 2e vaccinatie 17 juni. Na paar uur beetje zwaar gevoel in de geprikte arm. Prikangst gemeld, 1e keer niets gevoeld, 2e keer klein prikje (en zat er later in pleister ook wat bloed). Kus van kleinzoon op mijn arm, en 't was over

En dan opeens ca 10 dagen later een rode warme vlek met in het midden een witte vlek, zo’n 5 cm onder de vaccinatie. Ik kan mij niet herinneren dat ik mijn bovenarm gestoten heb. Wel laatst twee muggenbultjes op andere arm.
Ik vermoed een overreactie op een muggenbeet, zo dicht bij de vaccinatieplicht. Hoewel het niet jeukt. Gelukkig is de vurigheid wel wat verminderd.

Wat gegoogeld, maar niets te vinden over dergelijke late reacties, ook  niet als reactie op muggenbeet na vaccinatie. Ik ga Lareb bellen, maar ben benieuwd of de reactie na insektenbeet hier herkend wordt.

De beschrijving doet eerder aan een tekenbeet denken. Ik zou er wel even naar laten kijken.

Ja, klinkt inderdaad als Lyme, na een tekenbeet. Snel mee naar de huisarts om te laten beoordelen, in geval van Lyme zal die een antibioticakuur voorschrijven.

Warrior

Warrior

23-06-2021 om 20:05

Ik ben volledig gevaccineerd met AZ. Eerste prik: doodziek. Hele hoge koorts, dagen in bed, hele stukken ben ik kwijt. Ik was echt enorm ziek. Was best bang voor prik 2 maar viel me alles mee: 1 dag migraine (die echt niet grappig was) maar dat was dat. Het vervelende was alleen dat ik na 10 dagen onder de blauwe plekken kwam te zitten en er ook puntbloedingen op onderbenen bij kreeg. Ik ben binnenstebuiten gekeerd maar het was niet 'die beruchte' bijwerking. Wel te horen gekregen dat dit vaker voorkwam bij AZ. Had ik dat geweten want ik zat letterlijk in doodsangst. Inmiddels gaat het weer beter. Qua gedrag ben ik nog steeds voorzichtig. Ineens volle bak terug naar het oude normaal doe ik niet. Dat heeft tijd nodig. En vertrouwen.

Gisteren heb ik de tweede Moderna gehad. Het rare was dat ik hier heel anders op reageerde dan op de eerste, die toch ook Moderna was. De eerste: moe moe moe, verder niets. Nu: pijn in mijn arm, best een groot gebied rond de prikplek doet zeer. Maar verder ook niets. Valt me alles mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.