Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lenie

Lenie

11-06-2014 om 12:27

geen gevoel in arm

Wat moet ik hiermee? Mijn zoon heeft geen gevoel in zijn arm, ongeveer vanaf z'n elleboog en dan tot aan de vingers, met uitzondering van de drie middelste vingertoppen. Hij kan alles met zijn arm en heeft er voldoende kracht in. Het is ontstaan na bloedprikken. Huisarts vindt het raar en heeft hem doorgestuurd naar de neuroloog. EMG laten maken: alles in orde. De neuroloog weet er ook geen raad mee. Ik kan natuurlijk het hele ziekenhuis aflopen, maar waarom eigenlijk? Zoon kan z'n arm gewoon normaal gebruiken, alleen hij voelt niets. Iedere avond controleer ik zijn arm maar op wondjes of anderszins, want ook dat voelt hij niet. Zo raar!

Ik zou denken

zenuw bekneld of toch iets geraakt wat er niet met de emg uitkwam.
Heeft hij voor bloed prikken nooit klachten gehad?
Krijgt hij wel prikkels door als warm koud?
Als je hard of zacht over zijn huid gaat; voelt hij dan iets?

Lastig hoor. Bij mijn jongste bleek dat hij na dagen van weinig gevoel een ontsteking in zijn bovenarm bleek te hebben. Ik zou bijna zeggen kijk hoe de reflexen zijn en in de gaten blijven houden. Als hij er verder geen last van heeft er wel voorzichtig mee doen (want ja je voelt geen stoot of snee), maar verder even op zijn beloop laten.

Sterkte ermee

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.