Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Martha

Martha

08-08-2013 om 18:34

Gedifferencieerde menopauze test?

Hallo, weten jullie of er een test is die aangeeft hoe ver je al in de menopauze bent?

bibi63

bibi63

08-08-2013 om 20:24

Volgens mij

kan je bij/via de huisarts bloed laten prikken en kan dat naar aanleiding daarvan bepaald worden.
Gr. Bibi

lennest

lennest

08-08-2013 om 22:22

Overgang test

Volgens mijn gynaecoloog kun je met een overgangstest alleen maar aantonen of de overgang klaar is, niet hoe ver je bent of liever gezegd wanneer stopt nu echt de menstruatie. Pas als je een jaar lang niet meer ongesteld bent geweest, heeft zo'n test nut, zegt hij. Ik heb al zo'n jaar of 4-5 overgangsklachten, zelfs al een keer 8 maanden niet meer ongesteld geweest, ik dacht hoera! ik ben er vanaf, maar ineens kwam het weer en verdorie, weer elke maand! De laatste inwendige echo liet erg actieve eierstokken zien, voorlopig houd ik mijn voorrad tampons en maandverband maar op peil!

Martha

Martha

08-08-2013 om 23:41

Okay!

Dit geeft al meer inzicht in wat ik wil weten. Ik ben namelijk 54 en acht maanden niet ongesteld geweest. Nu vroeg ik me af of ik nog anticonceptie moest gebruiken: ja dus totdat ik de test van de dokter zelf heb gedaan. De test uit de winkel zal geen uitsluitsel bieden. Pff

Brianna F

Brianna F

09-08-2013 om 17:10

Mijn arts

Mijn dokter zei dat ik geen anticonceptie meer hoef te gebruiken. Ik ben 53. Mijn mirena spiraaltje moet er eigenlijk uit, die is uitgewerkt, maar dat had geen haast zei hij, dat kon bij het volgende uitstrijkje.
Anticonceptie was op mijn leeftijd ook niet meer nodig. En echt, ik heb geen idee of ik in de overgang ben (geweest) of niet. Sinds de mirena, nu 12 jaar geleden ben ik niet meer ongesteld geweest.

Martha

Martha

09-08-2013 om 18:21

Ja maar brianna

Jij was heel lang niet meer ongesteld geweest. Dat nemen artsen als indicatie: als je een jaar of langer niet meer ongesteld bent geweest en je bent van onze leeftijd, dan is anticonceptie niet meer nodig. Ik ben negen maanden niet ongesteld geweest... Ik heb een nieuwe lover (sinds 12 jaar) en ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in anticonceptie. De kans lijkt me superklein op mijn 54e, maar om het er nou op te wagen...

Brianna F

Brianna F

10-08-2013 om 14:29

Martha

Ik bedoelde dat ik niet meer ongesteld werd vanwege de mirena, bij sommige vrouwen gebeurd dat. Ik vond het wel een aardige bijwerking. Maar nu weet ik dus niet wanneer ik voor het laatst "echt" heb gemenstrueerd.

Jet

Jet

13-08-2013 om 10:16

Huisarts

Is het niet slimmer om het gewoon even aan je huisarts te vragen. Hij heeft het enige juiste antwoord lijkt me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.