Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2016 om 10:56

Felle pijn in rug


rugpijn

Ik wil niemand bang maken maar mijn vader heeft maandenlang oefeningen gedaan van de fysio voor zijn rugpijn. Bij elke oefening lag hij te creperen van de pijn, vreselijk. Na maanden pijn lijden mocht er eindelijk een foto gemaakt worden. Conclusie: ziekte van Kahler. Hij had zijn rug kunnen breken door de oefeningen. Zowel huisarts als fysio hebben dit niet in de gaten gehad. Maar rugpijn kan dus ook over iets anders gaan dan over spieren of gewrichten.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2016 om 16:32

Jutta

Er gaan foto's van mijn rug gemaakt worden, dus als er iets met de wervels is, zal het daarop te zien zijn.

Van de diagnose van je vader schrik ik wel een beetje. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het bij mij minder ernstig is. Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het je vader vergaan?

kaaskopje

Het verhaal van mijn vader is natuurlijk een verhaal dat gelukkig zeldzaam is. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je niet bij de fysio moet blijven als de oefeningen niet helpen. Dat je dan terug moet naar de huisarts en om een foto moet vragen. Nou, dat heb jij al gedaan kaaskopje dus wat dat betreft kunnen ze er niet zo naast zitten als bij mijn vader. Veel succes ermee.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2016 om 13:52

Dank je wel

Ik vatte het ook niet op als 'dat zul jij wel hebben' . Ik schrok er wel van. Ik had er nog nooit van gehoord. Rug en knietjes staan inmiddels op de foto, dus donderdag hoor ik de uitslag.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2016 om 18:05

Geweest

En .... ik zal er mee moeten leren leven. Artrose in mijn knieën en rugwervels. Hij noemt het nog 'lichte mate'. De pijn bij het niezen zou tgv van een kneuzing kunnen komen, maar daar was niets bijzonders over te zien. Geen fijn nieuws, maar in feite niets nieuws onder de zon. Ik ben al gewend aan de pijntjes die erbij horen, het zal nooit beter worden, eerder slechter. Lang leve het ouder worden. Het is niet anders .

Sukke

Sukke

28-07-2016 om 18:58

dat

dat is het nadeel van ouder worden helaas. Daar van niet tegenop te fysio-en is mijn ervaring. Goed dat je even gegaan bent. Die plek zal misschien slijten, misschien blijft het een zwakke plek.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-07-2016 om 18:59

Oh bah Kaaskopje...

Ja, het hoort bij het ouder worden, maar artrose is zo beperkend en pijnlijk

Paracetamol helpt wel wat. En mijn ergotherapeute had goede tips.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2016 om 01:17

Elk nadeel heb ze voordeel

Mijn dochter zag er wel iets positiefs in. Met artrose kom je eerder in een verzorgingstehuis. Grapjas!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2016 om 01:26

Sally

Wij hebben een elektrische fiets geërfd en daar ben ik zo blij mee! Het scheelt enorm met 'gewoon' fietsen. Officieel is hij van mijn man, maar het hele gezin tuft er op rond. Ik moet er niet aan denken dat hij het ooit begeeft.

Sukke

Sukke

30-07-2016 om 11:10

alvast

alvast beginnen met sparen in een potje, al is het maar een euro af en toe. Scheelt weer tzt en kun je m sneller vervangen

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2016 om 02:00

Sukke

Er moet sowieso gespaard worden om de batterij te kunnen vervangen als de oude op is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.