Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder

Moeder

30-04-2016 om 14:52

Eczeem

Zoon van 16, heeft een geschiedenis van eczeem en koemelkeiwitallergie. Lang ging het prima maar de laatste dagen heeft hij ineens last van de huid rond zijn ogen. Die is droog, schilferig en doet sinds vandaag ook pijn. Ik smeer er de afgelopen dagen huidolie op maar denk dat er nu iets beter moet komen. Eigenlijk wil ik straks even naar de apotheek/drogist en niet wachten tot maandag als de huisarts open is.
Iemand een goede tip wat ik hem kan halen?

Angela67

Angela67

30-04-2016 om 14:56

misschien

kun je telefonisch advies vragen aan de huisartsenpost? Ik zou ze eens bellen en kijken of ze suggesties hebben. Rondom ogen is gevoelige huid en zeker als het pijn doet . .
gr Angela

Anti histaminica

Misschien kun je beter niets smeren dan een zalfje op waterbasis om de ergste droogte te bestrijden. In een periode dat ik zelf veel last had van mijn huid, na het smeren van zonnebrandolie, kon ik niets smeren, alles werd erger. Wat het enigszins dragelijk maakte was extra water en thee drinken en anti histaminica.
En ik zou even zero koemelkeiwit innemen en toch misschien ook andere dingen waarvan je vermoedt dat ze klachten (kunnen) geven uit zijn dieet halen.
Ik doe hier niet alleen koemelkeiwit beperken maar ook garnalen, kabeljauw, scherpe kruiden (peper kun je in tijden van veel klachten ook vervangen door piment) tot aan citrusfruit. Bosvruchten is veiliger. Ook geen tomaat of aardappel.
Maar eerst zou ik proberen om echt elk spoortje koemelkeiwit, ook uit brood, ook uit beleg, ook uit braadboter e.d. uit zijn menu te halen.
Eczeem is erg, maar je hebt ook kans dat iemand dan steeds allergischer gaat reageren op andere stoffen.

Hortensia

Hortensia

30-04-2016 om 16:45

bloesemtijd...

...en dus hooikoortstijd. Dat kan zich ook op andere manieren uiten dan niezen. Bij mij is het elk jaar afwachten óf en hóe het eruit komt: niezen, galbulten, benauwdheid of dit jaar niets? En wat hier wordt beschreven komt me ook bekend voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.