Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

18-09-2013 om 12:49

Duizelig en misselijk na inspanning

Dochter had vorige week nogal snel naar school gefietst en daarna gerend om op tijd bij de gymzaal te zijn. Eenmaal daar werd ze misselijk en duizelig. Dit bleef lange tijd en ik heb haar eerder op moeten halen. Op de terugweg moest ze ook overgeven. Thuis heeft ze ruim 1 1/2 uur geslapen en was daarna eigenlijk weer helemaal opgeknapt. Volgens mij kwam het echt van de inspanning. Ze heeft het eenmaal eerder gehad toen ze met me mee ging sporten, werd toen ook duizelig en helemaal wit. Zelf heb ik het soms ook als ik 's morgens sport maar ik kan er tijdig op inspelen, wat rustiger aan doen helpt al.
Waardoor zou dit kunnen komen en wat is er evt. aan te doen? Ik heb dochter nu druivensuiker meegegeven voor als ze het weer voelt aankomen. Dit kreeg ze bij de sportschool toen het gebeurde en volgens haar hielp dat wel iets.

bloedsuiker

Ik ben maar een leek, maar zou het geloof ik zoeken in een lage bloedsuiker of misschien een lage bloeddruk. Het feit dat dextro wel wat helpt bij het duizelig zijn, zou op het eerste kunnen wijzen. Eet ze wel regelmatig?

lage bloeddruk

Inderdaad, dat kan het zijn. Dat heb ik zelf en zoon heeft het ook van mij geerfd. Bij te grote overgangen van warm naar koud en omgekeerd en bij inspanning kan je lichaam dan soms gaan reageren. Voor je flauwvalt voel je al ongemakkelijkheid, lichte misselijkheid, dan pijn en druk op je lichaam, en dan moet je wel snel gaan zitten of liggen. Even wat drinken of druivesuiker kan helpen.
Het verbaasd me wel dat zo weinig mensen er van weten. Het kan nogal wat commotie geven als je te lang wacht en ik heb zoon dan ook gewaarschuwd. Hij is al eens in glas gevallen omdat hij het 'te lang ophield' in een warm restaurant vol mensen. Want ook grote drukte kan dat veroorzaken.
Verder zou ik het als een incident beschouwen maar wel in je achterhoofd houden.
Lage bloeddruk doe je niets aan in principe.
Het gaat soms ook gepaard met een trage maar krachtige hartslag.

Tango

Tango

20-09-2013 om 12:08

Eten

Eten doet ze wel regelmatig. Ze mag van mij nooit zonder ontbijt de deur uit. Overgang van temperatuur kan het inderdaad ook mee te maken hebben. Ze ging natuurlijk van buiten (waar het al redelijk koud was vorige week) de warme gymzaal in.
Ik houd het in de gaten meer kunnen we volgens mij niet doen. Vind het ook weer niet ernstig genoeg om mee naar de dokter te gaan.

wel even naar de huisarts

even bloeddruk laten meten. Ik heb zelf een lage bloeddruk en kan geen alcohol verdragen tenzij ik kan liggen of zitten. Ik heb in periodes zoute drop bij mij en verder moet ik regelmatig eten, liever meerdere kleine dingen dus dan grote maaltijden en dan nog heb ik wel dagen dat ik draaierig ben, niet snel moet gaan staan etc.

BLoedarmoede

Veel meisjes hebben last van bloedarmoede door bloedverlies tijdens de menstruatie. Dat besef je je niet altijd. Je kunt heel simpel bloed laten prikken en dan weet je het. Laat dan meteen de bloeddruk meten. Als mijn bloedwaardes laag zijn, krijg ik ook vaak dergelijke klachten. Ik had het als puber ook, maar helaas is mijn bloed nooit getest toen en werd het gegooid op hyperventilatie, wat totale onzin was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.