Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 16:03

Dronken gevoel vlak voor menstruatie.

Ik ben een paar jaar geleden helemaal binnenstebuiten gekeerd door artsen. Had last van hartkloppingen en zo af en toe enorme duizeligheid. 
Heb aan allerlei toestellen en machines gehangen, maar men kon niets vinden. Zelfs mijn hartkloppingen waren niet terug te zien op de monitor. Uiteindelijk ben ik rustiger aan gaan doen, meer gaan slapen etc en die hartkloppingen verdwenen.  Denk dat het uiteindelijk misschien niet mijn hart was, maar gewoon een spier ergens in mijn torso. Door de rust verdween dit, dus mijn conclusie was oververmoeid. 
Maar de duizeligheid bleef bij tijden. 
Op een gegeven moment merkte ik dat ik die extreme duizeligheid, of dat bezopen gevoel steeds een paar dagen voor mijn menstruatie had. Op dit moment dus ook. Als ik nu mijn hoofd draai is het net alsof de wereld draait. Zodra de menstruatie doorbreekt is het ook direct verdwenen. 

Herkent iemand dit? En is hier een oplossing voor?


Nee, maar volgens mij zijn er best veel vrouwen die 'gekke' bijwerkingen hebben van menstruatie. Zo ben ik standaard aan de diarree als ik ongesteld ben. Is wel minder vervelend dan duizelig worden en ik zou ook zo snel niet weten wat je daar aan kunt doen.

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 16:15

MamaE schreef op 11-11-2022 om 16:11:

Nee, maar volgens mij zijn er best veel vrouwen die 'gekke' bijwerkingen hebben van menstruatie. Zo ben ik standaard aan de diarree als ik ongesteld ben. Is wel minder vervelend dan duizelig worden en ik zou ook zo snel niet weten wat je daar aan kunt doen.

Het komt ook ineens opzetten. Kan ook niet in een rechte lijn door de afdeling lopen hier. 😁 

Nu ik weet waar het door komt ben ik er wel een stuk rustiger onder. 

Heb al eens een ambulance gebeld omdat ik alleen thuis was en het zo extreem was. Toen was die link nog niet gelegd, had 3 kleine kinderen rondlopen. Oudste was 7 toen. Jongste paar maanden. Dus dat resulteerde in een paniekaanval, maar ik dacht dat ik doodging en een hartaanval kreeg.

Heb ik nu gelukkig niet meer. Maar dit is ook wel ruk. Gelukkig meestal maar één dag. 

Dat je darmen gaan werken herken ik ook wel.

Darmen is bekend, de duizeligheid rond de menstruatie is ook niet per se abnormaal als in, het kan verschillende redenen hebben, onderstaande is er bv 1 van. Als je het eng vindt, vraag het je huisarts eens als je er bent:
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Duizeligheidscentrum/Aandoening/Aandoening-Vestibulaire-Migraine.html

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 16:45

Max88 schreef op 11-11-2022 om 16:28:

Darmen is bekend, de duizeligheid rond de menstruatie is ook niet per se abnormaal als in, het kan verschillende redenen hebben, onderstaande is er bv 1 van. Als je het eng vindt, vraag het je huisarts eens als je er bent:
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Duizeligheidscentrum/Aandoening/Aandoening-Vestibulaire-Migraine.html

Oh dat klinkt op zich wel plausibel. Ben verder alleen geen migraine patiënt oid. 

Heb ook verder nergens last van. Alleen die duizeligheid. Maar heb soms wel last van een van mijn oren. Klinkt dan alsof je een opgeblazen speaker hebt die kraakt.

Zal het eens bij de huisarts ter sprake brengen. Misschien dat die er iets mee kan nu ik weet dat het uit de menstruatie hoek komt. Daar zijn zij nooit achter gekomen.

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 18:19

Max88 schreef op 11-11-2022 om 16:28:

Darmen is bekend, de duizeligheid rond de menstruatie is ook niet per se abnormaal als in, het kan verschillende redenen hebben, onderstaande is er bv 1 van. Als je het eng vindt, vraag het je huisarts eens als je er bent:
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Duizeligheidscentrum/Aandoening/Aandoening-Vestibulaire-Migraine.html

Ik vind het nu trouwens niet eng meer. Toen ik nog niet wist waar het vandaan kwam icm die spiertrillingen of wat het ook waren, wel. Nu zit ik het ff een paar uur uit en dan trekt het weg. 

Heb er eigenlijk alleen erg last van als ik aan het werk ben onder het kunstlicht van Kantoor of de pc. En als ik in winkels ben. Buiten of tijdens het autorijden heb ik dat niet. Dus denk met name bij fel kunstlicht. 

Klinkt toch wel als een migraine -achtig iets, al ben ik geen dokter (wel ervaring met aura-migraine rond menstruatietijd). En dat kan ook evenwichtsproblemen/duizeligheid als symptoom hebben 

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 19:19

madee schreef op 11-11-2022 om 18:55:

Klinkt toch wel als een migraine -achtig iets, al ben ik geen dokter (wel ervaring met aura-migraine rond menstruatietijd). En dat kan ook evenwichtsproblemen/duizeligheid als symptoom hebben

Ja zou best kunnen hoor. Maar migraine zonder hoofdpijn is lastig te verkopen 😁 

Het gevoel trekt nu een beetje weg, maar word nu heel duf. Ik slaap altijd heel veel de eerste dagen rond mijn menstruatie. 

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 18:19:

[..]

Ik vind het nu trouwens niet eng meer. Toen ik nog niet wist waar het vandaan kwam icm die spiertrillingen of wat het ook waren, wel. Nu zit ik het ff een paar uur uit en dan trekt het weg.

Heb er eigenlijk alleen erg last van als ik aan het werk ben onder het kunstlicht van Kantoor of de pc. En als ik in winkels ben. Buiten of tijdens het autorijden heb ik dat niet. Dus denk met name bij fel kunstlicht.

Dat kan het heel goed oproepen, evenals Madee zegt, klinkt dat richting de migraine-hoek. Maar je huisarts kan dat beter beoordelen. Soms zijn ze gebaat bij wat meer info om bij een bepaalde hoek uit te komen. Best rot, ik had het op mijn werk ook wel eens dat ik tegen m'n baas zij: heb je je tweelingzus meegenomen, ik zie je dubbel

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 19:23

Max88 schreef op 11-11-2022 om 19:21:

[..]

Dat kan het heel goed oproepen, evenals Madee zegt, klinkt dat richting de migraine-hoek. Maar je huisarts kan dat beter beoordelen. Soms zijn ze gebaat bij wat meer info om bij een bepaalde hoek uit te komen. Best rot, ik had het op mijn werk ook wel eens dat ik tegen m'n baas zij: heb je je tweelingzus meegenomen, ik zie je dubbel

Wat meer info 😁 

Ze hebben me drie jaar lang onderzocht en er is zelfs een arts deweest die het woord hypochondrie durfde te noemen en letterlijk zei dat ze andere patiënten had met dringender zaken.

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 19:23:

[..]

Wat meer info 😁

Ze hebben me drie jaar lang onderzocht en er is zelfs een arts deweest die het woord hypochondrie durfde te noemen en letterlijk zei dat ze andere patiënten had met dringender zaken.

Haha nee ik bedoel meer dat je zelf met een bepaalde hoek komt waardoor de arts denkt oh verrek.😀

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 19:31

Max88 schreef op 11-11-2022 om 19:27:

[..]

Haha nee ik bedoel meer dat je zelf met een bepaalde hoek komt waardoor de arts denkt oh verrek.😀

Ah zo.

Heb nu alleen de duizeligheid nog. Alle overige klachten zijn verdwenen. Heb nu eindelijk de rust gevonden dat ik niet dood ga 😜 dus kan het terloops eens ter sprake brengen bij de huisarts mocht ik er een keer zijn, maar ga er niet perse apart een afspraak voor maken. 

MamaE schreef op 11-11-2022 om 16:11:

Nee, maar volgens mij zijn er best veel vrouwen die 'gekke' bijwerkingen hebben van menstruatie. Zo ben ik standaard aan de diarree als ik ongesteld ben. Is wel minder vervelend dan duizelig worden en ik zou ook zo snel niet weten wat je daar aan kunt doen.

Ik heb ook last van diarree, maar wel zodanig dat ik er krom van lig, ga kotsen, snachts wakker wordt van de darmpijn en moet ziekmelden. 

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 20:06

Vrouwen zijn gewoon complexe wezens 😁  Als mannen dit leed allemaal zouden moeten dragen, dan hadden wij vrouwen het zwaar te verduren gehad rond deze periode. 
Die hadden op zijn minst wel bijna dood gegaan. 😂

Index224 schreef op 11-11-2022 om 19:57:

[..]

Ik heb ook last van diarree, maar wel zodanig dat ik er krom van lig, ga kotsen, snachts wakker wordt van de darmpijn en moet ziekmelden.

Oh, zo heftig is bij mij helemaal niet. Ik moet alleen wat vaker naar de wc, ook om te plassen. Het is wel smerig, in combinatie met bloed. Gelukkig ben ik ook nooit lang ongesteld, dagje of 2-3 en dan is het weer voorbij. Ook niet/nauwelijks krampen of anderszins pijn. 

Maar inderdaad, als mannen ongesteld zouden worden, hadden ze er al lang veel meer onderzoek naar gedaan qua klachten en bestonden er ook betere middelen voor.

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 19:19:

[..]

Ja zou best kunnen hoor. Maar migraine zonder hoofdpijn is lastig te verkopen 😁

Het gevoel trekt nu een beetje weg, maar word nu heel duf. Ik slaap altijd heel veel de eerste dagen rond mijn menstruatie.

Migraine zonder hoofdpijn bestaat!

Het heeft zelfs een sjieke Franse naam: “migraine sans migraine”.

Ik heb die diagnose op mijn 20e gekregen, dat is wel bijna 30 jaar geleden dus ik weet niet of ze het nog zo noemen. Ik had gezichtsveld-uitval en zag flikkeringen, geen duizeligheid. Het was wel gerelateerd aan de cyclus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.