Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

06-06-2013 om 12:35

Douchen met ingezwachtelde benen

Ik ben 'gezegend' met een handicap in mijn benen dat zorgt voor lymf-oedeem. De steunkousen die ik had werkten niet meer goed en dus kreeg ik een recept van de arts voor nieuwe. Maar nu bleek dat die niet direct aangemeten kunnen worden; er hangt te veel vocht in mijn benen dat er eerst uit moet. Dus zwachtelen.
Nu loop ik dus zo'n 3 weken rond met 2 ingezwachtelde benen (tot net onder de knie). Het lopen/autorijden valt gelukkig mee, maar ik kan er niet mee onder douche.. en dat vind ik erg. Vanmorgen staan klieren met een washandje bij de wastafel, en natuurlijk kan dat ook, maar dat voor 3 weken... bah! Ga dus maar eens klieren met plastic zakken en tape en zo.
Wel lastig, met 2 ingepakte benen.. 'omhoog houden' onder de douche betekent, om water-instroom te voorkomen, dat ik eigenlijk op mijn handen zou moeten gaan staan.. En de standaard douche-hoes, met zo'n ring (we hebben er toevallig 1 in huis) past niet om mijn benen heen. Iemand toevallig nog andere leuke tips of ideeen (of gewoon medelijden, dat mag natuurlijk ook..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Agossie!

Medelijden vanuit hier wel hoor
Manlief loopt nu 2 weken met 1 ingezwachteld been en dat was al lastig idd. Hij gaat nu in bad zitten met 1 been overboord,maar dat zal bij jou niet kunnen denk ik. Wel charmant ...( mmm..beelddenker, zie je al hangen )

Effe denken hoe ik t deed met mn knie:
Zou je in de douche kunnen zitten met je benen vooruit. Je benen eerst aan de bovenkant omwikkelen met een dikke handdoek voor het evt lekwater, daar overheen een vuilniszak en dan pas de tape,redelijk strak dus niet te lang douchen. Nu zou je je benen buiten de douche in een hoek kunnen zetten zodat je wat steun van je voeten hebt en dan niet verder als je bovenbenen sproeien??
Is niet echt handig maar ja.
Sterkte!!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-06-2013 om 13:00

Zwembadje?

Een opblaasbadje vullen met warm water en dan er in gaan zitten met je benen er uit. Of een plastic stoel in het bad, daarop zitten en je benen over de rand. Benen in vuilniszak stoppen en dicht tapen voor sproeigevaar. Poe, lastig hoor. Kom maar lekker klagen .

Rosa van der Zanden

Tineke

Tineke

06-06-2013 om 13:09

Speciekuip

Hup naar de bouwmarkt, en koop zo'n grote zwarte ronde speciekuip. Kost ongeveer een tientje, dacht ik. Die zet je in de douche, vul je met water, en daar ga je inzitten, met je benen over de rand. En lekker soppen maar.
Sterkte!!!

P

P

06-06-2013 om 14:03

Andere gipshoes

Ik denk dat je moet kijken naar een andere gipshoes, je hebt ze ook zonder zo'n ring en je kunt er een nemen voor het hele been maar dan nog zul je moeten zitten onder de douche dus ik zou gaan zitten met mijn benen op een andere stoel en de beide benen in een vuilniszak en dus de onderbenen hoger dan je heup.

lennest

lennest

06-06-2013 om 15:20

Er zijn grote hoezen met ring

Toen ik in het gips zat, heeft mijn man bij de ziekenhuisapotheek zo'n hoes gekocht met ring in de maat xxl, wel tot aan mijn lies, ik denk dat ik aan beide kanten zeker 20 cm overhield. Ik heb zo drie maanden gedoucht zonder dat het been nat werd. Maar het blijft vervelend!

Mies

Mies

06-06-2013 om 23:04

Goed idee

Wat een goed idee die metselkuip Heksenvet ,ik wilde net een berichtje plaatsen om een grote plastic teil te kopen maar zo,n specie kuip is een heel goed idee voor Arawen, past ook goed als je een kleine douce hebt.

Naar de apotheek

En je probleempje uitleggen. Er zijn zeker weten hoezen die wél om je been passen.
Misschien even de omtrek van je been (nu) opmeten voor je gaat?
groeten albana

Arawen

Hoe is t nu?? Is het gelukt?

Arawen

Arawen

09-06-2013 om 20:42

Het is gelukt

Ja, het is gelukt... wel een vreselijk gedoe zeg.. We hadden nog van die douche-zakken voor eenmalig gebruik, die je met tape vast plakt. De tweede keer dat je ze gebruikt (dit weekend meer tijd om 's morgens wat te 'klieren') doet die tape het natuurlijk minder goed, maar dat kon ik oplossen met verband-tape.
Verder gezeten in de douche, op een klapstoel, om uitglijden op het plastic en water-instroom te voorkomen. En het ging goed!
Overigens heb ik nu een afgeknipte panty over mijn benen getrokken, want die zwachtel-tape plakt en ik blijf iedere keer zo hangen aan het beddengoed... En die gang van die tape gaat irriteren en kriebelen... Pff morgen wordt ie verschoond en krijg ik nieuwe. Dan nog iets meer dan twee weken...

jessica 5

jessica 5

10-06-2013 om 00:01

Arawen

Je had misschien ook even de thuiszorg kunnen bellen. Hadden zij je weer kunnen zwachtelen. Had je lekker kunnen douchen zonder die zwachtels.
Dat doen wij hier ook bij cliënten die graag willen douchen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.