Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2013 om 10:06

Doorkomen voortanden pijn

Bij ons jongste gehandicapte kind zijn vorige week de (loszittende) voortanden getrokken tijdens een behandeling onder narcose. Daar had hij al last van. Ineens kreeg gisteren vreselijke last. 's Avonds zagen we al een wit puntje. Hopelijk is nu het ergste leed geleden en moet ik hem vandaag niet ophalen van school. Paracetamol en dentox gegeven.

Bij onze oudste was het nooit zo'n drama. Weten jullie bij jullie kinderen of het doorkomen van voortanden werkelijk zo'n pijn kan doen?

Hanne.

Hanne.

27-06-2013 om 10:46

Nooit over gehoord

Ik heb er nog nooit een kind over gehoord.

(tot mijn verbazing, want ook de eerste volwassen kiezen lijken zonder enige pijn door te komen)

Drama

Hier een paar overgevoelige kinderen waar het doorkomen ook voor pijnlijke situaties kon zorgen. Ik smeerde er een goedje op dat nu nog te vinden is in de kussenslopen.

Koolmees

Koolmees

27-06-2013 om 17:58

Nichtje

Een nichtje van mij heeft heel laat haar voortanden gekregen. En het deed erg veel pijn. Haar tandvlees was helemaal blauw van de bloeduitstorting. Wij beredeneerden dat het kwam omdat ze zo groot waren vanwege het late doorkomen.
Is jouw zoontje ook laat?

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2013 om 18:28

Koolmees

Nee mijn zoontje is niet laat, hij is ruim 6,5. Maar het ging bij hem een beetje onnatuurlijk, want de melktandjes zijn getrokken (ze waren al los en daar had hij ook last van). Eea heeft het proces versneld denk ik.
Intussen gaat het al een stuk beter en ging hij vandaag gewoon naar school. Ik denk dat we het ergste hebben gehad (hopelijk). Het was echt drama gisteren, hij wist niet waar hij het moest zoeken, heel zielig. En ik kon ook niet even naar de apotheek, pas eind van de middag kwam de redding. Hebben blijkbaar toch meer kinderen er last van.
Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.