Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maritxx

Maritxx

16-02-2018 om 11:03

Dochter ineens scheel

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 2 jaar kijkt vanaf zondag scheel met 1 oog.
Het oog draait steeds naar binnen toe.
Zondag viel het nog niet erg op, maar het lijkt met de dag erger te worden.
Ik ben maandag met haar naar de huisarts geweest, en heb een verwijzing voor de orthopist gekregen.
Nu moet ik helaas nog een maand wachten voor ik terecht kan.
Vorige maand bleek uit de gehoortest dat ze ook een verminderd gehoor heeft, daarvoor moeten we ook volgende maand terug komen.
Ik ben echt een leek op het gebied van 'oogproblemen'. Brillen en scheelzien komen in onze families vrijwel niet voor.
Maar ik ben nu dus wel een beetje bang dat ze zo en een gehoorapparaatje, en een brilletje moet.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere ouders, waarvan het kind ook ineens scheel is gaan kijken.
Staat dan al zo goed als vast dat ze een bril moeten, of hoeft dat helemaal niet zo te zijn?

@Emma

@Emma

16-02-2018 om 11:27

hoeft niet altijd

Mijn dochter had op die leeftijd een lui oog dat "wegdraaide" Ze kreeg een pleister die een paar uur oer dag op moest. Tegelijkertijd kreeg ze een brilletje want ze bleek ook bijziend. Dat is wel wat anders hoor.
Ik ben natuurlijk geen oog- of kno-arts. Het is wel goed dat ze er snel bij zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-02-2018 om 12:29

Ineens scheel?

Als een kind ineens scheel kijkt zou ik geen doorverwijzing vragen naar een orthoptist maar naar een kinderarts of neuroloog. Mijn kinderen zijn ook scheel, maar al vanaf de geboorte. Dat is mi wel iets anders dan plotseling.
Een bril of gehoorapparaat is niet zo erg, daar wennen die kleintjes zo aan, al is het vooral voor ouders wel even slikken.

Sukke

Sukke

16-02-2018 om 13:30

Dat beslist de huisarts off/ontopic

Die maakt de afweging waarom hij of zij iemand naar wie of wat stuurt.