Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-01-2019 om 11:13
Vooropgesteld: ja, we zijn al bij de huisarts geweest. En die vond het ook maar raar, en heeft eerst wat onderzoek gedaan (faeces- en bloedonderzoek geeft wel een wat verlaagde Hb aan, maar niet verontrustend genoeg), en heeft ons daarna doorgestuurd naar de MaagDarmLeverarts. Klinkt goed, maar die heeft pas over 49 dagen tijd.
Tot die tijd: wie heeft er ideeën, tips of hulpmiddelen die wel helpen. Dochter (net 17) kampt al sinds de herfstvakantie met dagelijks dunne ontlasting. Minimaal 3 keer per ochtend moet ze naar het toilet dat daarna echt schoongemaakt moet worden. Vaak zelfs 5 tot 8 keer op een dag. Daarnaast kampt ze de hele dag met buikpijn, wordt ze er soms 's-nachts wakker van, genezen oppervlakkige wondjes erg langzaam en is ze altijd erg moe. Wat ik dan niet zo gek vind, als je darmen de hele dag en nacht zo hard werken, maar niet fijn is als je in 5 VWO zit.
Kind heeft ook nog astma en is allergisch voor bv paarden en katten. Die we niet hebben. Ze gebruikt al jaren dezelfde astma medicijnen, slikt ook al meer dan een jaar de pil. Eerst dachten wij (en huisarts tijdens telefonisch spreekuur) aan stress of overbelasting maar ze is drastisch geminderd met sporttrainingen, heeft haar theorie rijbewijs gehaald en áls ze stress heeft, is ze daar behoorlijk open over en, zoals ze zelf zegt, 'weet ze hoe dat voelt in haar buik'. En een toetsvrije of vakantieweek maakte geen enkel verschil in hoe ze zich voelde. Bovendien veroorzaakt stress of spanning, vziw, geen witte stukjes in de ontlasting.
Heeft er iemand nog een briljante ingeving of idee van wat haar zou kunnen helpen?
05-03-2019 om 15:00
Ook ik...
Ik schrijf even mijn verhaal, misschien kun je er iets mee. Acht jaar geleden had ik zoveel buikpijn en diaree dat ik geist heb dat ik getest werd op een lactose intollerantie. Dat kwam zo weinig voor zei mijn huisarts, maar ik bleek dus genetisch niet in staat lactose te verteren. Toch bleef de huisarts zeggen dan ik best een glas melk mocht. Zo erg kon t niet zijn. Toch wel. Maar advies of voedings tips kreeg ik niet. Een dietiste gaf me verkeerde info en toen ben ik zelf maar goed op gaan letten. Maar mijn klachten gingen nooit helemaal over. Na een hele heftige stressvolle periode werden mijn klachten steeds erger. Stekende buikpijn, pijnscheuten in mijn ledematen, heupen en voeten. Podo inlegzooltjes laten aanmeten want ik zou doorgezakte voete hebben. Kon gewoon bijna niet meer lopen. En slapen, slapen! Maakte nachten van 10 tot 12 uur. Dat zou door de stress komen zei mijn omgeving. Uiteindelijk door iemand hier gewezen op vitamine D en B12. Want door 4-5 x per dag diaree was t niet onwaarschijnlijk dat ik niks opnam uit mijn eten. Ook voor dat onderzoek heb ik moeten praten als brugman en vooral na de uitslag heb ik mijn poot stijf gehouden. D was 35 en B12 190. En ik heb nu ampullen en capsulles voor vit. D en injecties voor B12. Nu drie weken. Maar wat in jaren opgeraakt is, bouw je niet in een paar weken op. Ik kan je wel zeggen dat de pijn in mijn voeten helemaal weg is! En de spierpijn, kramp en verminderde kracht is ook opgelost! Ik voelde me altijd een zwak vogeltje maar mijn lijf had gewoon niet de goede stoffen! Ondanks vers koken elke dag. Ik moet de vitamines mijn hele leven blijven slikken en spuiten. En ik ga me nog verder laten doorlichten of het hierbij blijft. Succes!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.