Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carry

Carry

20-08-2018 om 20:59

Carpaal tunnel syndroom

Hallo allemaal,

Heb al weken lang last van mijn vingers en handen aan beide kanten. Het straalt uit naar mijn onderarmen. De huisarts vermoedt het carpaal tunnel syndroom en via de neuroloog heb ik een echo gehad en een emg

Uitslag van neuroloog krijg ik volgende week. Maar de echoscopist (zo heet zo iemand toch) liet zich ontvallen dat ik de grenzen ruimschoots verscheen.

Omdat de neuroloog net als de huisarts aan hetzelfde dacht heb ik ook al 2 braces voorgeschreven gekregen. Die draag ik nu 's nachts. Maar ben in twijfel of ik ze ook op mijn werk moet gaan dragen. Merk namelijk dat nu ik weer aan het werk ben het erger wordt.

Maar ben nu mij alvast aan het inlezen en ik word niet zo heel vrolijk. Hoor van allerlei kanten dat die braces niet echt helpen. Hoop het wel want zie enorm op tegen die operatie. Kan eigenlijk niet wekenlang in de ziektewet zitten. En ben ook wel bang voor de pijn . Maar ook die injectie lijkt mij geen pretje. Die braces zijn wel onhandig maar doen tenminste geen pijn.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij een beetje gerust kunnen stellen. Of over hun eigen ervaringen kunnen vertellen.

Alvast bedankt.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-08-2018 om 21:25

wat voor werk doe je

t hangt er natuurlijk ook erg van af wat voor werk je doet, of het zinvol/handig is de braces bij het werk te dragen? En heb je enig idee waarom dit nu plotseling opspeelt? Op welk punt is er sprake geweest van overbelasting? Werk, thuis, bepaalde handelingen etc.

Rust

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik last van het carpaal tunnelsyndroom.
Het is nooit helemaal weggegaan. Tot nu toe heb ik moeite met fijne motoriek en heb verminderd kracht in mijn handen.
De braces heb ik gewoon op het werk gedragen. Gelukkig had ik eerst nog zwangerschapsverlof. Maar tillen van een kind en slepen met boodschappen was nog lang een probleem. En ik liet dingen uit mijn handen vallen.
Dat gebeurt nog weleens.
Maar het heeft me niet belet om te werken.
In het begin was het wel regelmatig rust nemen en bij pijn rust nemen.
Ik heb mijn huishouden er zo veel mogelijk op aangepast.
Ik heb wel lang in een wat te klein huis gewoond omdat ik een hogere verdieping, slepen met kinderen en boodschappen en kinderwagens over de trap niet aankon.

Lastig, maar het is verleden tijd.
Ik heb indertijd urgentie gevraagd voor een grotere begane grondwoning, omdat ik anders mezelf niet meer zag werken met gedoe over de trap een paar keer per dag.
Maar ze zijn er niet om je aan het werk te houden, kreeg ik toen te horen.

Dus hebben we wat langer in een royale tweekamerwoning gewoond. Maar daar kon ik kinderen en boodschappen tot aan de kachel en de keuken rijden.

Carry

Carry

21-08-2018 om 12:57

Tine Winkel, weet het niet goed.

Weet het niet heel goed waardoor het komt. Doe dit werk al jaren en nu dus last. Er zijn wel bepaalde knijp handelingen die eigenlijk net te groot voor mijn handen zijn, maar die maak ik niet doorlopend.

Wel merkte ik dat ik op vakantie er geen last van had, maar goed toen had ik ook geen huishouden wat ik moest doen.

Het zou in theorie wel kunnen, de braces dragen op mijn werk. Moet dan wel in overleg met wetgever want ik heb wel klant contact.

Guppie

Guppie

21-08-2018 om 16:33

Phystrac

Er is wel een apparaat, de Phystrac, dat door sommige fysiotherapeuten wordt gebruikt.
Denk daarnaast aan de rol van voedingsstoffen als GLA, vitamine B, alfa liponzuur enz.

mutsje

mutsje

21-08-2018 om 17:14

Guppie

Ja hoor, daar gaan we weer. Ons Klazien uut Zalk doet weer een ongefundeerde uitspraak. "Even wat Dille tussen de Billen" had ze ook kunnen adviseren, maar GLA, Vitamine B, alfa liponzuur klinkt wat chiquer. Vooral haar "enz". is een uitstekend advies waar je wat aan hebt.
Go zo door Guppie!.

Triva

Triva

21-08-2018 om 19:39

Volgens mij

helpt in een bepaald stadium alleen een operatie.

Guppie

Guppie

23-08-2018 om 14:38

Medisch

Neem dan vooral medicijnen en kies vooral voor medische ingrepen, als je dat liever hebt dan wat gezonde spullen in je lijf, die ontstekingsremmend werken, mutsje.

mutsje

mutsje

23-08-2018 om 15:38

Guppie

Ik vind vooral de wijze waarop je zonder enige onderbouwing wat producten en supplementen aanbeveelt ronduit storend. Wat moet iemand nou met zo'n vaag advies als je niet weet waarom je specifiek dat moet gebruiken, of niet weet vanuit welke expertise je dit adviseert. Vandaar mijn reactie dat je ook net zo goed Klazien uit Zalk had kunnen zijn. Bovendien is een carpaal tunnel syndroom een zenuw beklemming en geen ontsteking, wat moet je dan met ontstekingsremmers? (vraag me ook af of de genoemde producten daadwerkelijk bewezen ontstekingsremmers zijn).
En als laatste opmerking: veel supplementen worden echt niet op natuurlijke wijze gemaakt. Die zijn vaak of synthetisch of door middel van biotechnologie geproduceerd. Dus eh, zeg het maar; wat is natuurlijk en wat is synthetisch? En waarom is natuurlijk dan gezonder?

Carry

Carry

24-08-2018 om 14:32

Bevestigd door neuroloog

Beide onderzoeken bevestigen carpaal tunnel syndroom. De neuroloog liet mij de keuze of ik gelijk wilde laten opereren of eerst verder gaan met de braces.

Het was gelukkig nog niet zo ernstig dat alleen een operatie helpt. Wel zag zij vaak dat braces slechts tijdelijk werkten. Hoop maar dat ik bij de kleine groep geluksvogels behoor bij wie braces wel helpen. Heb gekozen om voorlopig de braces te dragen.

Graag hoor ik nog of iemand wel een operatie/injectie heeft gehad en of dat mee-of tegenviel, of het pijnlijk was(ben nogal een watje) en hoe lang je niet kon werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.