Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Borstpijn

Ik heb sinds gisteren een vervelende pijn in m'n rechterborst. Het is te vergelijken met een beginnende borstontsteking (kan ik me nog goed herinneren uit de bv-tijd), alleen kan ik nu niet heel precies zeggen waar de pijn zit, behalve dan in het gebied rechts-boven de tepel. Als ik masseer voel ik geen zwelling of knobbel. Soms heb ik daarbij ook een moe gevoel richting oksel.
Moet ik nu heel hard rennen naar m'n HA? Ik heb de komende 5 dagen eigenlijk geen tijd ivm werk.

Berber

Berber

13-09-2013 om 22:04

Vergelijkbaar

Ik had pas geleden vergelijkbare pijn. Dat werd een heel avontuur want eerst naar de huisarts, toen foto's, toen een echo, toen een punctie, toen weer foto's en toen zelfs een MRI. Uiteindelijk bleek dat wat ze even dachten te zien gelukkig toch niks te zijn maar ik heb m behoorlijk geknepen. In het ziekenhuis hebben ze me op het hart gedrukt om dit soort klachten gewoon altijd serieus te nemen. Wat ik wil zeggen, ga gewoon even naar de HA als de pijn blijft. Voor de zekerheid. Desnoods over zes dagen.

mirreke

mirreke

14-09-2013 om 00:47

Verkleuring?

Is je borst verkleurd, rood, of zie je verkleuring opkomen? Lijkt je borst groter te worden?
Blijft het gevoel alsof je een borstontsteking hebt? Google eens op inflammatory breast cancer, een atypische vorm van borstkanker.

Ik zou toch even een afspraak maken bij de dokter, en niet te lang wachten, het liefst niet zes dagen... En wees duidelijk als je bij de dokter zit, vertel duidelijk wat je voelt.

(Ik wil je perse niet aan het schrikken maken! Meestal is er niets of slechts iets onschuldigs aan de hand bij dit soort klachten.)

Zwelgje

Zwelgje

14-09-2013 om 19:36 Topicstarter

lijkt er niet op

Mijn borst verandert niet van kleur of grootte. Ik denk dat het dan waarschijnlijk gewoon een hormonale kwestie is.
Maandag eind v/d dag misschien alsnog even op open spreekuur bij de HA.

Zwelgje

Zwelgje

17-09-2013 om 21:07 Topicstarter

misschien ontsteking

Vandaag even naar HA geweest en heb antibio voorgeschreven gekregen omdat hij denkt aan een beginnende ontsteking. Het is niet zo dat ik door het plafond ga van de pijn maar het is gewoon een vervelend gevoeld, alsof er een zwelling aan het ontstaan is. Voornamelijk als ik het koud heb doet het zeer - dat vond ik tijdens de borstvoedingsperiode ook zo naar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.