Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-03-2019 om 19:57
Ik ben op zoek naar een kliniek of ziekenhuis waar ik mijn zoontje van 4 jaar kan laten besnijden. Er zitten er veel in Amsterdam maar ik heb begrepen dat de kosten in Belgie lager uitvallen. Iemand die ervaring heeft met een kliniek en die wel/niet kan aanraden?
21-03-2019 om 20:45
ziekenhuis
Als er gewoon een medische indicatie voor is, kan het in een ziekenhuis en kost het niks.
22-03-2019 om 13:35
Lisa
Als er geen medische indicatie is moet je van hem afblijven. Zinloze kindermishandeling.
24-03-2019 om 12:05
Reden?
Ook in Amerika worden de jongetjes besneden. Niet uit religie of op medische indicatie; standaard procedure, net als de waterpokkenvaccinatie.
De vraag is of je goedkoper uit bent door naar België uit te wijken. Dan heb je weer te maken met reiskosten/ verblijfskosten. Is er ook sprake van nacontrole, kan je er wederom naar toe.
Je hebt een reden voor het besnijden, maar maak het reizen voor je kind in ieder geval zo gemakkelijk mogelijk.
24-03-2019 om 12:11
Kosten.
Ik las net dat het bij de besnijdeniskliniek in Nederland minder dan 300€ kost. Ik wist niet dat het bestond, speciale klinieken hiervoor, dus heb geen review.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.