Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nu maar even Miep

Nu maar even Miep

23-10-2013 om 22:48

Bartholin klier opereren

Ik heb last van een steeds terugkerende cyste van Bartholin. De vorige keren ging de zwelling na verloop van tijd weer weg maar nu heb ik er al een half jaar last van en het wordt steeds pijnlijker. Ik heb begrepen dat er meerdere behandelingen mogelijk zijn, een opening maken en daar een 'ballonnetje' in plaatsen, of de cystewanden omklappen zodat hij open blijft liggen. Klinkt allemaal niet heel aanlokkelijk, maar zoals het nu is wil ik ook niet rond blijven lopen.
Heeft iemand misschien ervaring met een van beide ingrepen? Kan dat ook gedaan worden met plaatselijke verdoving, of moet je echt een narcose of ruggenprik. Ik zie er verschrikkelijk tegenop, en aan zo'n narcose zitten natuurlijk grote risico's. Hoe lang blijf je na de ingreep last houden en ben je dan beperkt in je dagelijkse dingen?

Nu maar even Miep

Nu maar even Miep

25-10-2013 om 09:16

Niemand?

Volgens mijn huisarts komt het best vaak voor, dus ik hoop dat iemand zijn ervaringen durft te delen.

Ik wens je erg veel sterkte

Ik heb op het net even gekeken wat en waar zo'n cyste van Bartholin zich ontwikkeld.
Lijkt me erg vervelend om daar last van te hebben.
Nogmaals sterkte.

Nu maar even Miep

Nu maar even Miep

25-10-2013 om 11:52

Bedankt

Bedankt voor je medeleven. Ja, het is inderdaad geen kwaaltje wat je eens gezellig met bekenden gaat bespreken.

nathalie

nathalie

25-10-2013 om 12:07

Ooit

een ingreep onder narcose aan die klier gehad maar ik weet niet meer wat, ik was iets van 17 ofzo. Ik weet nog wel dat ik een groot, pijnlijk ei had en dat ik blij was dat er iets gebeurde. Verder nooit meer last gehad.
Ik begrijp allen je zin -aan zo'n narcose zitten natuurlijk grote risico's- niet?. Waarom zouden er grote risico's zitten aan die narcose? Of het plaatselijk, met een ruggeprik of met een roesje kan geen idee maar dat weet je gynaecoloog toch wel? En die kan ook advies geven over de beste behandeling voor jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.