Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Auw... teennagel van grote teen er bijna af

Gisteren heeft de teennagel van mijn grote teen voor een groot deel losgelaten (de hond ging er op staan)
Ik heb er een pleister omheen gedaan.
Is er nog iets wat ik kan doen om te zorgen dat ie sneller er helemaal vanaf is? Als ik eraan zit doet het behoorlijk zeer en zie het (daarom) niet zitten om langs de huisarts te gaan

Katniss

Katniss

25-07-2014 om 16:05

Off topic

Hoe groot is jouw hond wel niet?!
Volgens mij heb je toch het snelst verlichting als je wel naar de huisarts gaat, in ieder geval voor advies. Het lijkt me dat de nagel die er nu nog zit toch ook zorgt voor bescherming, maar ik heb er geen verstand van.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-07-2014 om 16:16

Tsja...

Ik ziu toch ook echt even langs de huisarts gaan. Die man (vrouw) zit daar ook niet voor niets. En het doet misschien even erg pijn, maar daarna heb je er waarschijnlijk minder last van.

Barvaux

Barvaux

25-07-2014 om 17:14

Precies

Je hebt nu misschien heel lang pijn, en je bent al bang dat er iets of iemand tegenaan komt. De huisarts kan de nagel verwijderen en dan begin je meteen met de genezing. Ik zou het zeker even aan de huisarts laten zien.

Mijntje

Mijntje

25-07-2014 om 18:52

verdoven

en ik neem ook aan dat de huisarts je teen kan verdoven, voordat hij iets verwijdert. Ben het met Barvaux eens dat de genezing dan sneller gaat. Maar nu is het vrijdagavond en ik weet niet of je al geweest bent. Hopelijk is het te doen om nog even te wachten tot maandagochtend (of naar de huisartsenpost als het niet te harden is)

sonj@

sonj@

25-07-2014 om 20:56 Topicstarter

wachten tot maandag

Ik zal idd moeten wachten tot maandag. Eigen schuld dikke bult zeg maar. Maar pijn is op zich wel uit te houden met een pleister erom.
Ik zit nu in een sodabadje. Hopelijk weekt dat de nagel los(ser)

Onze huisarts heeft volgens mij de "slagersopleiding" gedaan, dus hoop dat hij het wel wil verdoven van te voren

bij dochter

deden ze er toen niks aan, moest vanzelf uitgroeien( maar das al jaaaaren geleden)
Wat ik wel nog weet is dat we de pleister onder haar teen door deden en de uiteinden op de nagel, zo was t met het los halen v d pleister t minst pijnlijk.Zo gauw t kon zo kort mogelijk geknipt.

sonj@

sonj@

26-07-2014 om 21:24 Topicstarter

viezigheid

Er komt nu ook viezigheid onder de nagel vandaan Het is al heel lang een rare nagel. Ik ben er al meerdere keren aan geopereerd. Nu groeide hij wel, maar in het midden zat er ruimte tussen. Dus bovenkant, zijkanten en onderkant zat vast, maar in het midden niet. Ik denk dus dat ie daardoor los is gegaan toen de hond er op ging staan (35 kilo hond)

Lilian had je dochter dan de plakranden op de nagel?

ajj...ik zou toch even laten kijken hoor

door de huisarts, als t al geen gewone nagel is? Wie weet zit er wel een ontsteking of zo?
Dochter had idd de plakranden op de nagel en dan de pleister onder de teen door. Zo konden we bij het in bad gaande plakranden voorzichtig riching vel trekken zonder druk op de nagel te geven.Later vonden we van die witte tape,dat was veel fijner, dat kon tenminste een dag of 2/3 blijven zitten ook als t nat was geweest.

Mijntje

Mijntje

28-07-2014 om 11:06

maandag

Het is nu maandag, dus je kan gewoon even naar de huisarts. Zou dit wel doen want je moet geen ontsteking krijgen bv.

hier deden we het anders

Zowel bij zoon een jaar geleden als bij mij een paar maanden terug een losse groteteennagel. Huisarts deed er niets aan, gaat vanzelf helemaal los. Door douchewater werd het wel wat losser. Soda lijkt me ook goed. Als de nagel zacht was door lang in het water, knipte ik het heel voorzichtig iets korter.

We plakten ook een pleister. We hadden pleisters met extra groot middenstuk, zodat de plakranden bijna onder de teen kwamen te zitten. Dus niet op de nagel en niet op de rand, moet er niet aan denken!!

Ben benieuwd wat jouw huisarts ervan zei.

en....

En toen mijn nagel eraf ging, zat er al een halve nieuwe nagel onder. Volgens mij geneest het niet per se sneller als de nagel eraf is. Zorgt idd nog wel voor bescherming volgens mij.

amk

amk

28-07-2014 om 13:03

oude tip

van een oud forum lid die een wedstrijd moest hardlopen met een halve teennagel: insmeren met vloeibare paracetamol. Dat nam de pijn weg.

Barvaux

Barvaux

28-07-2014 om 13:11

Ik begrijp die pleister ook niet

Ik begrijp werkelijk niet waarom je het plakdeel van de pleister OP de nagel zou plakken omdat dat prettiger zou zijn. Het idee alleen al klinkt mij in de oren als een soort martelaarmanier....

sonj@

sonj@

28-07-2014 om 13:55 Topicstarter

huisarts

Overleg gehad met de huisarts. Die zegt er niets aan te kunnen doen en raadde me aan om naar de pedicure te gaan. Helaas is die vandaag niet werkzaam dus ga morgen bellen.
Gisterenavond na het sodabadje met een pincet mijn nagel aan de bovenkant vast gepakt en er voorzichtig aan getrokken. Aan de onderkant lijkt ie toch nog wel vast te zitten.
Ik heb er een 5×5 gaasje overheen vastgeplakt met leucopor.

Bedankt voor de tip van vloeibare paracetamol. Lijkt me een goed idee om dat er voor het bezoek aan de pedicure op te smeren

amk

amk

28-07-2014 om 14:07

ander optie

is trouwens otalgan oordruppels, die bevatten lidocaine en dat is ook een plaatselijke verdoving.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.