Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-10-2013 om 20:07

Astma, even bijtanken/weerstand opbouwen. Advies gevraagd.

Afgelopen jaar ben ik flink ziek geweest en dit jaar ga ik dat voor zijn. Naast gezond leven wil ik er even tussenuit om mijn weerstand een oppepper te geven. Ik begrijp dat een paar dagen zon of wintersport heel goed voor me zou zijn, maar kan ik het ook dichter bij huis houden en naar bijvoorbeeld Thermae 2000 gaan?
Ik ga nu ook regelmatig naar de sauna, maar dat is een eenvoudige bij de sportschool.

kweenie, maar

Gelukkig heb ik geen persoonlijke ervaring met longklachten, maar ik denk wel: zon/wintersport = droge lucht, sauna/Thermae2000 = vochtige lucht. Is dat wel zo denderend? En hoe zit het met ziektekiemen die zich in een vochtige warme omgeving opperbest voelen? Misschien even advies aan huisarts of, als je die hebt, longarts vragen?

Maar goed, misschien is mijn terughoudende reactie ook wel ingegeven door het feit dat sauna etc me helemaal niet trekt. Ik zou naar de Wadden gaan, lekker uitwaaien (hoewel, tegen de wind in worstelen met longproblemen is ook niet echt ontspannend vermoedelijk).

Groeten,

Temet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-10-2013 om 21:47

Sauna

De droge hete sauna gaat prima, een Turks stoombad moet ik niet doen. Na het sporten + sauna zijn mijn longen altijd heerlijk open en ontspannen en heb ik genoeg lucht. Uitwaaien klinkt inderdaad lekkerder dan het is .
Hmm anders toch maar even de ha bellen. Een sauna is wat makkelijker haalbaar dan een oaar dagen naar de zon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.