Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lotto

Lotto

16-10-2013 om 10:37

allergisch en verkouden; welke neusspray?

Ik heb nu een flinke verkoudheid. Maar ben ook allergisch voor huisstofmijt. Nu de verwarming weer aanslaat heb ik daardoor al een flinke loopneus. Maar ben dus ook snipverkouden.
Nu gebruik ik op hoogtepunten van de allergische reacties altijd neusspray, maar die helpt nu helemaal niet.

Ik heb ook neusspray tegen verkoudheid, maar ik durf deze nu niet zo goed te gebruiken, omdat ik vanmorgen al die tegen allergie heb gebruikt.
Ik zit echt continu met een zakdoekje onder mijn neus; het loopt er gestaag uit zeg maar.

Heeft iemand tips?

Wat

Wat

16-10-2013 om 10:41

gewoon gebruiken

je mag xylomethazoline (neusspray) gewoon gebruiken als je verkouden bent. Advies is niet langer dan een week, maar het mag samen met de allergiespray.
Advies bij bv afbouwen van neusspray en opbouwen van allergiespray is om het tijdelijk samen te gebruiken.

Lotto

Lotto

16-10-2013 om 10:47

Super, dank

Voor je snelle reactie.

Goedkoopste en goede oplossing

Een theelepel zout in een kopje afgekoeld gekookt water.

Lotto

Lotto

16-10-2013 om 14:26

Jasam, die werkt bij mij niet

Tenminste niet zo goed als neusspray.
En ik geloof ook best dat het gezonder is en zo (geen chemische troep) maar hoewel ik niet erg scheutig ben met medicijnen heb ik toch liever als ik iets neem, dat het ook werkt.
De xylomethazoline werkt bij mij over het algemeen erg goed, en ik gebruik het meestal maar een of twee dagen. En dan meestal maar eens per jaar ofzo.
Loopneus is wel minder nu trouwens, maar nog er irritant.

antihistaminica

Ik zou ook antihistaminica gebruiken. Als je nogal heftig verkouden bent is je weerstand vermindert en kun je ook allergischer reageren dan gemiddeld. Daardoor kun je in een negatieve spiraal komen. Dus als een verkoudheid uit de hand dreigt te lopen geef ik ook altijd antihistaminica 1-3 keer per dag een tabletje. Kun je gewoon bij de drogist halen. Maar dit soort reacties moet je snel de kop indrukken is mijn ervaring. Naast neusspray of dat soort maatregelen.

Lotto

Lotto

16-10-2013 om 16:03

Annej

OK dat lijkt me wel een goed idee. Ik heb dat gewoon in huis, dus hoef ik niet eens de deur uit.
Ik niet me helemaal suf ook Pffff. Word er doodmoe van.

Puck

Puck

17-10-2013 om 09:00

Lotto

Zoals al gezegd je mag gewoon Xylohuppeldepup naast je ant-allergische neusspray gebruiken. Ik weet niet welke je hebt, maar de meeste zoals Prevalin hebben een andere werking. Die bevatten een antihistaminicum terwijl Xylo je neusslijmvlies laat slinken.
Sterker nog, mijn huisarts adviseert mij om op het toppunt van mijn hooikoorts eerst te sprayen met Xylo en 5 minuten later met mijn allergiespray. Dus kan prima samen.
Beterschap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.