Gezondheid
Manda Rijn
11-04-2011 om 10:35
Aanhoudende obstipatie dreumes
arm kind, een week hebben we nu lactulose (op recept huisarts) gegeven maar nog steeds keiharde enorme keutels waardoor poepen een zeer pijnlijke bezigheid wordt ;-(
morgen gaat man met haar naar de huisarts.
Afgelopen 3 weken hebben we haar zoveel mogelijk proberen te laten drinken en veel fruit aangeboden, maar het lijkt allemaal niets te helpen. Idem sinaasappelsap maar dat vindt ze niet lekker.
Iemand nog een andere tip ? Ik verwacht dat er morgen niet veel anders bij de ha gezegd wordt dan dat ze nog meer moet drinken en mischien krijgen we iets anders laxerends mee.
Fiorucci
04-05-2011 om 08:14
En...
Vervang niet alles in een keer door soja, soja is best allergeen.
lennest
11-05-2011 om 22:52
Enzymprepataten
Hoe het heet, weet ik niet meer, maar toen ik na een darminfectie een tijdelijke lactose-intolerantie had, heb ik op advies van de internist bij de apotheek een enzympreparaat gehaald. Een paar druppels in de melk, 24 uur laten staan en ik kon het probleemloos drinken. Misschien een optie?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Manda Rijn
13-05-2011 om 10:12
Gaat inmiddels beter
geen obstipatie meer, de nieuwe dosis lactulose siroop in de ochtend doet zijn werk. Ze is nog steeds mager maar eet nu wel weer redelijk. De bloed en poep uitslagen waren goed. Eind van de maand weer naar de kinderarts, maar ik verwacht geen verdere actie meer. Tzt moeten we maar die lactulose afbouwen, kijken wat er gebeurt.
Overigens heeft mijn oudste nu een week geen melk gedronken en die heeft geen diarree meer, dank !
Tink
13-05-2011 om 18:41
Mooi
Fijn dat het beter gaat nu!
Niet te snel dadelijk met dat afbouwen he, wij hebben er bijna 5 maanden over gedaan. Laatste fles is half op, af en toe vraagt ze er nog eens naar maar eigenlijk is het niet meer nodig. Maar we hebben dus echt gewacht tot het probleem helemaal weg was, en toen pas gekeken of het met wat minder lactulose kon.
Manda Rijn
13-05-2011 om 20:03
Tink
inderdaad eerst moet ze weer op gewicht zijn. Vanochtend heeft ze haar eerste melk fles maar voor een kwartje opgedronken en direct ook weer kramp en een hard keuteltje.