Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

30-05-2013 om 14:42

Aaauuuwwww!

Zoals elke week ben ik ook vanochtend met vriendin haar hond lekker laten lopen. Dat was heel gezellig totdat dat lompe beest (is heel blij met me) me omver loopt zodat ik heel hard op mijn stuitje val.
En dat doet toch veel pijn! Zelfs 2 paracetamol geven me niet het gevoel dat ik lekker zal slapen vannacht.
Ik voel me nu heel erg zielig. Staan doet nog het minste pijn maar ik weet niet hoe ik zitten moet.
Hebben jullie nog tips? Ik heb de huisarts gebeld en de assistente raadde me nog ibuprofen of naproxen aan tegen de pijn. Als man zo weer thuis is mag hij het boven gaan halen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

30-05-2013 om 17:42

Sterkte!

Nee ik heb geen tips, maar sterkte ermee! Vriendin van mij is ooit eens van de laatste treden van de trap gevallen, zij had haar stuitje zelfs gebroken (doen ze verder niets extra's aan) moest met rust genezen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord die op een zwemband (zo'n ring) zat om pijn te verlichten, weet niet of dat voor een stuitje was. (en je moet maar net zo'n band in huis hebben.

Beterschap!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-05-2013 om 22:38

Balen!

Balen zeg! Problemen met je stuitje kunnen helaas erg lang duren (ik heb zelf al 1,5 jaar pijn...). In jouw geval (valpartij) zou ik snel aansturen op een foto om te kijken of er mogelijk iets is gebroken.
Ik kan vrijwel alles doen met mijn pijnlijke stuitje, behalve lekker zitten Ik zit zelf het liefste op een harde rechte stoel (of kruk, of bank). Ook zit ik wel eens op zo'n soort skippybal. Een stoel waarin je lekker wegzakt, is hopeloos. Schuin zitten (zodat staartbeen 'vrij' is) werkt dan weer wel (een beetje).
Sterkte hoor! En houd de rest van je lijf in de gaten, bij mij is dat wel een probleem. Om het stuitje te ontlasten, raken andere delen van mijn lijf overbelast, met als gevolg vaak rugpijn, nekpijn en problemen met mijn bekken.

Da's een pijnlijke zaak....ooit ben ik als kind nogal hard uit de ringen gevallen. Ook op mijn stuitje...Nu is mijn stuitje nog steeds beweegbaar...en soms zit ie 'scheef' en ook dat doet pijn. Zenuwpijn heb ik dan. Maar dat kan ik zelf weer in de goede positie krijgen. Geen idee hoe ik dat doe...ik wiebel beetje met de rug en ondertussen druk ik met vlakke hand tegen mijn achterste en dan opeens zit ie weer goed.
Op een band zitten helpt, maar dat weet ik van het werk. De enige manier waarop ik toen kon zitten was scheef...benen eronder en beetje languit en dan je arm op de rugleuning zodat je op 1 bil zit ongeveer. Heb nog ergens een foto van mij toen, met vriendin op ziekenbezoek. Mijn gezicht erbij!! Je ziet zo wel dat ik niet helemaal oke ben Ik kijk alleen al pijnlijk. Je kan wel afwisselen met de andere bil (andere kant op).
En je rug? Hoe is het daarmee? Heeft die niet ook een klap gehad?
groeten albana

Vera*

Vera*

31-05-2013 om 18:52

Vandaag

Vandaag gaat het gelukkig al iets beter. Alleen opstaan en gaan zitten doet zo'n pijn
Met dit mooie weer vanmiddag ook een heel klein ommetje geschuifeld. Ik merk ook dat veel spieren zeuren, die hebben ook een dreun gehad.

Goed en slecht nieuws

Ik heb hetzelfde gehad, ik ook gebroken geweest. Dat is inmiddels een jaar of vijf geleden nu. Wat deed dat een pijn in het begin! Vooral opstaan inderdaad en bukken. Het werd wel beter, maar het heeft echt jarenlang nog af en toe pijn gedaan. Pas nu ik jouw berichtje lees, bedenk ik dat ik het sinds een jaar niet meer bewust gevoeld heb. Misschien wordt het uiteindelijk dus toch echt beter. Sterkte!

Thursday Next

Thursday Next

01-06-2013 om 12:40

Ook

Ik ben vroeger ook op mijn stuitje gevallen (punt van het fietszadel). Niet zo erg als bij jou, ik kon gewoon doorgaan maar kreeg wel pijn bij het zitten. Vooral op zachte stoelen/banken. Dat heeft jarenlang geduurd, als ik een tijdje (half uur of langer) op een te zachte bank kreeg ik pijn en had ik moeite met opstaan en lopen. Sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.