Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

15-01-2020 om 17:11

Nou goede vraag!

Ze maken er wel werk van.
Maar volgens mij is er na de derde ronde alleen nog een arbeidsvoorwaardengesprek.

Mmm we hadden nog een mango liggen...

Derde ronde?

Dat is dan toch hopelijk wel het arbeidsvoorwaardengesprek?

Emmawee!

Yes! goed zo en veel succes voor de derde ronde!
SIni

Emmawee

Emmawee

15-01-2020 om 20:28

Dank jullie!

En nee Sidney, derde ronde is gewoon nog een extra ronde.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

16-01-2020 om 09:37

Gefeliciteerd!

Dan heb je een goede kans om de baan te krijgen.
Lijnen kun je het beste doen als je weinig stress hebt, en sollicitatiegesprekken geven behoorlijk wat zenuwen en stress (in ieder geval bij mij). Een beetje lief voor jezelf zijn, zorgen dat je niet aankomt en weer verder gaan als je in rustig vaarwater zit, is meestal het handigst.

blik

blik

16-01-2020 om 09:57

En lijnen= stress voor je lichaam.
Dat is niet gezond, dat combineren met teveel andere stress. Dus mensen gaan 'vanzelf' afwijken van een dieet in tijden van stress. Dat is niet mislukken, dat is juist super verstandig.

zebra

zebra

16-01-2020 om 13:25

Emmawee

wat goed dat je al zo ver gekomen bent, succes met de 3e ronde!

Yessssss!!!!

Ik was vanochtend bij de huisarts, mijn bloeddruk was voor het eerst in jaren (echt in 7 of 8 jaar!) op een normale waarde van130/82, ik wist niet wat ik zag (en de assistente ook niet!) Wat vervelend is, ia dat mijn bloedsuiker en slechte cholesterol ieta omhoog zijn, ondanks het feit dat ik veel gezonder eet sinds afgelopen jaat, heb mijn voeding besproken en ze had er absoluut niets op aan te merken. Over 6 maanden weer prikken.
Op de sportschool was ik blij om te constateren dan mijn spiermassa is met 2 kg omhoog gegaan en mijn vetmassa met 4%. Ook bevat mijn lichaam meer vocht. Klinkt allemaal heel erg leuk, weet niet hoe "serieus" het allemaal is maar maakte me blij. Maar de bloeddruk, ja, dat was echt het goed nieuws van vandaag!
Sini

Karin

Karin

17-01-2020 om 18:27

Fijn

Fijn Sini, dat is goed nieuws! Volhouden zo )

Hier een forse buikgriep te pakken, hele nacht op en boven de pot gehangen,wel goed voor de lijn....

Bregje

Bregje

17-01-2020 om 18:37

hier ben ik weer

Sinilind, wat super van je bloedruk!

Hier ben ik ook nog bezig, momenteel zit ik op 12.50 kilo dat ik afgevallen ben sinds september en het gaat echt nog steeds heel erg goed. Mijn man doet nu ook mee met de app die we gebruiken om bij te houden wat we eten en hij is ook al 10 kilo kwijt.

Verder zorg ik ervoor dat ik 10.000 stappen per dag zet.

Ik ben nu van maat 44 naar maat 40 gegaan en van xl naar m!

Nog 8 kilo en dan heb ik een gezonde BMI!

Bregje

Dat is ook knap, 12,5 kg sinds september.
Ik geloof ook wel dat de oplossing het bewegen is, ik heb ook wat moeite moeten doen maar ben nu op een punt gekomen dat ik het mis als ik hrt niet doe, hebben jullie dat ook?
Sini

blik

blik

17-01-2020 om 19:32

Wat super jullie!

Sinilind wat fijn ook van de bloeddruk!

Hier nog niks afgevallen, maar ik vind mezelf wel al wat strakker LOL
Ondanks dat ik super beroerd slaap en nog veel klachten heb voel ik me ergens echt akelig goed.
Als dit zo blijft wil ik echt geen suiker meer!!

Hangkous

Hangkous

17-01-2020 om 20:01

Bijgekomen ipv afgevallen

Jullie gaan allemaal goed. Gefeliciteerd.

Mijn kerst schade was maar 300 g. Dat is inmiddels opgelopen tot ruim 1,5 kg.
Veel taartjes gehad in verband met verjaardagen, weinig gesport door mijn blessure en beetje ongezond gegeten.
Midden in de week de frituur aangehad voor een makkelijke hap toen de pubers met vol gegeten buiken uit school kwamen en man ineens niet mee at, voor mezelf rode kool en riblapjes maken had ik geen zin in.
Overigens hadden de pubers wel heel gezond gegeten. De 6e klassen hadden een project over straks goed voorbereid studeren. Dart hoorde een kookles bij. Eten en afwassen was na schooltijd.
Wie naar zijn bijbaan moest mocht weg als er vervanging voor eten en afwassen was gevonden.
Dochter had gekookt met haar vriendin en had haar broer geregeld om te eten en af te wassen voor haar vriendin. Half zes waren ze thuis woensdag en hoefden geen warm eten om 6 uur, wat ik ook eigenlijk wel snapte.

Manja

Manja

17-01-2020 om 20:29

Gaat nog steeds goed gelukkig

Was deze week 700 gram afgevallen. Nu 98 kilo. Begon dus bij 114 begin oktober.
Het voelt niet meer als een dieet ofzo. Ik ben op het punt gekomen dat gezonde en niet te veel eten in mijzelf is gaan zitten na 3 maand. Heb dit nog niet eerder meegemaakt. Kost totaal geen moeite. Heb al weken geen koekje chips drank oid gehad. Weet niet wat me overkomt want ik mis het niet meer.
Jee wat ben ik blij dat ik eindelijk de stap gezet heb om serieus iets te doen aan mijn overgewicht. Alleen het typen van deze zin is al een overwinning.

Hier niet

Ik beweeg echt te weinig. En bij alle lekkere dingen denk ik 'nou, eentje kan geen kwaad'. Nu doet mijn schouder ook ineens flink pijn door (waarschijnlijk) te veel muisgebruik.
Dit weekend maar even kijken of ik mezelf kan resetten in mijn hoofd.

Manja

Wat goed!

Bregje

Bregje

18-01-2020 om 08:01

Manja

Wow goed zeg! Hier beschouw ik het ook niet als dieet, maar een omzetting van eetpatroon en het bevalt mij heel erg goed. Ik heb ook geen behoefte meer om te snoepen. VOel me ze goed.

zebra

zebra

18-01-2020 om 10:37

hier gaat het wat minder

qua eten, toch best veel gezondigd de afgelopen week en morgen dan nog een brunch. Wel blijf ik regelmatig bewegen, al is het niet zo dat ik me verheug op het sporten zelf, het is echt alleen omdat ik weet dat het goed voor me is.
De hele maand januari tot en met half februari zitten vol met verjaardagen, etentjes ed.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

19-01-2020 om 09:43

Update

Afgelopen twee weken 2,5 kilo kwijt geraakt. En van mijn gezin het vriendelijke verzoek gekregen om niet meer van vrijdagavond tot zondag lunchtijd te vasten, ik word er te prikkelbaar van.
Vorige week heb ik vrijdag een warme lunch gehad en niet meer gegeten tot twee uur na de zumba les van zondagochtend. Dat was best pittig maar resulteerde in anderhalve kilo eraf. Deze week alleen zaterdag overdag gevast, kilo eraf.
Nou ja, ik ben goed begonnen. Nu maar vol zien te houden...

blik

blik

19-01-2020 om 10:28

hier

Go Manja!

Hier eindelijk iets eraf, de eerste kg, nog 7 te gaan!

Dikkie Dik, das wel lang, dan heb je dus bijna 48 uur gevast? Met niets of met sap of vet?
Had je er al ervaring mee? Opgebouwd?
Ik zou dit niet zomaar durven, vraag me ook af of het verantwoord is? Van zo lang vasten zou ik ook prikkelbaar worden
Tot nu toe nooit langer dan 16 uur gedaan, en sowieso op gevoel, op moment dat het niet meer goed voelt ga ik sowieso eten.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

19-01-2020 om 12:28

vasten

Gewoon drinken, dwz water en thee.
Ik heb nooit eerder echt gevast, wel eens maaltijden overgeslagen wegens te druk (of tijdens de verhuizing: ik kreeg geen hap door mijn keel van de stress). Anderhalve dag is inderdaad wat veel van het goede, sporten op zo'n lege maag is zwaar.
Vandaag heb ik toch gewoon ontbeten voordat ik ging, dat beviel een stuk beter.
In principe kunnen mensen makkelijk een dag of twee zonder eten, maar zijn wij het met drie maaltijden en het nodige aan tussendoortjes niet meer gewend. Ik ben gezond en kan wel tegen een stootje.

blik

blik

20-01-2020 om 00:02

Sliep je wel goed?

Ik durf langer vasten niet zo goed aan, ben altijd bang dat ik wakker ga liggen vd honger.
Ik slaap al niet zo best, en ook gewend geregeld 's nachts te eten door nachtdiensten.
Sporten op redelijk lege maag vond ik wel heel fijn. Maar na zo lang vasten is je maag wel erg leeg

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2020 om 01:19

Positieve berichten

Ik zie dat jullie goed bezig zijn. Dat kan ik niet zeggen. De discipline is ver te zoeken bij mij. Ik heb sinds vorige maand een mixer met mengkom en daar kun je verdraaid te gemakkelijk cakebeslag mee maken. Appelcake, heerlijk! Dus heb ik er een voor mijn verjaardag gebakken, om te trakteren ivm mijn verjaardag, een om te testen of met banaan ook lukt, gevulde speculaas, want ik had nog spijs liggen en oh ja, komende vrijdag ga ik weer trakteren, dus dat wordt weer bakken. Zaterdag gaan we uit eten.

Morgen lijkt het er op dat we zowaar het fitnessen weer op gaan pakken, het begin is er dus weer, vanaf 27 januari moet het over zijn met mijn slappe hap gedrag. Ik vind het echt waardeloos dat ik zo gemakkelijk toch weer de fout in blijk te gaan, dus ik voel nu ook wel dat ik de knop weer om moet zetten.

Hangkous

Hangkous

20-01-2020 om 07:27

#134

Succes Kaaskopje.
En kg e brengt niet de enige hoor. Ik zit óók in zo'n slappe hap fase en heb er een kilo bij.
Teveel taart en ander lekkers gehad na nieuwjaar.
Vandaag maar goed beginnen, hoop ik.

blik

blik

20-01-2020 om 12:55

omdraaien

Kaaskopje, kun je mixer niet aangrijpen om te focussen op lekkere nieuwe gezonde recepten?
Je kunt ook best gezond zoet gaan bakken natuurlijk, maar misschien niet het beste moment als je weer je patroon om wilt gooien.
Maar je kunt je bijv werpen op gezonde hartige taart bodems, pesto's, gezonde sausjes, soepen, smoothie, vega burgers.
Krijg er zin in
Mijn grootste vijand vaak is tijd, geen tijd om vaak en lang in keuken te staan, er zijn zoveel lekkere dingen te maken!

zebra

zebra

20-01-2020 om 13:14

jippie

nu 8 ons eraf (vorige week zaten er 6 ons terug bij) dus dat gaat toch weer de goede kant uit, ondanks de brunch van gisteren en al de andere dingen die ik gezondigd heb.

Denk niet dat ik het zou kunnen om zolang te vasten, ook voor mijn humeur niet overigens. Maar het kan wel fijn zijn om daardoor het eerste zetje weer te hebben om van daaruit verder te gaan.

Kaaskopje: ik heb een paar jaar geleden ook wel gezonde lekkere dingen gemaakt, kwarkbollen bijvoorbeeld. Zo kun je toch iets lekkers nemen zonder dat het gelijk weer slecht is voor je gewicht. Oja, pesto is ook erg lekker evenals smoothies.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

20-01-2020 om 14:47

Eerste zetje

Ik ben nu twee weken bezig en het ietwat overdreven vasten was voor mij het eerste zetje. Als er in het begin niets/weinig af gaat dan raak ik snel gedemotiveerd en dan komt er weinig van.
Gelukkig merk ik dat mijn broeken beter zitten (degene die te krap aan het worden waren) en sommige broeken wat aan de ruime kant worden. Dat motiveert heel erg.
Komende week houd ik het rustiger en is het zo'n 16 tot max 24 uur vasten.

Bij mij is het gevaarlijkste moment het einde van de middag. Ik ontbijt om 7 uur, lunch om 11.45, ga naar huis om 17.30 en kom daar zo tegen 19.15 aan (ik heb nogal wat reistijd). Als ik dan honger heb ga ik gegarandeerd onderweg voor de bijl. Ik lunch dus nu stevig en bezuinig qua calorieen op mijn avondeten.

Overigens zijn smoothies niet ideaal voor je lijn, fruit bevat behoorlijk wat suikers van nature, en als je ze met roomijs maakt zoals mijn dochter zijn het calorie-bommen.
Pesto is wel erg lekker, zeker als je verse kruiden over hebt.

Flavia

Flavia

20-01-2020 om 15:01

extra maaltijd

Kun je dan niet beter nog een kleine maaltijd of tussendoortje bewust in plannen voor de tijd tussen lunch en vlak voor je vertrek?

Hangkous

Hangkous

20-01-2020 om 15:14

Smoothie sowieso funest

Na kauwen op een appel en een sinaasappel heb ik wel een voldaan gevoel en heb even geen drang nog wat te eten.
Maak ik van een banaan en sinaasappel een smoothie dan slok ik die makelijk weg en voel mij niet gevuld, heb zo weer trek. Dan nog een appel weg kauwen stilt de trek wel maar dan heb ik drie stuks fruit op en dus meer calorieën.

Ergens in 2018 heb ik een paar dagen vloeibaar moeten eten en toen gemalen, ik had de hele dag trek. Pas toen ik weer vast mocht eten kon ik weer op de lijn letten.

Een smoothie voor de lekker kan prima een keer. Iedere dag een smoothie, omdat je denkt gezond bezig te zijn is jezelf voor de gek houden.

Pluis

Pluis

20-01-2020 om 15:17

Motivatie is hier ver te zoeken...

Het weekend verjaardag van oudste gevierd. Ik ga dan niet bezuinigen op taart of de pizza die we hebben gehaald, maar lekker genoten. Maar ja, het voorzichtige beginnetje dat er was is dus nu weer weg...

Ik heb last van een dip. En ik ben vanuit mijn jeugd gewend die weg te eten. Verder voor niks te porren, heb een chronisch gebrek aan energie/zin om dingen te ondernemen/fut om ook maar iets te doen. Het huishouden en mijn werk lijden er intussen onder. En ik baal er zelf vreselijk van en word daar dan dus weer chagrijnig en prikkelbaar van. Ik gooi het op de overgang, lusteloos en depressief (achtig) hoor je wel vaker. Maar geen idee wat ik eraan moet doen. Ja, een weekje in mijn eentje naar de zon met een stapel goede boeken, maar dat is praktisch en financieel niet haalbaar helaas.

Nou ja, vanavond maar weer braaf naar de sportschool, dat is zo ongeveer het enige dat ik nog netjes volhoud...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.