Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluis

Pluis

18-04-2020 om 20:27

Hier valt het mee

Ik ben niet echt aangekomen tot dusver. Wij proberen toch zo min mogelijk snoep en chips in huis te halen en gezond te koken. Verder ben ik gewoon aan het werk en hou ik het IF redelijk vol. Maar... intussen, met die langer wordende dagen en dat mooie weer vind ik het moeilijk om ‘s avonds netjes niks meer te eten/snacken. Dus verder afvallen is niet gelukt.
Maar... vandaag heb ik eindelijk een e-bike gekocht en ga dus vanaf maandag wat vaker fietsen naar mijn werk (25 km enkele reis). Niet dagelijks maar hopelijk wel eens per week. Man zit zonder opdracht thuis, dus die zorgt voor het eten, en er zijn geen clubjes, soort of hobby waar we rekening mee hoeven houden, dus het is nu niet erg als ik later thuis ben. Dat fietsen kost me namelijk een half uur extra reistijd, minstens. Ik moet dus ook eerder op, daar zie ik wel tegenop want ik ben geen ochtendmens 😜

bieb63

bieb63

19-04-2020 om 11:31

Klopt Alkes

Ik merk ook dat ik bij het thuiswerken veel minder beweeg. Die constante loopjes op m'n werk heb ik niet. Zoals, naar de printer lopen, even iets bij een collega in een andere kamer en vaak ook op een andere verdieping (trap) bespreken/vragen, koffie halen enz.

blik

blik

19-04-2020 om 13:55

En hier

blijft het wat moeizaam gaan allemaal omdat ik het flink druk heb. Veel werken, te druk om rustig te eten. Doe daardoor wel vaker ongewild aan IF..
Maar het bewuster oppakken ervan lukt niet, geen puf en energie voor.
Probeer steeds gezondere eten weer meer erin te krijgen, maar sinds partner stopte met keto is zijn motivatie weer flink gekelderd en komt hij ook weer vaker met producten thuis die ik liever niet eet. Op werk wordt enorm gesnoept

Ik mis fysio, voor mij een vast rustpunt om rustig aan de spieren te werken die ik steviger moet hebben om een beetje te kunnen functioneren.
Hier thuis lukt me dat bijna niet. Ik ga me nu toch weer voornemen het in te gaan plannen thuis en me vanaf morgen de ruimte te nemen, ook al is het zonder apparaten een stuk moeilijker.
Het is nu ook nooit meer rustig in wk (enige plek waar ik het kan doen) doordat kinderen daar altijd zijn.

zebra

zebra

19-04-2020 om 17:44

knudde

ik ben wel aan het werk maar krijg daar ook van alles zoals chocolade (gelukkig ligt er ook fruit) als dank voor de inzet. Vrijdag een ijsje gegeten toen ik klaar was met het werk en nog even op mijn gemak wilde zitten.
Extra bewegen zit er niet echt in, ik merk dat ik de sportschool daarvoor nodig heb.
En verder heb ik last van een ischias, vooral in de vroege ochtend veel pijn, in de loop van de dag gaat het best wel eigenlijk.

Hangkous

Hangkous

19-04-2020 om 20:07

Conditie is knudde gewicht is nog oké

Heb nu al 4 weken niet gesport en de conditie op peil houden met mijn ritjes supermarkt (800m per rit) zit er niet in.
Gewicht is nog wat het hoort te zijn. Vrees alleen wel dat er afname is van spieren en toename van vet.
Sinds vorige week heeft diy man met katrollen en een emmer grind wel een installatie gemaakt waarmee ik mijn benen kan trainen om minder pijn te hebben van mijn versleten heup.
Merk wel dat ik dat enorm moet opbouwen. Waar ook voor corona met gemak 3 sets van 45 keer heen en weer trok met 5 kg aan het apparaat haal ik nu 3 sets van 20 keer met maar 4 kg.
Train nu iedere dag om het op te bouwen, ben begonnen met 3 sets van 15 keer met iets meer dan 3 kg. Hele en halve bakstenen in een emmer en die halfjes zijn niet allemaal precies en halve baksteen .
Komende week weer een skype verjaardag, de jarige brengt gebak rond bij de familie en dan maken we zelf koffie en eten het gebakje op tijdens een skype gesprek.
Door Pasen en verjaardagen toch wel veel lekkers gegeten.

blik

blik

19-04-2020 om 23:13

Hoewel

vriend hier toch ook wel weer moeite doet gezonde gewoontes wat vast te houden.. Toch ook wel dus Hij had gister en vandaag heerlijk+erg verantwoord gekookt. En toen ik hem net vroeg naar zijn wensen voor komende week, omdat ik morgen boodschappen ga doen, gaf hij aan het liefst koolhydraatarm te eten zo veel mogelijk.
Daar word ik dan wel weer blij van, wie weet wordt het nog eens wat met hem
(en nu met de lock down geen etentjes buiten de deur, scheelt wel want dan zijn vooral zijn moeilijke punten)

Dochter is ook erg gezond bezig, zeker voor een puber. Voorheen ging ze in pauze van school vaker iets halen bij appie, dat valt nu weg. Ze maakt erg verantwoorde lunches klaar voor zichzelf nu, ook erg lekkere dingen. (veel avocado ed) Vandaag ging ze nog eens naar een supermarkt (al weken niet geweest) en ze kwam met lekker fruit thuis.

Het scheelt toch wel om in dezelfde vibe te zitten thuis, maakt het leuker en makkelijker.
Dochter doet ook flinke workouts en heb net een halve voor de helft meegedaan

Pluis

Pluis

23-04-2020 om 16:02

Ik ben zo blij

met mijn elektrische fiets! Ik ben nu al 2 keer met de fiets naar het werk geweest. Kost me een uurtje enkele reis. Het is heerlijk! Wat heb ik dat gemist de afgelopen jaren. Heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar kan me ook niet echt voorstellen dat het meteen iets op zou leveren. Ik ga het weekend ook weer even lekker skeeleren en veel wandelen met de hond. Misschien ook wel hardlopen, maar eigenlijk vind ik het daar nu te warm voor.

Hoe gaat het met jullie?

zebra

zebra

24-04-2020 om 10:49

Pluis

jij bent goed bezig zeg! Hier totaal geen zin om te sporten op eigen houtje. Al zal ik na de middag wel eens mijn neus buiten steken hoor. Ik merk dat ik echt wel de sportschool nodig heb als stok achter de deur.
Ik fiets wel naar het werk maar dat is nog geen 10 minuten per rit.

blik

blik

24-04-2020 om 18:33

Pluis!

Wat goed zeg!

Hier gaat het wel.
Ben voor mijn doen redelijk actief, afgelopen dagen zo'n 13000 stappen

Maar het is nog niet evenwichtig, ik doe te weinig broodnodige krachttraining, zeker nu zonder fysio.
En loop mezelf te veel voorbij door te veel te snel allerlei activiteiten te doen die slecht voor mijn klachten zijn. Vooral huishoudelijke klussen natuurlijk die sinds corona nog meer zijn toegenomen.
Emotioneel is hier de balans ook ver te zoeken!
Hoewel de lange wandelingen me echt goed doen.
En het snoepen heb ik ook al weer een hele poos gelaten.

Mijn partner geef ik op, heb de eerste lege chips zak alweer gevonden
Hij zoekt het maar uit!

Jo

Jo

24-04-2020 om 19:24

tip

pilates / yoga ring om arm en beenspieren te trainen.

Voor buiten heb ik een kickbike.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-04-2020 om 19:41

Beste Jo,

Hoe bevalt jou de kickbike? Is het een prettige manier van voortbewegen? Fijner dan fietsen? En hoe veilig is zo'n veredelde step?

Rode krullenbol

Jo

Jo

24-04-2020 om 20:12

Nog nooit heeft iemand mij met beste aangesproken op dit forum.
Ik bloos er van

Fietsen doe ik dagelijks.
Maar daarmee kan ik mijn bovenkamer niet legen.

Kickbiken gaat een stukje sneller en ben nog nooit op mijn bek gegaan.

Ik heb een (tweedehands) city kickbike en een (-tig hands) cross kickbike.
De laatste is door zijn veringen een stuk prettiger in gebruik.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-04-2020 om 21:16

"Oh dear"

Het was niet mijn bedoeling om je aan het blozen te brengen, hoor.

Bedankt voor het uitvoerige antwoord op mijn vragen. Ik was al wel benieuwd naar de kickbike naar aanleiding van het zo af en toe zien van enkele fraaie exemplaren ervan in het straatbeeld; zonder overigens de naam van dit voertuig te kennen. Bovendien koester ik bijzonder nostalgische herinneringen aan de tijd waarin wij als kind vrijwel dagelijks de step ter hand namen om wat blokjes om te gaan. Maar nu ik verneem dat je je er sneller mee kan verplaatsen dan met een fiets, ga ik me zeker nader in verdiepen in de vraag of ik er eveneens een zal aanschaffen! En wat een fijne bijkomstigheid dat ze ook al tweedehands te verkrijgen zijn.

Rode krullenbol

blik

blik

24-04-2020 om 23:56

Gebruik je niet maar 1 been vooral bij dat steppen, en worden je spieren niet heel onevenwichtig getraind dan??

Ik zelf moet vooral core doen, buik en rug. Vooral de spieren die ik niet graag train.

Jo

Jo

25-04-2020 om 09:03

Ze zijn te huur in R'dam.

Probeer eens uit.

Jo

Jo

25-04-2020 om 09:23

blik

Tijdens het steppen wissel je van been.

Misschien zou je het niet verwachten, maar het standbeen heeft het t zwaarst, dat gaat verzuren.

Ook tijdens het kickbiken worden de buik en rugspieren getraind.

Voor o.a. de core oefeningen mis ik echt mijn sportmaatjes. Ik ben meer van de battle, zoals (auqa) bootcamp.

Manja

Manja

26-04-2020 om 10:29

Hier ben ik weer!

Was nogal druk, werk in de zorg
Maaaar het gaat nog steeds wel goed. Ben nog wat afgevallen in deze tijd en sport ook wel door buiten. Gelukkig is het steeds heerlijk weer.
Ben nu 26 kilo kwijt sinds oktober. Van 114 naar 88 nu. Bmi ligt ruim onder de 30 nu!
Laatste weken gaat niet meer zo hard als in oktober maar voel me echt zo slank nu! Wil door tot 80 kilo nu. Dan is bmi nog niet helemaal 25 maar ik denk dat dat voor mij een mooi gewicht is. Eet nog steeds megagezond (volkoren, mager vlees, veel groente veel magere yoghurt enz, ong 1500 calorien nu) en houdt dit nog steeds zonder al te veel moeite vol. Heb nog steeds geen wijn gehad sinds okt. Ik had mijzelf een glaasje beloofd bij bmi 30 maar toen het zover was hoefde het voor mij niet.
Alle thuiswerkers en mensen met te weinig bezigheden overdag: succes en zet door.
Ben blij dat ik mij dagelijks richting ziekenhuis kan begeven.

zebra

zebra

26-04-2020 om 18:24

Manja

goed bezig dus! Je bent al flink wat afgevallen.

Hier ook nog steeds aan het werk, ook ziekenhuis trouwens, maar ik merk dat ik de discipline mis om daarna nog veel te bewegen of zelfs maar te wandelen of fietsen. Het zal fijn zijn als de sportschool weer open gaat, dan weer op de weegschaal.

Emmawee

Emmawee

26-04-2020 om 18:41

Complimenten Manja!

Echt knap dat je je nieuwe, gezonde leefstijl volhoudt in deze situatie. Het werken in het ziekenhuis zal daaraan mogelijk positief bijdragen, zoals je zegt, maar je had het natuurlijk ook als excuus kunnen aanwenden om je te 'mogen' vergrijpen aan allerlei troostvoer. Dat doe je niet en dat laat zien dat je serieus goed bezig bent.

Al ben je wel heel erg snel afgevallen (waarvan toch altijd wordt gezegd dat dat een risico is), het lijkt er wel op dat de knop echt om is bij jou. Inspirerend!

Wij wegen nu trouwens ongeveer evenveel. En mijn streefgewicht is ook 80, maar daarvoor moet ik echt weer verstandiger gaan doen. Terug naar het plan...

Eline

Eline

28-04-2020 om 16:47

Ketonen

[Verwijderd]

Eline

Eline

28-04-2020 om 16:47

Suikervrij

[Verwijderd]

Door de misleiding van Stevia kun je juist aankomen

https://www.ahealthylife.nl/stevia-sluipmoordenaar-of-reddende-engel/

"Hoewel stevia caloriearm is, denkt je lichaam na inname wel geconfronteerd te worden met suiker en anticipeert hierop door een stijging van de feelgood neurotransmitter serotonine te verwachten. Wordt stevia toegevoegd aan een middel dat van nature koolhydraten bevat, dan is dit niet zo’n probleem. Wanneer het gaat om frisdrank, kan je lichaam op het verkeerde been gezet worden en door een tekort aan suiker in de voeding een neurotransmitterdip krijgen. Een dip in de neurotransmitters vertaalt zich in een honger gevoel omdat je lichaam serotonine nodig heeft, waardoor je kunt gaan snaaien."

Pluis

Pluis

28-04-2020 om 17:25

Eline

Misschien moet je even de spelregels van dit forum lezen? Reclame mag niet, tenzij je ervoor betaalt. En als je echt alleen maar op persoonlijke titel mensen wil helpen lijkt het toch niet handig om op een openbaar forum je persoonlijke mailadres neer te zetten. Dus ik zou forumbeheer vragen om je bericht even te verwijderen.

Verder: je kan natuurlijk best beweren dat je neurobioloog van opleiding bent, maar a. dat kunnen wij niet checken en b. dat wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van afvallen...

blik

blik

29-04-2020 om 00:43

Manja!

Wow, wat fijn!!

Emmawee, ik meende dat uit onderzoek ook wel is gebleken dat op gewicht blijven na afvallen _altijd_ stervensmoeilijk is en maar weinigen lukt
En dat het dus niet uitmaakt _hoe_ iemand afvalt (snel danwel langsaam bijv)

Mooiste lijkt dus niet te dik worden. (oeps te laat)

Ik blijf wisselvallig tov partner zucht.
Hij zit toch wat 'anders dan anders' in elkaar en nu met corona dreiging zit zijn overgewicht me echt goed dwars. Hij weegt zich niet (duh) maar zit vast nog boven bmi 30 en heeft vooral veel vet op verkeerde plek.
Omdat hij zelf wel moet blijven werken en ik een vrij risicovol beroep heb heb ik momenteel het onheilspellende gevoel dat het meer de vraag is wanneer het goed mis gaat dan of.
Misschien wat overdreven (wie zal het zeggen) maar ik maak me echt zorgen.

Dus nu maar weer een laatste poging wagend het samen op te pakken. Lastig want hij lijkt het zelf ook wel echt te willen maar het lukt ergens dus niet.
Ik weet ook niet goed hoe het te organiseren nu want sinds de crisis werken we beiden meer en is het drukker dan ooit. (pubers ook thuis)
Maar het voelt ook wel weer als urgent nu. Ik ga dus maar weer proberen koolhydraatarm dieet voor hem te organiseren. Jammer ergens want we waren mooi op weg praktisch vleesloos, maar meer vlees lijkt voor hem makkelijker icm weinig koolhydraten.
En makkelijker voor mij, want én vegetarisch én koolhydraatarm vergt me nu te veel creativiteit omdat ik in beide keukens niet thuis ben.

Hij heeft me beloofd dat mocht het op deze manier het niet lukken hij er hulp bij gaat zoeken. Maar ik geloof er zelf niet zo in dat hulp bij hem gaat werken dus ik hoop echt dat we nu iets kunnen bereiken.

Pluis

Pluis

29-04-2020 om 10:28

Blik

Hier heeft man sinds een paar maanden een lifestylecoach. Via de huisarts. Vanwege een recente diagnose diabetes in combinatie met overgewicht. Het werkte tot de crisis prima! Hij was al 10 kg kwijt. Misschien is het ook iets voor jouw man?
Hier doen we overigens ook een poging te minderen met vlees. Ik vind het lastig, het is toch inderdaad een andere manier van denken (en van koken natuurlijk). Ik kom toch vaak uit op een salade, en daar krijg ik inmiddels klachten over van de kinderen . En ik heb ook lang niet altijd zin om dubbel te koken... Nu is bij ons man thuis en ik aan het werk, dus hij kookt nu. Vooral de Chinese keuken heeft zijn interesse. Veel verse groenten, kort geroerbakt, dus heel goed voor ons! Verder doen we allebei aan IF, had ik hier al eerder over geschreven. Ons eetpatroon zit dus wel redelijk goed. Maar nu moeten we meer gaan bewegen om nog verder af te vallen. En daar hebben we allebei moeite mee nu de sportscholen dicht zijn. We gaan deze week de zolder bruikbaar maken om daar wat oefeningen te doen samen. Ben benieuwd!

blik

blik

29-04-2020 om 13:23

Pluis

Het is hier een rommeltje geweest met eten laatste jaren
Nu houd ik erg van koken, zeker de laatste jaren, maar ben er (nog) niet goed in.
Tijd is ook mijn grootste vijand vaak, ik zou wel meer tijd eraan willen besteden maar is er vaak niet.
Eerst ben ik begonnen ons eten wat gezonder te maken omdat ik wilde afvallen. Dat was al een omslag en viel niet altijd goed in aarde bij puber, waarbij ik wat moest schipperen. Toen ging zij vegetarisch eten hetgeen ik echt toejuig maar voor mij nogal een verandering, was helemaal niet thuis in vegetarische keuken.
Dat begon goed te lopen en toen zijn we een beetje met IF begonnen, dat werkte voor mij heel fijn en voor partner redelijk maar echt afvallen deed hij er toch niet mee.
En toen hebben we geprobeerd een soort van keto dieet op te zetten, niet heel fanatiek maar het leek uitstekend bij partner te passen en hij was gemotiveerder dan ooit.
Maar keto is toch weer een heel andere stijl, vergt weer een hoop zoeken en ingewikkeld te combineren met vegetarisch eten van dochter.
Mezelf past het ook minder, ik eet liever minder vlees, suikerarm en met IF.
Maar omdat overgewicht van partner ernstig is en hardnekkig wilde ik daar toch op focussen, alleen kreeg ik het niet meer opgebracht met corona crisis.

Maar goed, nu toch maar weer besloten dan keto (niet super streng) te gaan proberen.
Ik maak al zo vaak verschillende potjes en opties, vind ik leuk maar vermoeiend en niet altijd te doen. Ik ga dat keto dus toch maar zelf ook wat volgen.
We hebben hier ook allemaal echt een heel verschillende smaak met eten.....
(en nee, natuurlijk hoeft niet iedereen het iedere dag lekker te vinden maar genieten van eten vind ik wel belangrijk en helpt bij volhouden dieet)

Ik eet ook niet altijd thuis (wisseldiensten) dus het is vaak wel een gepuzzel het allemaal wat in elkaar te passen.

Een coach of diëtist is wel de volgende stap als dit weer mislukt.
Maar gezien aard van man heb ik daar weinig vertrouwen in. Hij gaat graag zijn eigen gang

Mam is nu ook gemotiveerd thuis oefeningen te doen. Heeft al af en toe een heel klein beetje meegedaan met dochter. Maar een goede plek om te oefenen hebben we niet echt en ook hierin blijft tijd een spelbreker.
Maar we gaan toch proberen hier prioriteit aan te gaan geven.

zebra

zebra

11-05-2020 om 15:44

hier

nog steeds last van klachten, net bij de huisarts geweest en andere pijnstillers voorgeschreven gekregen. Mocht het na 3 weken niet verbeteren of zelfs slechter worden, dan een mri laten maken. Maar ik hoop uiteraard dat ik bij de groep mensen hoor bij wie dit soort klachten (ischias) uit zichzelf over gaan.
Ik kook wel gezond maar snaai enorm veel tussendoor, heb minder beweging dan anders, ook door de pijn uiteraard. Ik ben nog wel aan het werk maar dat gaat de ene dag beter dan de andere.

Hangkous

Hangkous

11-05-2020 om 16:25

Vervelend zebra

Maar misschien kan je binnenkort naar de fysio, die zijn sinds vandaag weer actief bij ons in het dorp.
Ik zou vandaag weer naar fysio- fit hebben gemogen ware het niet dat ik sinds gisteren keelpijn heb een bij inspanning moet hoesten dus ik mocht niet volgens de nu geldende maatregelen.
Kan dan ook niet wegen en weet niet wat corona lock-down mij aan kilo's heeft opgeleverd. Ik vrees wel minstens een kilo. Broeken zitten strak en ik heb ook best veel lekkere dingen gegeten. 2x een skype verjaardag gevierd een dochter is geslaagd voor vwo dus de pizza lijn gebeld.
Er wordt hier iedere dag met passie gekookt, weer hebben er nu de tijd voor, dus verse friet gemaakt 3x, zelf babi pangang gemaakt met alle toebehoren 2x en nog wat van die dingen die op de heupen blijven plakken.

Vanaf vandaag moet ik dus volgens protocol thuis blijven, ik heb gelukkig geen koorts. Morgen moet man dus mijn dinsdagse boodschappen ronde doen. Zit nu al een uur en lijstje te maken. Goed omschrijven wat ik wil hebben met merk en type erbij eventueel de inhoud ook nog.
Boodschappen is echt mijn taak man komt nooit in de supermarkt. Aan de kreet sambal heeft hij niet genoeg, daar zijn zoveel soorten, maten en merken van en omdat hij ook bijna nooit (oosters) kookt ziet hij het potje ook niet dus stand voor het vak gaat er bij hem geen lampje branden als hij de potjes ziet.

blik

blik

11-05-2020 om 21:16

Hier

Zebra, wat vervelend!
Ik ken het helaas, nu al jaren een aantal, inmiddels chronische verschillende klachten.
Wisselt wat in hevigheid, voor mij vooral continu bewaken van evenwicht (werk rust ontspanning belasting etc) en dat lukt me lang niet altijd.
De zin om flink te sporten (en dan echt wat explosiefs!) is al jaren onverminderd aanwezig.
Ik weet niet of dat ooit nog gaat lukken.
Nu betaal ik vaak al een hoge prijs als ik net wat te stevig wandel bijv.
Ik hoop dat je klachten snel weg zijn!

Ik mis ook fysio, eens kijken of ik dat weer kan opstarten.

Hangkous, gefeliciteerd met je dochter!
Ik moet altijd lachen om je discipline. Je slaat
alarm bij een kilo boven gewicht, de juiste manier natuurlijk maar onhaalbaar voor mij.
Hier ben ik stabiel (plus of minus 1 of 2 kg dan ) gebleven, zo'n 6 kg boven mijn streefgewicht.
Helemaal prima voor nu, ben er niet echt mee bezig, te druk. Heerlijk, al dat koken Hangkous! Lukt me nu dus echt heel slecht, daar tijd voor te vinden.
We houden het maar wat basic en simpel nu vaak, zeker omdat het vaak verschillende potjes voor iedereen zijn. Verschillende wensen, behoeftes, eettijden etc.
Man is begonnen met 'keto', ben benieuwd.
(ik noem het voor het gemak keto, maar hij doet het net zoals hij intermittent fasting deed: met de franse slag. Gelukkig ook maar, lijkt me persoonlijk gezonder. Hij doet puur dit dieet, omdat hij deze manier vooralsnog het fijnst vond. Volgens mij puur en alleen omdat hij nu een goed excuus voor zichzelf heeft weer vlees te eten!
Eigenlijk vind ik het zelf ook wel vrij rustgevend, te weten dat hij een (ongeveer dan) HEUS DIEET volgt. Dat is toch duidelijk en afgebakend.
Geen smoesjes nu, voor zover ze niet van toepassing zijn bij keto. Hoe verleidelijk ook, we kunnen nu niet even iets bestellen oid. En er is toch een zekere dwang, plicht, iets te maken van de maaltijd.
Maar hij kocht me dan wel weer bonbons voor moederdag, dat voelde weet dubbel!

Manja

Manja

12-05-2020 om 09:20

Blik

Het is toch al top als je in deze tijd stabiel blijft! En jammer dat sporten niet goed lukt. Ik sport met mijn lifestyle changing program ( hahaha zo heet het echt) ook maar 1 keer in de week. Wel heeel fanatiek, nog elke week spierpijn. Is in deze coronatijd wel gewoon doorgegaan, maar dan buiten. Dat was toegestaan, op afstand met personal trainer. Speciaal nagevraagd bij politie hier.
Kost wat, de personal trainer en het advies. Maar ik ben zo blij met het resultaat dat ik het er wel voor over heb. Levert namelijk uiteindelijk veel op.
Het gaat niet meer zo hard als eerst, nu 87,3 kilo. Per week nu een paar ons. Maar het gaat nog steeds naar beneden. Kijk bijna dagelijks naar het grafiekje dat wordt bij gehouden en dan ben ik als een kind zo blij met een lijn naar beneden van 114 naar 87!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.