Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Pirata

Pirata

08-05-2019 om 13:17

weegschaal

Geweldig, blijkt mijn weegschaal niet te kloppen....
Het ding geeft 2,5 kilo teveel aan. Ik had me elders gewogen en niet te geloven, wat was ik opeens licht.
En die weegschaal klopte wel, want mijn zoon woog zich ook en die had daar hetzelfde gewicht als toen hij zich bij een vriendje had gewogen.
Ik vond mezelf al zo zwaar terwijl ik mezelf er niet zo uit vond zien (pakt nog een gevulde koek).

blik

blik

08-05-2019 om 14:19

Wat een

ontzettend leuk nieuws Pirata!
Daar mag je wel een gevulde koek op eten!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2019 om 14:58

Oh heerlijk!

Dit voelt alsof je zomaar 2 1/2 kilo in de min cadeau hebt gekregen. Nou, zo zit het ook eens mee

Hangkous

Hangkous

08-05-2019 om 19:55

Zuinigheid met vlijt

Lekker Pirata zo'n meevaller!
Ik heb vorige week materiaal gekocht voor een vest. Lekker in tijden van opvliegers, kan aan en uit.
Zegt mijn moeder gisteren: goh je kan dat blauwe tuniek (dat is te groot geworden nu er 10 kg af is.) toch uithalen en daar een vest van breien?
Ik heb het tuniek 3 jaar gedragen en voor thuis kan het nog wel.

Hongergevoel terugdraaien

Ik zie dit topic met gemengde gevoelens voorbij komen.
Voordat m'n zoon ziek werd, had ik een goed eetpatroon en ging ik regelmatig naar fitness. Voor fitness had ik geen tijd (ik wilde vooral thuis zijn) en van stress ga ik veel eten, dus ben ik in drie maanden drie kilo aangekomen. Nu is de stress weer voorbij en probeer weer normaal te gaan eten, maar dat valt niet mee.
Ik heb fitness weer opgepakt, met wegen en meten erbij, hopelijk is dat een stok achter de deur. Gek genoeg was mijn conditie er wel op vooruit gegaan en mijn spiermassa naar verhouding niet afgenomen.

Paddington

Paddington

10-05-2019 om 08:47

Zo weer een kilo minder

Nu staat de teller op 22 kg minder dan februari vorig jaar....

Vanmorgen kwam ik een shirt tegen die ik 1,5 jaar geleden online had gekocht en nog niet had gedragen omdat ik eruit zag als een worst... Nu heb ik hem aan en zit het shirtje prima met wat ruimte over.

Komend weekend ga ik mijn broeken maar eens vermaken. Ik heb geen broek meer die 'normaal' blijft hangen. Af en toe koop ik wel een kledingstuk, maar ik heb niet de financiele ruimte om mijn hele garderobe te vervangen. Gelukkig heb ik een goede naaimachine en ben ik graag creatief met stof.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2019 om 08:57

Paddington

22 kilo, wat heerlijk! Welke maat heb je nu? Ik zit zelf met het probleem dat ik op zich nu weer slank ben. Het vooraanzicht ziet eruit om door een ringetje te halen, maar dan... als ik opzij ga staan... dan bolt daar nog steeds een buik op. Mijn man zegt heel aardig 'wat wil je nu, dat mag op deze leeftijd', maar die boodschap stelt me niet gerust. Ik kan door die bult nog steeds niet alles dragen. Zoals een jurk die licht getailleerd is of een wat strakker shirt. Er is ook echt afslank'schade' op mijn buik te zien. Teveel vel. Dat weg laten halen is me al ontraden, dus ik moet het ermee doen. Maar dat vind ik dus een tegenvaller. Ik ben nu enorm aan de klus in de tuin en ik voelde van de week spieren die ik bij fitness kennelijk nog niet had aangesproken, dus wie weet helpt dat.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2019 om 09:02

MoederMop

Ja, ik snap dat dit draadje dan confronterend is. Ik snap ook dat je veel thuis wilde blijven. Maar als ik jou was, zou ik in de toekomst, mocht je nog eens ergens stress van hebben, tóch gaan. Je zult merken dat je stress na afloop verminderd is. Helaas komt dat wel weer terug als de oorzaak nog niet weg is, maar het is toch even lekker. Ik heb inmiddels meerdere malen gemerkt dat ik er baat bij heb gehad. Het is een uitlaatklep.

Bij fitness...

Bij fitness was ik in die periode niet op mijn gemak.
Ik denk dat als ik stress heb een andere sport moet doen dan ik normaal doe. Aan de gewichten hangen, op de loopband of buiten op de fiets, het geeft zat tijd om te denken en te piekeren. En dat laatste is nog verkeersgevaarlijk ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2019 om 13:36

MoederMop

Ja, denken uitzetten op de loopband lukt niet, dat is waar. Omdat ik sowieso verkeersgevaarlijk ben op de fiets is het voor mij dan wel weer logisch om dat bij fitness te doen. Dat ik mijn gedachten dan veilig de vrije loop kan geven, is meegenomen. Ik probeer dat zo positief mogelijk te houden. Gesnik op de loopband is ook zo wat .

Waar ik met stress last van heb, is dat ik benauwder wordt. Ik heb astma en stress helpt niet echt om de longen ruim baan te geven. Ik begin met het gevoel van 'o jee, hoe moet dat wat worden?' en na afloop kan ik dan constateren dat het toch gelukt is. Dus ik begin maar gewoon en zie wel waar het schip strandt.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2019 om 13:41

Oh en MoederMop erg o.t.

mijn dochter heeft een laterale cyste, dus de zorgen zijn hier gelukkig voorbij. Het vocht zat als één geheel in de 'bult', was het iets ergers geweest, dan waren het cellen geweest en niet één vochtbel. Klinkt onsmakelijk, maar dat was het kennelijk ook wel een beetje .

Tineke van Gaal

Tineke van Gaal

10-05-2019 om 14:08

Kaaskopje

Gelukkig. Hele opluchting

Kaaskopje, gelukkig maar!

Poe, zul je zien dat door mijn draadje jij "voor niks" bang was... Maar dat is een hele opluchting! Moet ze nog behandeld worden ervoor?

Gesnik op de loopband - bij mijn sportschool kan je ondertussen tv kijken en dr Pol stond op met een héééél zielig hondje, en daar liep ik, op de loopband, de tranen over mijn wangen. Ik hoop dat iedereen dacht dat ik ondertussen zweet van mijn gezicht zat te deppen!

Dikkie Dik

Dikkie Dik

10-05-2019 om 20:57

Hier ruim 5 kg

Ten opzichte van vorig jaar herfst ben ik ruim 5 kg af gevallen. Nu nog 5 kg te gaan voordat ik op mijn streefgewicht zit, zo'n 8 kg voordat ik op ideaal zit maar dat hoef ik van mezelf niet te halen.
Pffft, het was een pittig half jaar met kinderen die niet lekker in hun vel zaten, een verhuizing en geen klik tussen kinderen en hun psycholoog met alle gedoe en voorgestelde labels van dien. En van stress ga ik eten...

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2019 om 02:03

MoederMop

Ik werd niet zo zeer ongerust door jouw draadje, maar wel ongeruster, want het leek er veel op en ik denk dat de artsen dat ook vonden. Ik moet nog horen of ze nu ook gaan opereren, of het toch weer even afwachten. Het is een serieuze ingreep als het nodig is.

Als ik geen handdoek in de buurt zou hebben, zouden er om mij heen ook zweetdruppels neervallen, haha, dus ach... een druppeltje meer of minder... Ja dat zo'n filmpje dan toch wat losmaakt, hè? Het moest er kennelijk uit, dus ik zou daar maar niet verder over in zitten.

Het is inderdaad een opluchting Tineke!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2019 om 02:10

Ideale gewicht

Ik las laatst ergens dat mijn ideale gewicht 68 kilo zou zijn en dat vond ik toch wel een wat doorgeslagen getal hoor. Ik zit momenteel echt op een moeilijk punt. Denk ik, yes.. ik zit onder de 74, is het de volgende dag er weer boven en dat gaat nu al heel lang zo. Ik zou minder kunnen eten, maar ik heb nu echt het gevoel dat ik dat niet moet doen. Heb ik honger, dan geef ik daar toch maar aan toe. Ik heb mijn krachten nodig voor in de tuin . Morgen ga ik redelijk vroeg van huis en dan neem ik toch maar een klein yoghurtje om iets in mijn maag te hebben. Ik moet bij elkaar zeker een uur lopen in de ochtend, dus dat loop ik er wel weer af.

Pluis

Pluis

11-05-2019 om 11:14

Kaaskopje

Ach, het leven is zelden ideaal, toch? Je bent al heel wat kilo’s kwijt, dat is positief. En die 6 kilo extra, mwoh, ik zou het lekker zo laten. Je bent fysiek bezig, je kweekt spieren en die zijn zwaar. Zou zomaar een rol kunnen spelen bij het niet verder afvallen. Of misschien moet je lijf even ‘stabiliseren’ en gaat het over een paar maanden weer wel. Je mag gewoon genieten van je nieuwe lijf, ook al is het dan miss niet ‘ideaal’.

Hier gaf de weegschaal vanochtend 71,5 aan, blij mee! Van de week zat ik ineens weer ruim boven de 72 zonder dat ik iets uitbundigs had gedaan of gegeten. Dat was balen. Het zal wel iets met hormonen te maken hebben. Vanochtend lekker buiten een uur bootcamp gedaan. Maar dat is ter compensatie van een familiefeest vanmiddag en een strandfeest vanavond 🤪.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2019 om 02:27

Pluis

Oh ik geniet er ook wel van, maar die buik zit me wel dwars .

bieb63

bieb63

12-05-2019 om 11:56

Kaaskopje

Op 'onze' leeftijd heeft veel afvallen wel wat nadeeltjes. O.a. die buik die nooit helemaal weggaat én het overtollige vel. Dan train je er ook nooit meer af. Helemaal mooi gaat dat echt niet meer worden. Ik denk ook dat je het zo moet laten, want als je naar die 68 gaat, dan ga je dat wrs op een 'negatieve' manier in je gezicht zien, dan gaat het hangen en meer plooien...

Klopt

Het is kiezen tussen rimpels of zwembandjes ...

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2019 om 14:41

Haha

Nou, dan is de keus simpel: rimpels. Zolang die maar op mijn buik zitten is het niet erg. In mijn gezicht valt het nog mee.

Emmawee

Emmawee

18-05-2019 om 12:02

Challenges

Het gaat nog steeds heel langzaam. Maar toch. Het blijft gaan. De weegschaal blijft steeds vaker op of onder de 83 hangen. Misschien dat ik in augustus wel op mijn streefgewicht van 80 kilo kan zitten. Misschien wel eerder.

Ik heb me ingeschreven voor de "Cut the Crap-challenge" op https://liefzijnvoormezelf.nl/
Die begint morgen.

Marloes van Optima Vita begint woensdag met een challenge "fit de zomer in".
Ik noem het maar even.Misschien zijn er meer mensen geïnteresseerd?

Zo'n challenge met een vrolijke mevrouw kan gewoon best wel motiverend werken. En de aandacht weer op scherp zetten. We gaan het zien.

En ja, overtollig vel. Het is wel jammer van het harde werken en ik geloof dat ik er ook van zou balen. Maar aan de andere kant, gezond is inderdaad belangrijker dan mooi. De huid lijkt zich bij mij nog redelijk op zijn plek terug te trekken tot nu toe.

zebra

zebra

19-05-2019 om 11:15

gewicht

onbekend maar ik voel aan mijn kleren dat ik aangekomen ben. Ik streef er nu naar om meer water te drinken, zo min mogelijk (liefst niet) te snoepen en gezond te eten. Sporten doe ik niet maar wil ik later weer oppakken. Destijds vond ik spinning en de groepsles krachttraining leuk maar door een scheurtje in mijn meniscus durf ik dat nu nog niet aan. De komende periode werk ik extra doordat een collega een tijd uit de running is dus dan al wat meer beweging.

aleid

aleid

19-05-2019 om 12:07

-4kg

En nog 20 te gaan...
Ik eet koolhydraatarm.
Ben daar eerder 12 kg mee afgevallen. Was een levenswijze geworden. Dacht ik. Toen overleed m'n partner. Anderhalf jaar gegeten wat los en vast zat in het kader van niet teveel van me zelf vragen. Tot ik me realiseerde dat dat slecht voor mezelf zorgen was. Knop om. En het gaat weer! Trots!

Emmawee

Emmawee

19-05-2019 om 14:33

Aleid

Wat enorm verdrietig voor je. Goed van je dat je niet te streng voor jezelf bent geweest en nog beter van je dat je nu weer voor jezelf gaat zorgen. Mooi om het zo te benaderen.

blik

blik

19-05-2019 om 17:43

Wat een verdriet

in dit draadje allemaal....
Vast geen toeval.
Sterkte allemaal!
Hier gaat het nog niet zo super. Ik gooi mezelf vol met gezond eten maar blijf toch ook regelmatig voor de bijl gaan met snoepen. Te veel aanbod
Vandaag weer een baksel van dochter en dit x heb ik het niet weerstaan. Mmhh.
Door fysieke klachten kan ik heel veel minder bewegen nu en dat helpt ook niet.
Even kijken dus waar het naar toe gaat.
Wel skip ik hier en daar de koolhydraten uit een maaltijd en dat zijn iig goede stappen. (lang bijna niet gedaan)
We komen er wel, maar het gaat wel langsaam nu!

Emmawee

Emmawee

19-05-2019 om 21:48

Cut the Crap Challenge

Ik weet niet hoe het uitpakt, maar de eerste "masterclass" heeft mijn interesse wel gewekt.
De cursus begint elke week op zondag, dus wie interesse heeft, je kunt je aanmelden. Het kost niks. Ze maakt natuurlijk wel reclame voor haar workshop. Ze benadert het hele (vr)eten-diëten-verhaal vanuit de psychologie die erachter zit en dat kan toch weer verhelderend werken.

De komende 10 dagen moet ik elke vorm van dieet of eetregels loslaten en ik 'mag' mezelf ook niet wegen. Verder krijg ik elke ochtend een e-mail.

Nou, ik ga ervoor en misschien zal ik jullie een keer bijpraten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2019 om 01:54

Aleid

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na zo'n groot verlies in een andere stand stond. Des te knapper dat je de knop weer hebt weten om te zetten en dat het wat je gewicht betreft de goede kant op gaat. Succes en sterkte.

Emmawee

Emmawee

20-05-2019 om 07:28

Kromme zin

Iedereen snapt natuurlijk wel wat ik bedoel... maar oei wat een kromme zin schreef ik daar. Ik heb herstelbehoefte:

De cursus begint elke week op zondag, dus wie interesse heeft kan zich aanmelden.

Ik wilde nog even toevoegen dat Rose (is niet dezelfde als die van Sterke Vrouwen Sporten) zich vooral richt op jojo'ers. Ik herken me daar niet direct in, maar in delen van het verhaal wel. Ik ga wel zien wat het me brengt.

Fijne dag allemaal!

Paddington

Paddington

20-05-2019 om 08:44

Maten

Ik ben van maat 50 naar 44 gegaan. Natuurlijk moet er nog veel meer vanaf. Eerst wil ik een grote mijlpaal halen: onder de 100 kg.... Ik zit daar nu nog 4 kg boven.

Wel merk ik dat ik er anders mee omga. Vroeger had ik het rare idee dat als ik iets at wat 'slecht' voor mij was, ik mijn hele dieet had verpest. Daardoor krijg je ook dat alle dingen die niet zo goed voor je zijn, veel belangrijker. Nu heb ik daar helemaal geen last van. Zo heb ik gisteren een stukje boterkoek gegeten. Ik at het op en ik merkte dat ik het wel aardig vond. Niet zo 'super lekker' als vroeger.

Vandaag gewoon weer lekker mijn yoghurt mee voor de lunch en vanavond lekker kipfilet met roerbakgroente.

Wegen doe ik regelmatig. Ik weet dat mijn gewicht sowieso fluctueert, dus daar hou ik rekening mee. Zolang ik gemiddeld genomen omlaag schommel vind ik het goed. De dagen die 'zwaarder' uitvallen dan ik hoopte zijn voor mij weer een goede reden om weer even mij bewust te worden dat alles wat ik in mijn mond steek een keuze is. Sommige dingen zijn makkelijker te weerstaan dan andere. Bijvoorbeeld gisteren. We hadden een wedstrijddag met ons team. Iedereen neemt dan wel wat lekker mee. De stroopwafels kon ik weerstaan, de dropjes en zelfs de chocolade. Alleen de boterkoek niet. Uiteindelijk was het stukje wel lekker, maar eigenlijk niet lekker genoeg. Toch vond ik het best lastig om later niet nog een stukje te pakken, raar hoe zoiets toch aan je kan blijven trekken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.