Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 09:02

Sport

Mijn vaste sportdag gingen maandag verloren door Pinksteren, dus ga ik vandaag. Zo werk ik meteen wat wachttijd weg (voor de examenuitslag vanmiddag).

Kijk, nu heb ik het hier opgeschreven en dan is de kans dat ik straks ook echt op de fiets zit, weer wat groter. Zo werkt het zo'n draadje voor mij.

bieb63

bieb63

12-06-2019 om 09:14

Bolletje

Ik doe/deed het eigenlijk ook net als jij. Minder snoepen, minder vaak calorienbommen als bijv. lasagne, en áls ik dat at, gewoon een bescheiden portie. Wat ik eigenlijk wil en doe is me niet alles ontzeggen wat ik lekker vind, maar bewuster eten en ermee omgaan. Dus als ik een keer een stuk gebak at bijv. bij een verjaardag om 11 uur, dan gewoon niet lunchen en om schreeuwhonger halverwege de middag te voorkomen, dán 1 boterham te eten ofzo. Ik had dan die dag wel iets ongezonds gegeten: gebak, maar uiteindelijk de calorieën binnen de perken gehouden. En 1x in de week lunch ik met een vriendin. Dat wilde/wil ik gewoon blijven doen en niet gaan miezeren met die lunch (ook niet overdreven volvreten natuurlijk). Om die dag dan weer de calorieën een beetje te beperken, ontbeet ik niet, dus overall waren de totaal calorieën op die dag binnen de perken. Bij mij werkt dat prima. Ik hoef niet altijd en eeuwig moeilijk te doen en me alles te ontzeggen, maar hou er rekening mee als ik op een dag om e.o.a. reden iets minder gezonds/calorierijks eet.

karin

karin

12-06-2019 om 10:56

bolletje

Ik herken juist wel veel van hoe jij het doet. Ik eet van alles ook minder en ik snoep en snaai al ruim anderhalf jaar helemaal niet meer.
Ik had nooit gedacht dat ik het vol zou houden en dacht zeker niet zo ver vooruit, maar het is een nieuwe gewoonte geworden.
Het is wel mijn bedoeling dat ik als ik op mijn streefgewicht zit weer binnen een kleine marge weet wat lekkers mag af en toe, maar zeker niet meer en en en....
Ik kom van een bmi van 32 ofzo en zit nu op 28 dus nog een kilo of 12 te gaan zucht..
Helaas sta ik al een maand of zes stil, niets erbij en niets eraf en ik weet niet goed hoe ik dit moet doorbreken.
Dus hou vol bolletje! Herkenbaar!

Hangkous

Hangkous

12-06-2019 om 11:07

Bolletje voel je welkom hier

De verhalen (zoals mijn verhaal over de zemelen) geven je soms ook inzicht. Het opent je ogen voor een blinde vlek, iets in je eigen gedrag wat je niet ziet maar ineens wel als een ander het opschrijft.
Volgens de BMI berekeningen hoef ik niet meer af te vallen, zit op 22 nu maar 2 jaar geleden zat ik op 26nogwat. Deel 2 en nu deel 3 hebben mij gesteund en soms ook de ogen geopend.
Ik ben heel erg van het principe van alles de helft en dat doe ik dus ook als het kan. Ik vind light producten persoonlijk echt niet lekker, eet liever een halve plak 48+ kaas dan een hele plak 20+kaas.

In deel 2 of dit deel (krijg het zo snel niet gevonden) werd door iemand getikt dat er een advies was gegeven door een diëtist om voortaan halve porties van toetjes te nemen en dat dat advies eigenlijk weinig aanhaalde, omdat in dat gezin de toetjesschaaltjes wel heel groot waren.
💡Toen ben ik mijn schaaltje van de yoghurt eens gaan nameten en ook mijn favoriete frisglazen. Toetje schaaltjes kwamen aardig overeen met een standaardportie, mijn frisglazen waren best wel bovenmaats. Meedoen met een half glas sinas, aangevuld met water zette eigenlijk nauwelijks zoden aan de dijk. Een standaardglas is 200 ml, mijn glas was 350 ml. Als ik dacht een halve te nemen zat ik aan 175 ml.
Gewoon door hier te lezen en mee te schrijven had ik een flinke eye-opener te pakken.
Voor zulke dingen maakt het niet uit of je 20 kilo kwijt moet of maar 5, ze zijn nuttig.

Ik zit inmiddels onder mijn streefgewicht van 2 jaar geleden maar merk dat als ik het even laat vieren er zo 1 of 2 kilo bij zit en dat wil ik niet. Ik wil mijn nieuwe garderobe blijven passen en ook voor mijn versleten heup is dit een prima gewicht. Daarom doe ik nog steeds mee hier, hoewel ik mij heel goed realiseer dat mijn "paniek" over een kilo aangekomen voor een ander op echt zeuren lijkt.
Mijn vrijdagse sportmaatjes gaan net als ik iedere week op de weegschaal en de dame die nog 30 kg kwijt moet om haar knieën te ontlasten wilde eerst de handdoek in de ring gooien toen ik mijn streefgewicht had behaald maar gaat nu toch door. In het begin was zij steeds winnaar van de week, stoppen met wijntjes en ander lekkers werkte heel goed bij haar. Daarna was ik steeds winnaar van de week, en nu zij weer, omdat er bij mij niks meer af hoeft.
Dat "wedstrijdelement" werkte voor ons tweetjes heel goed om echt iedere week te proberen de winnaar te zijn. De andere 2 dames wegen mee, omdat ze niet dikker willen worden maar ook niet willen lijnen. We zijn nu 80+ en iets te dik, het is wel best! is hun motto.

blik

blik

12-06-2019 om 12:20

Pirata

Ik vind het super moeilijk om niet (veeel!) te eten als ik stil zit. Zo lang ik druk bezig ben heb ik geen problemen met niet eten.
Maar ik ga er toch eens over nadenken Misschien weer een of andere vorm van vasten idd, al is het maar minimaal, is alweer lang geleden hier.

Pirata

Pirata

12-06-2019 om 12:33

Uit eten

Nu moet ik toch uit eten vanavond 🤣🤣🤣🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱👨‍🎓

Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 12:36

Jaaaa lekker Pirata!

En ga daar geweldig van genieten!

Hangkous

Hangkous

12-06-2019 om 12:37

Gefeliciteerd Pirata

Een geslaagd kind?
Fijn hoir en vergeet niet te genieten van dat etentje

Pirata

Pirata

12-06-2019 om 12:52

Haha

Ja, geslaagd!
Maar hij wil niet uit eten. Pizza bestellen moet het worden van hem. 🤣🍕🍕🍕

blik

blik

12-06-2019 om 18:46

Uiteraard pizza

Gefeliciteerd Pirata!!!

Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 19:21

Hier ook pizza

Om dezelfde reden.

Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 21:01

En twee stukken aardbeienvlaai...

En dat terwijl ik vanmorgen bij het sporten zo blij was met m'n 83 kilo!
Maar goed, dit moest even.

Pirata

Pirata

12-06-2019 om 21:04

En hier

Ben&jerry's. En bubbelwijn.

Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 21:10

Hahaha

Lekker motiverend zo in dit draadje.
Morgen weer normaal doen, maar man wat is het toch lekker om zoiets te vieren met het trio Zoet, Zout en Vet. Oh én hun vriendje Lui.

Pirata

Pirata

12-06-2019 om 21:16

Haha

Kunnen een tijdelijk draadje "mijn uitspattingen wegens slagen" starten? 😄🍕🍟🍰🍾

Emmawee

Emmawee

12-06-2019 om 21:56

Kind is op stap

Ik gedraag me weer netjes. Kopje thee... stukje fruit.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2019 om 01:16

Emmawee en Pirata

Ook in dit draadje gefeliciteerd

Emmawee

Emmawee

13-06-2019 om 08:24

Haha

Dank je Kaaskopje, ik laat het me lekker aanleunen.

Pirata

Pirata

13-06-2019 om 08:27

Ja dank

En ik ga mijn leven nu weer (even) beteren. Moet wel, ik heb een high tea vanmiddag.... 😏

blik

blik

13-06-2019 om 08:41

Emmawee

Ook gefeliciteerd voor jullie!!

aleid

aleid

16-06-2019 om 20:49

weer 3 kg eraf!

Ik schreef eerder na een verdrietige periode weer begonnen te zijn met afvallen. Even melden dat er weer 3 kg af zijn. 7kg in een kleine 2 maanden. En door! Vanavond shoarmawrap (wrap van ijsbergsla) met zelfgemaakte knoflooksaus, tomaatjes en komkommer gegeten. Heerlijk! Voelt als ongezond, maar is het toch niet heel erg. En de energie blijft toenemen. Das ook fijn.

Bolletje

Bolletje

16-06-2019 om 21:57

Misschien, Aleid

...misschien is dat een beetje te snel van het goede. Dat schijnt wel vrij onverstandig te zijn. Op het moment dat je op een dag wel tevreden bent, ga je waarschijnlijk ook grotendeels weer als vroeger eten en dan komt het er ook weer bij.

Zelf ben ik ook wel redelijk tevreden. Ik vind mijzelf helaas nog wel erg lelijk, maar de lijn naar beneden is er nog steeds. Die mexicaanse wraps van vandaag, door mijn man goed gevuld en in een flinke laag olie gebakken, was misschien wat veel van het goede. Ik ben wel benieuwd naar wat de weegschaal morgen zegt.

blik

blik

16-06-2019 om 23:54

Yeah

Al bijna 2 weken niet gesnoept, ik vind het een mega prestatie dit keer, mmh, niet zo goed he
Karin, jij al 1,5 jaar, poeh... (en dan niet afvallen, wat frustrerend!)

Ik heb de afgelopen jaren wel vaker periodes niet gesnoept, weet eigenlijk niet hoe lang aan één stuk, weet wel dat het snel wende, iets dat me nu dus echt slecht af gaat.
Misschien omdat ik andere keren wat strenger en bewuster ook at verder, beperkt koolhydraten en goed letten op toegevoegde suikers.
Nu doe ik dat allemaal wat minder. Ik ben al blij dat ik iedere dag een warme maaltijd op tafel heb. Te weinig tijd, energie, zin en mobiliteit.
En dan plan ik niet optimaal en blijf ik met eten zitten dat weer op moet bijv waardoor er weer geen ruimte is voor een echt gezonde of koolhydraatarme maaltijd.

Maar het komt wel weer, ben al super blij dat ik niet snoep en wil dat vasthouden.

Gewicht gaat nu gestaag omhoog maar ook dat gaat wel weer naar beneden.

Wel heel leuk dat partner echt z'n best doet nu het wat gezonder te maken. Maakt vaker ook flink wat rauwkost bij de maaltijd. Ik weet nog niet of hij het voor mij doet of voor zichzelf, maar maakt niet uit!

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2019 om 01:03

Glorie momentje

Eergister was ik meer dan 30 kilo lichter dan in april 2017. 10 kilo lichter dan ik in het begin dacht te zullen bereiken, ik vond op dat moment 83 kilo al een hele kunst. Toen 105 met kleren aan. Eergister 72,9 zonder. Vanaf nu wordt het weer een tijd jojo'en rond dit gewicht, tot mijn gewicht opeens toch weer een kilo lager is en blijft, zo gaat het steeds. Maar dus toch even een hoeraatje voor deze mijlpaal .

Pirata

Pirata

17-06-2019 om 06:32

30!!!!

Inderdaad: hoera! 🥇🏆

aleid

aleid

17-06-2019 om 08:07

#bolletje

Een tiid voor de heel verdrietige periode ben ik ook afgevallen met koolhydraatarm eten en daarna op gewicht gebleven door goed op m'n voeding te blijven letten. Het kan dus wel. Nu zit het tempo er inderdaad nog flink in. Dat zal af gaan nemen, maar dat hindert niet. Succes met ieders strijd om de kilo's en vier de mijlpalen!

blik

blik

17-06-2019 om 09:37

Kaaskopje

Leuk!

Pirata

Pirata

19-06-2019 om 11:09

Weer goed op weg

Nu de derde vastendag in 3 weken en dat scheelt gewoon al moeiteloos een kilo (kun je direct zien aan mijn bovenbenen).
En het vasten is zo gemakkelijk, tenminste tot een uur of 5 in de middag.
Vorige week na het vasten direct pizza gegeten wegens slagen, en zelfs dat kan kennelijk. En de volgende dag een high tea.
Leve het af en toe vasten dus. Ik doe het natuurlijk alleen op dagen dat ik me goed voel om het te doen, want je moet er wel voor gáán. Van der week was ik bv. kapot, dan doe ik het zeker niet. Toen heb ik juist extra gegeten om te herstellen.

blik

blik

19-06-2019 om 15:41

Leuk Pirata

Omdat ik niet fit ben vast ik nu ook niet echt, maar wel soms wat op gevoel. Meer op gevoel letten qua eten heb ik ook echt van vasten geleerd, daar ben ik blij mee.

Vandaag bijv nog niets gegeten en vandaag lukt dat prima. Voor vanavond gezonde koolhydraatarme maaltijd gepland en verder zie ik wel.

Pirata

Pirata

19-06-2019 om 17:31

Blik

Eet je dan echt niks? Ik heb het tot 13:00 gered op koffie met melk. Toen een minihapje volkorenmacaroni genomen. Echt weinig, dat wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.