Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

zorgen over nichtje



Hallo 
Mijn broer en zijn ex liggen al jaren onder vechtscheiding met elkaar. begin ging het goed uit goede wil heeft hij schuld van huis op zich genomen zodat zij niet in schuldsanering kwam. later wou ze allementatie en vraagt nu steeds om meer meer meer. Nichtjes worden er nu de dupe van. Moeders maakt altijd ruzie waar de kinderen bij zijn expres en doet tegenover mijn broer alsof ze geen geld heeft en meer wil krijgen. Ze woont ondertussen samen met een nieuwe kerel met geld en heeft daar een zoon mee. Nichtjes lopen ondertussen in merkkleding en klagen bij me broer dat ze nooit naar een dierentuin of atractiepark gaan of op vakantie.... omdat er geen geld is omdat alles naar moeders toegaat. Moeders koopt ze telkens om als ze thuiskomen en zijn met niets tevreden. Bij hem zijn er natuurlijk regels bij haar nauwelijks. Nu is het zo dat de oudste die inmiddels 12 is ineens niet meer naar haar vader toe wil. Om een domme reden dat ze dus geen taart had op haar verjaardag en verder geen visite behalve ik en opa en oma. Ze wou geen taart meer malen gevraagd werd ze dik van wou ze niet. Moeders staat volledig achter dochter en stimuleert dit, moeders wil mijn broer helemaal kaalplukken en kapot maken. Mijn broer loopt ondertussen bij de psycholoog door wat zij aanricht. Nichtje wil nooit meer naar vader toe. krijgt haar zin en hoeft niet van moeder. Me broer heeft geen geld voor een advocaat. Ik denk dat het zelfs een keer zover komt dat me nichtje zelfs het contact met mij en opa en oma moet verbreken. Moeders wil het allerliefst volledige voogdij, terwijl ze niet de beste moeder is.
Op papier is vastgelegd dat ze elke 2 weken naar hun vader moeten en dat mijn ouders recht hebben ook de kleinkinderen te zien. Het gebeurd vaker dat ze niet gaan omdat 1 van 2 niet heen wil omdat het thuis "leuker" is

Moeders drinkt veel soms vroeg op de middag en staat onder toezicht omdat beide nichtjes in het verleden al eens of meerdere keren van huis en of school zijn weggelopen. Oudste te maken met leerplichtambtenaar en gaat nauwelijks naar school. volgend jaar speciaal onderwijs. Moeders rijdt na drinken ook met kids in auto. en gaat om met een (vriend/scharrel, waar ze ook wel eens blijft slapen) waartegen ze vroeger meerdere keren aangifte heeft gedaan en heeft ingetrokken. Hij komt daar nog steeds over de vloer terwijl haar huidige vriend daar is. Oudste nichtje praat heel moeilijk komt bijna niets uit. Broer hoort ook niets over onderzoeken en scholen etc.

Als ik aan mijn nichtje vraag wat er is op de chat dan zegt ze dat papa niet eerlijk is en dat ze liegen tegen mama. terwijl mama veel dingen verzint. Maar als ik gaar dan vraag naar details of waarom en wat er dan is dan wil of kan ze het niet vertellen. Donderdag probeerde ik met haar te praten maar haar telefoon was afgepakt door onbekende reden, moeders wist wel dat ze met mij aan het praten was. Vrijdags zou ze opgehaald worden door vader. vader vraagt nou ga je mee... nichtje kijkt moeder aan moeders schut nee hoeft niet hoor. en dat was het alleen jongste nichtje die 9 is ging mee.

Wat kan ik hiermee doen? Want volgens mij heeft mijn nichtje niet de keus thuis te blijven en me broer krijgt haar niet mee (omdat ze niet wil) ik denk dat moeder er meer mee te maken heeft.


Bijtje82

Bijtje82

02-07-2022 om 14:52

Sorry, beetje warring verhaal met teveel bijzaken. 
Wat is nu precies het probleem? Dat moeder om geld vraagt of dat nichtjes niet naar papa willen? 
Moeder heeft geen geld en kinderen krijgen niks, maar wel merk kleding en alles gaat naar moeder.
Dus eigenlijk krijgen ze teveel en zijn dus niet meer tevreden met minder.. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 14:57 Topicstarter

Het zijn geen bijzaken maar onderdeel van het geheel.
Moeders is uit op het kapot maken en kaalplukken van mijn broer. 
Kids zijn te verwend. Om geld vragen en nichtje niet naar vader toe gaan samen. 
Als nichtje niet meer naar vader gaat wil moeders meer allimentatie. 
Probleem is dat het nichtje word gebruikt door moeders. Vaders kan niets want kan geen advocaat betalen en ik wil mijn nichtje beschermen, maar zij kan of mag niet praten, haar telefoon word gecontroleerd en moeders weet wanneer ze met mij praat. Moeders stimuleert nichtje niet naar vader toe te gaan puur omdat oudste nichtje niet wil. Die in de veronderstelling is ik ben 12 dus ik mag zelf beslissen of ik wel of niet ga en wanneer. Nichtje zegt ik ga nooit meer!! 

Het verhaal is zo warrig als in het echt dus sorry. achtergrondverhaal leek me in dit geval wel nodig

Bijtje82

Bijtje82

02-07-2022 om 15:00

tweaky schreef op 02-07-2022 om 14:57:

Het zijn geen bijzaken maar onderdeel van het geheel.
Moeders is uit op het kapot maken en kaalplukken van mijn broer.
Kids zijn te verwend. Om geld vragen en nichtje niet naar vader toe gaan samen.
Als nichtje niet meer naar vader gaat wil moeders meer allimentatie.
Probleem is dat het nichtje word gebruikt door moeders. Vaders kan niets want kan geen advocaat betalen en ik wil mijn nichtje beschermen, maar zij kan of mag niet praten, haar telefoon word gecontroleerd en moeders weet wanneer ze met mij praat. Moeders stimuleert nichtje niet naar vader toe te gaan puur omdat oudste nichtje niet wil. Die in de veronderstelling is ik ben 12 dus ik mag zelf beslissen of ik wel of niet ga en wanneer. Nichtje zegt ik ga nooit meer!!

Het verhaal is zo warrig als in het echt dus sorry.

Zou mijn handen er vanaf trekken en je er niet mee bemoeien. En zijn zat manier en om dit via een minder dure advocaat af te handelen. Daarbij, als zij nu samen is met een rijke vent dan zijn er wat alimentatie betreft weer andere dingen die erbij komen kijken. Zou dat eerst eens laten uitzoeken. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 15:08 Topicstarter

Handen ervanaftrekken is geen optie ik ben hun tante en ze gaan altijd graag met mij om. Een advocaat kan niet want die is niet te betalen. Moeders dreigt elke keer met een advocaat maar ook zij kan die niet betalen. Geld wat ze krijgt verdwijnt in eigen zak en dat is veel. Mijn broer verdiend minder dan wat zij bij elkaar sprokkelt van wajong uitkering voor moeders zelf bijslag toeslag en subsidies voor het autisme van de oudste. 
Ze is samen met die vent ja maar ze wonen alleen samen, niet getrouwd geen samenlevingscontract niets. Ze woont daar that's it. Ze hebben wel samen een kind maar daar hebben ze alleen wat vastgelegd voor op papier. Hij is zelfstandige.
Ik zit er vooral mee dat mijn nichtje niet naar haar vader wil en niet word gestimuleerd door moeders. Dat als dit zo door gaat ik zelfs eraan denk veilig thuis in te schakelen. 
Alles wat mijn nichtje niet wil wordt beloond, niet naar vader gevolgd door hele weekend leuke dingen doen. Niet naar school, kom gaan we shoppen of hele dag op telefoon of laptop etc. De gevolgen voor mijn nichtje zijn aanzienlijk, Moeders heeft zelfs zover gekregen dat er bij mij nichtje waarschijnlijk een persoonlijkheidsstoornis is vastgesteld en testen heeft gehad voor antidepresiva, en woedeaanvallen. Mijn nichtje gaat naar de 4e basisschool in 4/5 jaar tijd. Ook heeft ze een afkeer van mannen in het algemeen en klapt ze dicht. Bij vaders klagen mijn nichtjes trouwens andersom ook over moeders. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 15:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-07-2022 om 15:00:

[..]

Zou mijn handen er vanaf trekken en je er niet mee bemoeien. En zijn zat manier en om dit via een minder dure advocaat af te handelen. Daarbij, als zij nu samen is met een rijke vent dan zijn er wat alimentatie betreft weer andere dingen die erbij komen kijken. Zou dat eerst eens laten uitzoeken.

mijn broer is zelfs al zover dat hij door dit gedoe zelf misschien een keer in het ziekenhuis beland door de stress en volledig zijn handen van de kinderen wil aftrekken en dat ze maar helemaal niet meer komen. Hij heeft ook nog een dochter van 1 met zijn nieuwe vrouw waar hij aan moet denken en mijn nichtje van 1 krijgt overal de schuld van.

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 15:19 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-07-2022 om 15:14:


jammer genoeg werkt dat niet hij verdiend te veel voor gratis advocaat maar kan tegelijk geen advocaat betalen, Omdat al het geld naar de schuld voor het huis gaat en zijn ex voor allimentatie 220 euro per maand. Daarnaast rijdt hij 2x in de maand 2x op en neer in het weekend omdat hij de kinderen op moet halen en terug brengen 200km in 1 weekend , ex wil nooit brengen of halen. Is zijn probleem hij is verhuisd, hij had daar toestemming voor moeten vragen om te verhuizen blabla. Ze claimt hem na 6/7 jaar nog steeds 

Bijtje82

Bijtje82

02-07-2022 om 15:30

Pffft.. Ok. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 15:32 Topicstarter

Ja heel lastig ik weet het, daarom denk ik aan veilig thuis, maar weet nit of dat de juiste keus is, en wil mijn nichtje proberen te helpen of in ieder geval kijken of ik met haar kan praten en er wat uit kan krijgen. Ze kropt alles op wordt depresief, denkt aan zelfmoord, etc. Eet slecht veel dunner geworden in korte tijd etc. Ik maak me zorgen om haar en de situatie. Ze staan onder toezicht en alles maar die ma weet alles zo te draaien dat er niets aan de hand is. al jaaaren. Ze gaat volgend jaar naar speciaal onderwijs groep 8 maar daar is alles meegezegd. 

tweaky schreef op 02-07-2022 om 15:19:

[..]

jammer genoeg werkt dat niet hij verdiend te veel voor gratis advocaat maar kan tegelijk geen advocaat betalen, Omdat al het geld naar de schuld voor het huis gaat en zijn ex voor allimentatie 220 euro per maand. Daarnaast rijdt hij 2x in de maand 2x op en neer in het weekend omdat hij de kinderen op moet halen en terug brengen 200km in 1 weekend , ex wil nooit brengen of halen. Is zijn probleem hij is verhuisd, hij had daar toestemming voor moeten vragen om te verhuizen blabla. Ze claimt hem na 6/7 jaar nog steeds

Ik zou maar even heel gauw wakker worden in de echte wereld: 220€  pm voor twee kinderen die je op de wereld hebt gezet is peanuts. Als hij zorg moest inkopen was hij een veelvoud hiervan kwijt. 
Als hij zo ver van zijn kinderen is verhuisd draagt hij daar de consequenties van. Wie zou het anders moeten doen? Oh wacht, zijn kinderen natuurlijk! 

Blablabla, zij claimt hem? Hij draagt de consequenties van zijn keuzes! Wat een bizar eenzijdige kijk heb jij op deze situatie. Moeder zal zich vast misdragen maar je broer is als vader is ook bepaald geen stralend lichtpunt. Alsof het normaal is dat ‘die arme man’ roept dat hij dan maar afstand doet van zijn eerste twee kinderen. Kom op zeg! Laat hem uit zijn slachtofferschap komen en zijn verantwoordelijkheid dragen voor de keuzes die hij heeft gemaakt! En dan wil jij Veilig Thuis bellen omdat moeder het zo slecht doet? Ik zou maar oppassen. Ik denk dat ze ook niet bepaald staan te juichen over je broers slappe gedrag. Dus geef je broer maar een flinke schop onder z’n kont en zeg ‘m maar dat hij het met moeder oplost, dat hij ophoudt met te proberen onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen. Hij is de verantwoordelijke ouder van die twee kinderen, geen sneue omstander die kan jammeren dat hij ervan af wil, dat hij er geen zin in heeft, dat het te moeilijk is en dat hij helaas te ver weg woont! Hij is hun vader!

Bijtje82

Bijtje82

02-07-2022 om 17:19

Mija schreef op 02-07-2022 om 17:02:

[..]

Ik zou maar even heel gauw wakker worden in de echte wereld: 220€ pm voor twee kinderen die je op de wereld hebt gezet is peanuts. Als hij zorg moest inkopen was hij een veelvoud hiervan kwijt.
Als hij zo ver van zijn kinderen is verhuisd draagt hij daar de consequenties van. Wie zou het anders moeten doen? Oh wacht, zijn kinderen natuurlijk!

Blablabla, zij claimt hem? Hij draagt de consequenties van zijn keuzes! Wat een bizar eenzijdige kijk heb jij op deze situatie. Moeder zal zich vast misdragen maar je broer is als vader is ook bepaald geen stralend lichtpunt. Alsof het normaal is dat ‘die arme man’ roept dat hij dan maar afstand doet van zijn eerste twee kinderen. Kom op zeg! Laat hem uit zijn slachtofferschap komen en zijn verantwoordelijkheid dragen voor de keuzes die hij heeft gemaakt! En dan wil jij Veilig Thuis bellen omdat moeder het zo slecht doet? Ik zou maar oppassen. Ik denk dat ze ook niet bepaald staan te juichen over je broers slappe gedrag. Dus geef je broer maar een flinke schop onder z’n kont en zeg ‘m maar dat hij het met moeder oplost, dat hij ophoudt met te proberen onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen. Hij is de verantwoordelijke ouder van die twee kinderen, geen sneue omstander die kan jammeren dat hij ervan af wil, dat hij er geen zin in heeft, dat het te moeilijk is en dat hij helaas te ver weg woont! Hij is hun vader!

Dankje voor het typen van de lap tekst waar ik geen zin meer in had.

Ik kwam niet meer verder dan pfft... 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 17:27 Topicstarter

Mija schreef op 02-07-2022 om 17:02:

[..]

Ik zou maar even heel gauw wakker worden in de echte wereld: 220€ pm voor twee kinderen die je op de wereld hebt gezet is peanuts. Als hij zorg moest inkopen was hij een veelvoud hiervan kwijt.
Als hij zo ver van zijn kinderen is verhuisd draagt hij daar de consequenties van. Wie zou het anders moeten doen? Oh wacht, zijn kinderen natuurlijk!

Blablabla, zij claimt hem? Hij draagt de consequenties van zijn keuzes! Wat een bizar eenzijdige kijk heb jij op deze situatie. Moeder zal zich vast misdragen maar je broer is als vader is ook bepaald geen stralend lichtpunt. Alsof het normaal is dat ‘die arme man’ roept dat hij dan maar afstand doet van zijn eerste twee kinderen. Kom op zeg! Laat hem uit zijn slachtofferschap komen en zijn verantwoordelijkheid dragen voor de keuzes die hij heeft gemaakt! En dan wil jij Veilig Thuis bellen omdat moeder het zo slecht doet? Ik zou maar oppassen. Ik denk dat ze ook niet bepaald staan te juichen over je broers slappe gedrag. Dus geef je broer maar een flinke schop onder z’n kont en zeg ‘m maar dat hij het met moeder oplost, dat hij ophoudt met te proberen onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen. Hij is de verantwoordelijke ouder van die twee kinderen, geen sneue omstander die kan jammeren dat hij ervan af wil, dat hij er geen zin in heeft, dat het te moeilijk is en dat hij helaas te ver weg woont! Hij is hun vader!

Vader is een heel stralend lichtpunt, enig verschil is bij mama mag thuis alles en bij papa niet omdat papa wel regels heeft, hele schappelijke regels die iedereen thuis heeft Het is inderdaad heel normaal ja dat mijn broer roept dat hij dan afstand neemt niet doet. En dat de kinderen dan maar helemaal niet meer moeten komen "als ze niet willen". Waarom omdat hij anders onder de grond beland. En waarom, omdat vader zijn kinderen niet normaal de kinderen op kan halen omdat hij de grond ingetrapt word waar de kinderen bij zijn. Let op niet door alleen haar maar ook door die scharrel die mijn broer al een keer een flinke optetter heeft verkocht waar de kinderen bij waren. let op diezelfde scharrel die een bierflesje door het raam heeft geflikkerd bij de moeder waar de kinderen thuis waren. Diezelfde moeder waarvan mijn nichtje klaagt dat ze altijd drinkt en dronken is. 
Ik kan je 100% verzekeren dat mijn broer nooit maar dan ook nooit 1 vlieg kwaad heeft gedaan en alles voor zijn dochters overheeft... maar er zit een maximum aan. 
Inderdaad hij is verhuisd voor zijn werk!! niet omdat hij dat graag wou. 220 peanuts sure... schuld van je huis met je ex in je eentje betalen iets minder... waarom omdat hij niet wou dat zijn ex in de schuldsanering kwam zodat de kinderen een normaal leven kunnen leiden. Hij betaald het allemaal graag dat is het probleem niet. Probleem dat zij al zijn geld wil is wel een probleem  

Hij wil niet van de kinderen af, hij heeft abosuluut zin in de kinderen, de kinderen zijn niet te moeilijk en het probleem is ook niet dat hij te ver weg woont.
Die moeder overigens vind al die dingen wel een probleem. Moeders verpest het leven van vader. Moeders stalkt vader, moeders geeft schuld aan vader. Moeder werkt niet mee en communiceert niet. (ze heeft overigens zelf ook autisme die moeder en een drankprobleem)

En ik kan je 1 ding vertellen als ik veilig thuis inschakel is zij degene die de kinderen kwijt raakt niet hij Hij wil het oplossen, moeders is degene met wie niet te praten valt, negeert alle vormen van communicatie en projecteert dit op de kinderen. Wij hebben heel veel bewijs dat tegen haar werkt en er is geen enkele vorm van bewijs tegen mijn broer. Politie is meerdere keren ingeschakeld geweest omdat kinderen wegliepen bij moeders en of wanneer mijn broer de kinderen kwam ophalen terwijl moeders niet thuis was en 1 kind was weggelopen. 
Kind van 9 wil een telefoon van mama mag het vader wil dat niet. Kind krijgt toch telefoon. Vervolgens gebeurd er wat met kind op social media onder moeders toezicht Het ergste wat je kunt bedenken) en word kind van 9 verbannen van alle social media. Waarom omdat ze niet gecontroleerd worden door moeders. 
Vergeet niet moeders is de verantwoordelijke ouder he vaders krijgt niets over de kinderen te weten, niets noppes nada. 
Ik sta hier overigens heel neutraal in ik ben niet voor vader en niet voor moeder ik ben voor mijn nichtjes. Ik heb zelf geen hechte band met mijn broer, Wel met mijn nichtjes. Maar die willen of mogen niet praten. Ze hebben mij in het verleden heeeel veeeel verteld over moeders

Hierin kunnen wij als buitenstaanders niets betekenen Tweaky. Sterkte voor je nichtjes. Heel vervelend voor ze dat ze het zo lastig hebben. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 17:39 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-07-2022 om 17:19:

[..]

Dankje voor het typen van de lap tekst waar ik geen zin meer in had.

Ik kwam niet meer verder dan pfft...

ja en toch denken jullie dat vader de boeman is maar mijn broer is de engel in dit verhaal. moeilijk he geloven dat een vader niets verkeerd doet en gemanipuleerd word en onder druk gezet door een ex, puur en alleen omdat hij een man is. Ik heb me lang ingehouden omdat ik ook met moeders gewoon een normale relatie heb, en kijk met zorg aan hoe dit zich slechter en slechter ontwikkeld. Dreigen met een advocaat dreigen dat ze hem helemaal kapot maakt. Haar oma die letterlijk mijn broer ons en de buren stalkt om aan geld te komen. Geloof me me broer is de engel in dit verhaal. Hij is te goed voor iedereen dat het uberhaupt zover heeft kunnen komen. Volgende stap is dat de kinderen geen vader meer hebben omdat hij onder de grond ligt. Hij heeft door de stress en spanning al meerdere malen in het ziekenhuis gelegen voor zijn hart. en dan is hij ineens een slappe zak? omdat hij het beste met de kinderen voor heeft? en er geen gedoe van wil maken? Ook al komen ze niet meer.... Wouww... jullie noemen jezelf ouders.... woesjjj.... hoop dat jullie nooit een manupulatieve ex krijgen. 

tweaky

tweaky

02-07-2022 om 17:41 Topicstarter

Mija schreef op 02-07-2022 om 17:34:

Hierin kunnen wij als buitenstaanders niets betekenen Tweaky. Sterkte voor je nichtjes. Heel vervelend voor ze dat ze het zo lastig hebben.

Dat kunnen jullie zeker. Wat kunnen we doen en wat zijn de rechten met betrekking tot mijn nichtjes die naar hun vader moeten ook al "willen ze niet" Het staat namelijk gewoon op papier. er is een omgangsregeling. Maar een advocaat is niet te betalen. En wat kan ik doen. Want ik denk er echt over na om veiligthuis of jeugdzorg in te lichten over de veiligheid van mijn nichtjes bij moeders thuis. Mijn nichtjes zijn helemaal verpest. er zit geen vrolijkheid meer in. Nichtje die anorexia kweekt, wegloopt. zelfs een keer naar ons huis, het heeft over zelfmoord. en alleen maar slechte gedachten. Ze kreeg hulp maar moeders maakt het elke keer zo dat ze geen medicijnen meer hoeft en geen hulp hoeft, Mijn broer weet zelf ook niet meer wat te doen, behalve het maar te laten gaan, als ze willen komen komen ze en anders maar niet, om ruzie te voorkomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.