Echtscheiding en erna
Aapie2023
12-11-2024 om 19:29
Woonruimte en scheiding
Goedenavond,
Waar te beginnen, na een half jaar lopen aanmodderen de knoop doorgehakt. We gaan starten bij de mediator.
Wij hebben 2 kinderen van 2 en 4 jaar oud. Qua ouderschapsplan hebben we al wel een idee. De kinderen zullen 70/30 bij mij zijn? Hun vader elke woensdagmiddag avondnacht. Oma brengt ze naar school op donderdag. En het weekend om en om van vrijdagavond t/m zondagavond.
Waar kan ik op letten bij gesprekken bij de mediator. En wat het grootste punt word is woonruimte. We hebben nu een koopwoning ( met behoorlijk overwaarde ) ondanks dat kunnen we beide daarvan geen nieuwe woning kopen. Nu doen we birdnesten. Hoelang zal het duren qua woonruimte? Ik heb wel kernbinding met een dorp en sta ik tussen plek 14 en 30. Iemand ervaring of tips om dit traject goed te doorlopen?
Wat zijn de tips.
Willen voor de kinderen ook niet blijven verhuizen en stabiliteit creëeren.
Op 1 naam zetten zal ook onmogelijk zijn zonder financiële hulp.
Ik weet dat het gaat goedkomen, zie alleen nog niet hoe.
liefs een bezorgde mama.
Hupsakee
15-11-2024 om 18:51
is er geen camping in de buurt waar jullie een chalet /huisje kunnen huren/kopen. Zo lost mijn vriend het ook op. En kunnen de kinderen in hun eigen huis blijven.
Maar dan moet je wel op goede voet met je ex zijn.
Ik heb dat 9 maanden vol gehouden met mijn ex maar ik werd gillend gek hoe hij telkens het huis achterliet.
Dweedledee
15-11-2024 om 19:42
Annaniem2023 schreef op 15-11-2024 om 17:41:
[..]
Nee hoor, je krijgt ze niet, je moet er echt wat voor doen. Een lekker band krijg je, en puistjes en een kassabon, maar kinderen krijg je echt niet zomaar. Dat is best wel een uitgebreide handeling die je moet verrichten.
Jij weet dondersgoed wat ik bedoel.
tsjor
16-11-2024 om 08:06
Hupsakee schreef op 15-11-2024 om 18:51:
is er geen camping in de buurt waar jullie een chalet /huisje kunnen huren/kopen. Zo lost mijn vriend het ook op. En kunnen de kinderen in hun eigen huis blijven.
Maar dan moet je wel op goede voet met je ex zijn.
Ik heb dat 9 maanden vol gehouden met mijn ex maar ik werd gillend gek hoe hij telkens het huis achterliet.
Zou een schoonmaakster op de wisseldag een oplossing zijn geweest? Door hem te betalen, natuurlijk.
Tsjor
Hupsakee
16-11-2024 om 09:06
tsjor schreef op 16-11-2024 om 08:06:
[..]
Zou een schoonmaakster op de wisseldag een oplossing zijn geweest? Door hem te betalen, natuurlijk.
Tsjor
Nee want het was ons gezamenlijk huis en hij deed het express. Maar daar zijn wij al een tijd vanaf.
Ysenda
16-11-2024 om 13:24
Bedrogen_vrouw schreef op 16-11-2024 om 11:13:
Waar woon je? Urgentie is in veel gemeenten mogelijk
Maar niet als gevolg van scheiding, dat zijn maar heel weinig gemeenten waar dat nog kan.
Nick90
16-11-2024 om 14:00
Ysenda schreef op 16-11-2024 om 13:24:
[..]
Maar niet als gevolg van scheiding, dat zijn maar heel weinig gemeenten waar dat nog kan.
Nou dat valt echt heel erg mee, in onze gemeente is bijv ook tijdelijke huisvesting voor mensen die in scheiding liggen en als er kinderen mee verhuizen krijg je extra inschrijfduur.
Hupsakee
16-11-2024 om 19:31
Nick90 schreef op 16-11-2024 om 14:00:
[..]
Nou dat valt echt heel erg mee, in onze gemeente is bijv ook tijdelijke huisvesting voor mensen die in scheiding liggen en als er kinderen mee verhuizen krijg je extra inschrijfduur.
Bij ons krijg je voor die situatie niets. Sterker nog toen ik ruim 6 jaar terug scheiden. Stond ik nummer 1 bij de huurhuizen maar de verhuurmaarschappij die hadden als regel dat als je boven een bepaald spaarbedrag zat je niet eens bij hun mocht huren. En dat je maar particulier moest gaan huren.
tsjor
17-11-2024 om 08:08
Ergens ook wel begrijpelijk, anders kunnen mensen hun koopwoning verkopen, hebben ze een goed gevulde spaarrekening, en dan toch in een sociale huurwoning gaan, zodat de woonlasten laag zijn. Daar zijn de sociale huurwoningen niet voor. Maar een woningbouwvereniging mag zelf dit soort regels bepalen, dus zal het overal anders zijn. Navragen dus.
Tsjor