Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-07-2021 om 15:30
Hoi allemaal,
ik ben Kelly, moeder van een zoontje van inmiddels 5 jaar oud. De vader van mijn zoontje is bij ons weggegaan nadat hij aangaf de verantwoordelijkheid niet aan te kunnen en zich beperkt te voelen in zijn vrijheid. Wat er op neer komt dat ik de zorg bijna geheel alleen doe. Zoontje gaat iedere week een dag van 10 tot 18 uur naar zijn vader, omdat ex graag de avonden vrij wilde zijn. Dat hij contact heeft met onze zoon vindt ik erg belangrijk, ook al is het weinig en op tijden dat ex het beste uitkomt.
Nu is mijn ex geen ondernemend type met onze zoon en niet zo betrokken. Wat ertoe leidde dat zoontje vaak met tegenzin ging.
Sinds een aantal weken gaat zoontje met goede zin naar zijn vader want er is nu een mevrouw die leuke dingen met hem doet. Voor mij heerlijk om te zien dat zoontje weer graag gaat. Ik heb vader een aantal keren gevraagd wie de mevrouw is, maar hij zegt dan niet te weten waar ik het over heb. Vandaar op social media gekeken omdat ik mijn zoontje wilde kunnen begeleiden als hij vragen had. Hier bleek dat ze al 5 maanden een relatie hebben. Dus voor de langere termijn, fijn!
MAAR: ik heb ze een aantal weken de tijd te geven zich voor te komen stellen. Dit komt maar niet. Vorige week kwamen ze samen zoontje thuis brengen. Zij verbleef in de auto. Ik vroeg hem weer, wie is dat? Weer ontkent is gewoon een vriendin. Zij deed het raampje open, haar gevraagd. Waarop ik als reactie krijg. We zien elkaar regelmatig.
Heb ik als moeder geen recht te weten wie er tijd met mijn kind doorbrengt? Hoort ze zich niet even voor te stellen?
Ik wil er geen drama van maken, maar het voelt respectloos voorgelogen te worden. Zoontje verteld in de zomervakantie met ex en nieuwe partner een paar dagen op vakantie te gaan. Met mij is nog niks overlegd.
Wat kan ik nu doen?
04-01-2022 om 00:44
Het gaat zeker niet om het controleren van leven van zijn ex, maar wie er op zijn kinderen past bijv. Ik vind dit best naar als er zo geheimzinnig wordt gedaan, dat wekt bij mij onrust en wantrouwen. Maar het zijn niet mijn kinderen en je moet er idd op (kunnen) vertrouwen dat de nieuwe partner van moeder een prima vent is, ook voor de kinderen. Het is namelijk ook algemeen bekend dat kinderen loyaal zijn aan beide ouders en dus niet snel (en miss dan dus (te) laat) zullen aangeven als er iets niet in de haak is… daar zit mijn angst een beetje. Dat het kwaad al geschied is zeg maar…
04-01-2022 om 10:20
'... maar wie er op zijn kinderen past bijv.' Dat zijn precies de dingen die buiten jouw invloedssfeer zijn komen te liggen als je gescheiden bent. Bedenk dat het omgekeerd ook zo is.
Tsjor
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.