Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verschillende verwachtingen LAT relatie met beide een co-ouderschap


Jans!

Jans!

21-12-2023 om 21:36 Topicstarter

inmiddels zijn we 3 jaar onderweg. We hebben best een pittig jaar achter de rug, met veel gestoei over wensen en verwachtingen. Maar onze relatie staat nog steeds. En de feestdagen breken aan..ik ben net zo lief alleen met een kerstdag dan zonder mijn kinderen maar met die van haar. Wat verschrikkelijk toch dat ik dit voel. Het is niet dat ik niet van haar hou. Of dat haar kinderen niet lief zijn. Maar ik vind er gewoon niet veel aan. Maakt mij dat een verschrikkelijk onvriendelijk en harteloos mens. Ja hè. Dit doe je voor je partner of niet. Omdat je niet wilt dat zij zich eenzaam voelt in haar eentje (met haar kinderen). Voelt soms alsof ik daarmee een stukje van mijzelf weg moet geven..

Hi Jans,

Geen idee of je dit topic nog leest en/of dat jullie je nog in dezelfde situatie bevinden, maar ik voelde me zo’n beetje geroepen om hier een reactie op te geven omdat jouw verhaal zo extreem veel raakvlakken heeft met mijn verhaal dat het bijna bizar is (of ik ben gewoon goed in Googlen naar mijn situatie). 

Ik zal het proberen kort te houden. Ikzelf ben een vrouw van rond de 30 en heb sinds 2 jaar een vriendin die een stukje ouder is. Zij heeft 2 kinderen van nu 10 en 12 en ik heb 2 kinderen van nu 4 en 6. Eigenlijk best vergelijkbaar met de leeftijden die jullie hebben. Ook wij hebben een verdeling met onze exen waarbij wij het ene weekend allebei de kinderen hebben en het andere weekend met z’n tweeën zijn. Daarnaast heeft zij een week op week af verdeling met wissel doordeweeks en ik heb mijn kinderen doordeweeks en in het weekend niet. Eigenlijk ervaar ik dat altijd als twee verschillende “werelden”. 

Qua “persoon” en verwachtingen lijk ik eigenlijk heel erg op jouw vriendin en mijn vriendin eigenlijk heel erg op jou. Ikzelf ben degene die wellicht wel zou willen samenwonen en meer het “samen” gevoel zou willen ervaren, waarbij mijn vriendin eigenlijk vaak uitspreekt wat jij verwoord… ze vind het niet erg om alleen te zijn. Nu ben ik zelf nog wel realistisch en heb voor mezelf besloten dat het niet handig zal zijn als de kinderen thuis wonen… voornamelijk omdat je dan met zoveel factoren te maken gaat hebben. Maar het gevoel van echt wat “samen” opbouwen ontbreekt dan inderdaad. Ik heb dat voor mijn gevoel wel een beetje losgelaten, maar dit gevoel kan soms nog wel eens opspelen.


Ik zou graag met je in contact komen om dit onderwerp nog verder te bespreken. Maar zijn jullie eigenlijk nog steeds samen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.