Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vakantieperikelen

Ms_Z schreef op 16-07-2024 om 09:44:

[..]

Het blijft lastig, maar het is misschien meer mijn eigen gevoel en het feit dat hij mij nog steeds zo’n enorm schuldgevoel weet aan te praten. Lukt het namelijk niet op het vliegveld, zal het ongetwijfeld weer mijn schuld zijn.

Dit is natuurlijk jouw grootste probleem. Dat laat jij gebeuren, terwijl het volkomen onnodig is. Dat hij beweert dat iets jouw schuld is, maakt het nog niet waar! Je kunt leren om je schouders op te halen als hij jou weer eens beschuldigt van iets waar je geen schuld aan hebt.

Zo te horen heb je niet zoveel zelfvertrouwen. Ook daar kun je aan werken. 

Heb je ooit therapie overwogen? Ik denk dat jij daarmee mooie resultaten zou kunnen boeken.

Ms_Z

Ms_Z

16-07-2024 om 11:05 Topicstarter

syboor schreef op 16-07-2024 om 10:28:

In Nederland is de kans op een check erg groot als je uitreist met kinderen via boot of vliegtuig. Maar die papieren zijn niet verplicht. Volgende stap is dan bellen. Dat doen ze soms ook als de papieren helemaal in orde zijn.

Dat bellen zelf is zo lek als een zeef. In de basisregistratie personen en ook in het gezagsregister staan helemaal geen telefoonnummers. Vader moet bellen met zijn eigen telefoon naar "moeder", en dan de telefoon aan de marechaussee geven. Er wordt op geen enkele manier gecheckt of dat nummer van "moeder" wel klopt. In dat gesprek vragen ze dan details aan "moeder", zoals de namen en geboortedata van de kinderen en de reisroute.

Dat gesprek kan moeizaam verlopen als jij de reisdatum en reisroute niet weet die op het formulier staan. Ik zou je aanraden om gewoon te zeggen wat er op het oorspronkelijke formulier staat, en te zeggen dat je akkoord bent met een latere reis. Het lijkt me dat als jij in zo'n gesprek positief staat tegenover de aangepaste reisplannen en ex het formulier niet heeft vervalst, dat de reis gewoon door kan gaat. Als uit zo'n gesprek rolt dat ex het formulier vervalst heeft, geen idee wat er dan gebeurt... Maak dan direct na afloop een gespreksverslag en mail dat naar je advocaat.

En het kan dus ook zijn dat er helemaal geen controle plaatsvindt. Of dat de marechaussee te woord wordt gestaan door een vriendin van ex. Het systeem is lek.

Hahah jeetje! In mijn geval vind ik het dus alleen maar vreselijk dat ik niet weet wanneer mijn kinderen waar zijn, maar het wordt mensen dus nog steeds heel makkelijk gemaakt om kinderen ergens mee naartoe te nemen…

Ik weet gewoon heel zeker dat hij mij in ieder geval niet zal bellen, dus ik ben benieuwd hoe dat dan zal gaan.

Ms_Z

Ms_Z

16-07-2024 om 11:14 Topicstarter

Marianne76 schreef op 16-07-2024 om 10:46:

[..]

Dit is natuurlijk jouw grootste probleem. Dat laat jij gebeuren, terwijl het volkomen onnodig is. Dat hij beweert dat iets jouw schuld is, maakt het nog niet waar! Je kunt leren om je schouders op te halen als hij jou weer eens beschuldigt van iets waar je geen schuld aan hebt.

Zo te horen heb je niet zoveel zelfvertrouwen. Ook daar kun je aan werken.

Heb je ooit therapie overwogen? Ik denk dat jij daarmee mooie resultaten zou kunnen boeken.

Dit is het vooral, ben ik bang. Ik ben al in therapie en het gaat steeds beter. Maar als iemand dan weer op die manier voor je deur staat te schreeuwen, je filmt op het moment dat je naar buiten loopt en je zelfs achtervolgt omdat hij niet direct het gewenste antwoord krijgt, dan wil je wel eens terugvallen in die onzekerheid…

Ms_Z schreef op 16-07-2024 om 11:14:

[..]

Dit is het vooral, ben ik bang. Ik ben al in therapie en het gaat steeds beter. Maar als iemand dan weer op die manier voor je deur staat te schreeuwen, je filmt op het moment dat je naar buiten loopt en je zelfs achtervolgt omdat hij niet direct het gewenste antwoord krijgt, dan wil je wel eens terugvallen in die onzekerheid…

Dus als iemand hard schreeuwt, dan maakt dat zijn nonsens waar? Kom op, je bent intelligenter dan dat, lees ik in je berichten.

Wat hij doet heet stalking, en dat is strafbaar, dat weet je toch? 

Leg een dossier aan, beschrijf wat er is gebeurd (incidenten in het verleden kun je ook omschrijven) op welke datum/tijdstip, liefst met screenshots, foto's en video's, evt namen van getuigen, en stap na verloop van tijd naar de politie. Stalking is bij wet verboden.

Mijn ex kon ook zo tekeer gaan. Dan zei ik altijd "En daar GAAN we weer...", draaide me om en liep weg. Nou ben ik nooit bang geweest dat mijn ex me fysiek iets zou aandoen, ik weet niet of jij daar wel bang voor bent? 

syboor schreef op 16-07-2024 om 10:28:

In Nederland is de kans op een check erg groot als je uitreist met kinderen via boot of vliegtuig. Maar die papieren zijn niet verplicht. Volgende stap is dan bellen. Dat doen ze soms ook als de papieren helemaal in orde zijn.

Dat bellen zelf is zo lek als een zeef. In de basisregistratie personen en ook in het gezagsregister staan helemaal geen telefoonnummers. Vader moet bellen met zijn eigen telefoon naar "moeder", en dan de telefoon aan de marechaussee geven. Er wordt op geen enkele manier gecheckt of dat nummer van "moeder" wel klopt. In dat gesprek vragen ze dan details aan "moeder", zoals de namen en geboortedata van de kinderen en de reisroute.

Dat gesprek kan moeizaam verlopen als jij de reisdatum en reisroute niet weet die op het formulier staan. Ik zou je aanraden om gewoon te zeggen wat er op het oorspronkelijke formulier staat, en te zeggen dat je akkoord bent met een latere reis. Het lijkt me dat als jij in zo'n gesprek positief staat tegenover de aangepaste reisplannen en ex het formulier niet heeft vervalst, dat de reis gewoon door kan gaat. Als uit zo'n gesprek rolt dat ex het formulier vervalst heeft, geen idee wat er dan gebeurt... Maak dan direct na afloop een gespreksverslag en mail dat naar je advocaat.

En het kan dus ook zijn dat er helemaal geen controle plaatsvindt. Of dat de marechaussee te woord wordt gestaan door een vriendin van ex. Het systeem is lek.

Die kans is niet zo groot, het zijn steekproeven echt niet meer dan dat. Alleenstaande ouder reis, sta je met 20(!) alleenstaande ouders met zo'n 30 kinderen verspreid over de rij voor de paspoortcontrole, niemand die gecontroleerd werd. En dat meerdere keren.

Dus nee, zo goed is die controle echt niet. en dan gaan ze aan je kind vragen: is dat je moeder? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.