Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Uitspraak omgang rechter


Hoe haalt hij kind op trouwens? 

Wyko

Wyko

08-06-2022 om 19:07 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 08-06-2022 om 17:06:

Alimentatie is geen kijkgeld. Blijkbaar is er inderdaad niets te halen bij vader, anders had het LBIO wel geïncasseerd. Linksom of rechtsom zul je dus zelf rond moeten zien te komen.
Denk je wel dat je kind veilig is bij hem? Gezien het eerdere huiselijke geweld? Dat zou mij de meeste zorgen baren, niet zozeer de reiskosten. Nu de rechter geoordeeld heeft dat jullie allebei de helft daarvan voor je rekening moeten nemen zul je je daaraan moeten houden.

Ik maak mij zeker wel zorgen, alleen jeugdbescherming niet. Terwijl er al ruim een jaar geen zicht is op kind bij ex. 

Raadsonderzoek kwamen dingen uit waar ik mij nog meer zorgen over begon te maken, maar de raad vd kinderbescherming vond geen zorgen... Ondanks woede uitbarsting, kort lontje, persoonlijkheidsstoornis... Dus ik ben de overbezorgde moeder en moet het maar los laten. 

Wyko

Wyko

08-06-2022 om 19:08 Topicstarter

Eppos schreef op 08-06-2022 om 17:16:

Hoe haalt hij kind op trouwens?

Geen rijbewijs, dus met openbaar vervoer of hij regelt een vriend/vriendin met auto die mee gaat.

Maar nu gaan de overdrachten nog met een tussenpersoon van instantie die ook rijden. 

Wyko

Wyko

08-06-2022 om 19:12 Topicstarter

Eppos schreef op 08-06-2022 om 17:13:

Als hij die 75 niet kan betalen moet hij officieel naar de rechter voor verlaging of hij regelt het onderling met jou die 25 euro. Maar zover ik begrijp kale kip, dus hoezo op vakantie? En indien verhaal betaal ik niet zelf, dan kan vast iemand hem helpen eerst verplichtingen te betalen of te helpen met vervoer naar en van hem. Ik blijf dit zo vreemd vinden met LBIO. Als er een uitspraak ligt en niet betalen is beslag leggen, desnoods op spullen? Of woont hij in een geleend pand en zit er gratis water bij ofzo? En boodschappen? Die komen van de voedselbank natuurlijk. Anyway als de halve wereld hem helpt dan vast ook graag met de omgang halen en brengen

Ex is niet onbekend met de drugs. Dus dat hij niet werkt en geen geld op de bank heeft, maar wel contanten, dat zegt voor mij genoeg. Instanties zeggen dat het aannames zijn. Maar dat hun zeggen dat het kind veilig is bij vader, is even goed een aanname. 

Ex heeft ook verder geen bezittingen. Alleen een goede fiets. Hij woont in het huis van een goede vriend. 

En zie het ook niet gebeuren dat hij gaat werken, want hij weet dat er danloon  beslag komt

Wyko

Wyko

08-06-2022 om 19:34 Topicstarter

Nu de rechter geoordeeld heeft dat jullie allebei de helft daarvan voor je rekening moeten nemen zul je je daaraan moeten houden.

De rechter heeft destijds ook vast gesteld met ouderschapsplan dat hij kinderalimentatie moet betalen, en dat doet hij ook niet.. 

Wyko erg frustrerend lijkt me, ik ben er niet geheel onbekend mee maar dit slaat ook veel zeg. 
Alleen maar meegeven is geen optie, gelukkig lees ik dat je er wel redelijk naar kunt handelen, nu hij via via de omgang aangereikt krijgt. Dat is niet voor niets. 
Probeer je zorgen wel te parkeren, focus op waar je kind in kunt sturen en leren.

En je hebt ook recht op bescherming na toestanden van onveiligheid. Ik heb altijd vastgehouden aan dat ik zelf geen overdracht doe maar dat zit m vooral in dat ik niet meer alleen met mijn ex wil zijn. 
Betreft het faciliteren van omgang loop je tegen grenzen aan. Kun je echt het niet missen om te brengen of is de afstand echt te ver? Even los van wat ex wel of niet normaal vind moet je je afvragen of als je het geld er voor kreeg of je had de tijd maximaal je het wel zou doen? En dit zeg ik puur omdat alles zo verweven lijkt dat alimentatie en omgang al twee zaken zijn die spelen. 
Hij gaat indien hij in principe geen vast leven heeft (geen inkomsten op bank, geen eigen huur etc, leven van niets op papier) ook niet betalen lijkt het. Dus die kun je afstrepen. Hij regelt vervoer, dat is  mooi want daar is hij dus goed in😉. Dan is dat voor hem, omdat het jou niet gaat lukken. 
Of je stelt, ik neem die kosten erbij en laat zien dat ik ook mijn deel vervoer. En je geeft erbij een grens aan mbt kosten, kan ook nog.
Maar je zit ook met het punt dat je het niet onbegeleid wilt, dus dat lijkt me eerst wat je toch nogmaals moet bespreken. Nu gaat het uit op dat jullie het onderling moeten gaan doen. 

'En zie het ook niet gebeuren dat hij gaat werken, want hij weet dat er danloon beslag komt'
Wat houden jullie elkaar in een wurggreep van ellende. Uit angst voor loonbeslag (gaat om 75 euro per maand, of zijn er meer schulden?) niet gaan werken. Hij woont bij een vriend, is dat adres bekend? als vriend werkt kan het zijn dat hij geen uitkering of zoiets krijgt, inkomen 0,0. En angst om dat te verbeteren, want loonbeslag.
Werkte hij toen het ouderschapsplan werd vastgesteld en is daarop die 75 euro berekend? Omgekeerd, de bezoekregeling, het gaat vooral om het 2 keer per maand een reis en dan gaat het vooral om de kosten. Ik heb al aangegeven hoe die kosten eruit zien: een ns-weekendvrij-abonnement en dat gedeeld door de twee reizen per maand komt neer op 18 euro per reis.

'Maar nu gaan de overdrachten nog met tussenpersoon van instantie die ook rijden.' Als die tussenpersoon geconstateerd heeft dat er geen risico's zijn voor het kind bij de vader, dan zal die instantie niet blijven zorg dragen voor de overdracht en het heen en weer reizen. De instantie heeft de uitspraak van de rechter achter zich. Je zult het echt zelf moeten gaan uitzoeken. Dat kun je doen met azijn, klagen, achterdocht wekken, zodat je daarmee een paar tientjes per maand bespaart. Je kunt ook kijken of je de situatie kunt doorbreken door onverwacht anders te handelen: geen rechtsgangen meer, accepteren wat niet kon worden bevochten en er het beste van maken.

Dit gevecht is in elk geval het slechtst denkbare voor je kind.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.